Duminică a fost ziua în care Nicolae Robu a testat „pe viu” cum merge uzina condusă de colegul său Nicolae Bitea, şeful Societăţii de Transport Public Timişoara. Edilul-șef a ales linia 2, a aşteptat în staţie după tramvai, dar în mijlocul de transport a prins condiţii bune, că era o „Armonie”. Din păcate, problema e cu liniile de tramvai, spune primarul.
Domnul Vasile, şoferul primarului Nicolae Robu, a avut duminică o zi mai liniştită, după ce „şefu” a lăsat în garaj limuzina Mercedes şi s-a plimbat cu tramvaiul prin oraş. El a testat cum e să circuli cu un asemenea mijloc de transport în comun. Chiar dacă duminica nu e o zi reprezentativă pentru ce oferă săptămâna din acest punct de vedere, el a putut vedea pe viu ce înseamnă să stai în staţie după tramvai şi ce condiţii sunt. A avut noroc de o zi mai liniştită din punct de vedere al traficului şi de un tramval „de bun simţ”, o Armonie, adică o vechitură nemţească reabilitată de primărie.
„Am circulat cu tramvaiul duminică, cu tramvaiul 2, și am putut constata că avem mult de lucru la linii. În tramvaiele Armonia călătorii sunt mulțumiți, au încălzire la scaune. Dar pe unele porțiuni, liniile sunt foarte proaste, ruginite și se simte asta. Am circulat vreo patru stații cu tramvaiul, am așteptat foarte puțin. Nu am spus eu că merge perfect, este nevoie de îmbunătățiri. Uitați-vă câte mijloace erau acum un an și câte sunt acum, dar nu suntem mulțumiți. De aceea continuăm să angajăm șoferi și vatmani”, a subliniat Robu.
Din păcate, pe traseele timişorene nu sunt prea multe Armonia, marea parte a tramvaielor sunt garniturile vechi de jumătate de secol venite donaţie de la nemţi. Armoniile, atâtea câte sunt, nu sunt oricum toate pe traseu, pentru că sunt multe accidente, iar cele implicate intră imediat în depou pentru reparaţii. În plus, unele Armonii sunt „în rezervă” fiind păstrate pentru a umple golurile la maxim de trafic sau pentru înlocuirea garniturilor care se strică.
„Vreau cât de curând să nu mai vedem tramvaiele vechi, de jumătate de secol, pe traseu. Nu putem să le scoatem din circulație până nu ne vin cele noi. Trebuie să facem în paralel și reabilitarea liniilor pentru a putea circula cele noi. Este nevoie de eforturi foarte mari pentru a duce lucrurile la normalitate”, mai spune Nicolae Robu.
Tot legat de transportul în comun, primarul a mai spus că la STPT se angajează pe bandă rulantă şoferi, mulţi şcoliţi în cadrul unităţii, pentru a umple locurile de muncă rămase libere.
„A crescut enorm numărul de șoferi. Noua conducere de la STPT face treabă foarte bună, școlarizează mulți cetățeni care doresc să fie șoferi pe mijloacele de transport în comun. În permanență ajungem să avem noi și noi șoferi. Am impresia că a crescut cu vreo 70-80% numărul de șoferi la ora actuală și vom continua, pentru că noi vrem să extindem în permanență parcul auto al STPT, iar ca să se simtă beneficiile, avem nevoie de șoferi și vatmani”, a precizat Nicolae Robu.
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…
Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…