Primăria Timişoara

Primăria Timişoara vrea să reabiliteze Calea Stan Vidrighin pentru 91 de milioane de lei

Municipalitatea timişoreană îşi manifestă intenţia de a schimba total Calea Stan Vidrighin. Şi cum totul pleacă de la liniile de tramvai, studiul de fezabilitate a fost făcut pe banii Societăţii de Transport Public Local Timişoara, care îl donează primăriei, institutie care, astfel, face şi economie de bani.

Aproape doi kilometri de linie de tramvai, 29.553 metri pătraţi de carosabil, 7.295 de metri pătraţi de trotuare, dar şi piste de biciclete şi spaţii verzi, toate sunt incluse în proiectul care ar urma să coste 91,4 milioane de lei, din care pentru construcţii sunt alocaţi 72,2 milioane.
Toate aceste date sunt cuprinse în studiul de fezabilitate referitor la reabilitatea Căii Stan Vidrighin pe care o societate de specialitate l-a întocmit la cererea STPT. Acum, societatea respectivă vrea să-l doneze primăriei pentru ca aceasta să-l pună în funcţiune. Este al doilea set de documente întocmite, după ce un studiu similar, realizat atunci de cei de la Iprotim, fusese întocmit în 2009 degeaba.

„Din experienţele anterioare, s-a constatat necesitatea reabilitării în concordanţă atât a liniilor cale de rulare a tramvaiului cât şi a drumurilor aferente şi obiectivelor din imediata vecinătate a acestor, într-un tot unitar, din acest punct de vedere prezentul studiu de fezabilitate fiind mult mai complex şi mai amplu decât cel aprobat prin H.C.L. nr. 474/15.12.2009. (…) În acest context s-a procedat la elaborarea unui nou studiu de fezabilitate de către SC Hentza Business SRL, care a fost donat de catre operatorul de transport SC Socitatea de Transport Public Timisoara SA, conform HCL nr. 104/19.03.2019 privind acceptarea donatiei de catre Municipiului Timisoara a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul „Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea Stan Vidrighin” – Timisoara”, se spune în proiectul de hotărâre propus spre aprobare CLT.

Conform studiului, investitia vizeaza modernizarea intregului ansamblu rutier si a liniilor de tramvai, inclusiv a statiei de subredresare care va alimenta cu energie electrică linia cale modernizată, reabilitarea sistemului rutier existent, realizarea de piste pentru biciclete pe fiecare sens de deplasare, realizarea de trotuare, refacerea spaţiilor verzi prin acoperire cu covor de gazon si plantarea de arbori, precum si semaforizarea intersectiei Calea Stan Vidrighin – str. Prof.Dr. Aurel Paunescu Podeanu.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

O oră ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

O oră ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

3 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

6 ore ago

Azi îl sărbătorim pe Sfântul Ştefan, primul martir al creştinătăţii. Peste 500 de mii de români îşi sărbătoresc onomastica

Credincioşii ortodocși și greco-catolicii îl sărbătoresc în cea de-a treia zi de Crăciun pe Sfântul…

6 ore ago

Mulți fotbaliști cu nume din Timișoara și din țară vor „bate” mingea în Sala Constantin Jude pentru o cauză nobilă

Cel mai tare turneu de minifotbal din Banat revine! Superstar Charity Cup în colaborare cu…

18 ore ago