Municipalitatea timişoreană îşi manifestă intenţia de a schimba total Calea Stan Vidrighin. Şi cum totul pleacă de la liniile de tramvai, studiul de fezabilitate a fost făcut pe banii Societăţii de Transport Public Local Timişoara, care îl donează primăriei, institutie care, astfel, face şi economie de bani.
Aproape doi kilometri de linie de tramvai, 29.553 metri pătraţi de carosabil, 7.295 de metri pătraţi de trotuare, dar şi piste de biciclete şi spaţii verzi, toate sunt incluse în proiectul care ar urma să coste 91,4 milioane de lei, din care pentru construcţii sunt alocaţi 72,2 milioane.
Toate aceste date sunt cuprinse în studiul de fezabilitate referitor la reabilitatea Căii Stan Vidrighin pe care o societate de specialitate l-a întocmit la cererea STPT. Acum, societatea respectivă vrea să-l doneze primăriei pentru ca aceasta să-l pună în funcţiune. Este al doilea set de documente întocmite, după ce un studiu similar, realizat atunci de cei de la Iprotim, fusese întocmit în 2009 degeaba.
„Din experienţele anterioare, s-a constatat necesitatea reabilitării în concordanţă atât a liniilor cale de rulare a tramvaiului cât şi a drumurilor aferente şi obiectivelor din imediata vecinătate a acestor, într-un tot unitar, din acest punct de vedere prezentul studiu de fezabilitate fiind mult mai complex şi mai amplu decât cel aprobat prin H.C.L. nr. 474/15.12.2009. (…) În acest context s-a procedat la elaborarea unui nou studiu de fezabilitate de către SC Hentza Business SRL, care a fost donat de catre operatorul de transport SC Socitatea de Transport Public Timisoara SA, conform HCL nr. 104/19.03.2019 privind acceptarea donatiei de catre Municipiului Timisoara a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul „Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe Calea Stan Vidrighin” – Timisoara”, se spune în proiectul de hotărâre propus spre aprobare CLT.
Conform studiului, investitia vizeaza modernizarea intregului ansamblu rutier si a liniilor de tramvai, inclusiv a statiei de subredresare care va alimenta cu energie electrică linia cale modernizată, reabilitarea sistemului rutier existent, realizarea de piste pentru biciclete pe fiecare sens de deplasare, realizarea de trotuare, refacerea spaţiilor verzi prin acoperire cu covor de gazon si plantarea de arbori, precum si semaforizarea intersectiei Calea Stan Vidrighin – str. Prof.Dr. Aurel Paunescu Podeanu.
Se împlinesc în aceste zile 35 de ani de la aprinderea în Timişoara a flacării…
Primarul comunei Şag, Flavius Roşu, a avut, marţi, mai multe întâlniri de lucru la Compania…
Primăria Ghiroda anunţă că, în urma solicitării transmise către SMTT, au fost aprobate următoarele modificări…
Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 18.12.2024, unde se vor executa reparaţii…
O statuetă care se poate mișca, fără a fi angrenată de mecanisme – intitulată DEȘTEPTAREA…
Alături de portalul inaugurat luni în Parcul Alpinet, Primăria Timișoara a pus la punct un…