Compania Naţională de Drumuri alocă din nou o grămadă de bani pentru un lot de autostradă extrem de disputat, din zona Banatului, care a ridicat mari probleme, dar pe care în prezent se circulă. Suma de 1,65 de milioane de lei va fi dată de CNAIR pentru realizarea unui nou studiu pentru lotul 3 din Lugoj-Deva, unul pentru care au fost deja realizate o grămadă de alte studii, care au permis deschiderea restricţionată a circulaţiei, monitorizarea construcţie, dar şi pentru justificarea anulării contractului cu constructorul, atunci când se ajunsese la finalizare.
A fost lansata licitaţia „Investigaţii geotehnice şi monitorizare înclinometrie/ piezometrie – Autostrada Lugoj – Deva, lot 3, km 56+220 – km 77+361”. Mai precis, CNAIR dă 1,65 de milioane de lei, plus TVA, pentru ca o firmă sau o asociere de firme de specialtate să efectueze noi monitorizări ale traseului care a fost deja deschis circulaţiei de luni bune, dar cu restricţii de viteză şi tonaj, pentru că, spune Compania, constructorul care s-a ocupat de acest lot nu şi-ar fi făcut cum trebuie treaba.
Conform caietului de sarcini, contractul are ca obiect „analiza tehnică a calității materialelor puse în operă, efectuarea de verificări statice și dinamice la nivelul terasamentelor, verificarea lucrărilor de consolidări executate” pe Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361. Finalizarea acestui contract implică efectuarea de investigații geotehnice pentru verificarea stabilității taluzurilor de rambleu/debleu, determinarea naturii și caracteristicilor fizico-mecanice ale materialelor folosite la realizarea terasamentelor și monitorizarea prin echipamente de inclinometrie/piezometrie în zonele cu rambleuri înalte”.
Unii specialişti din acest domeniu vorbesc despre acest nou studiu plătit cu bani buni ca fiind un mod de a justifica rezilierea contractului de construcţie dintre CNAIR şi asocierea de firme Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construccciones SA – Arcadis Eurometudes SA, care s-a ocupat de realizarea acestui lot, contract care a fost reziliat când s-a ajuns la peste 90% procentaj de realizare, după ce cele două părţi nu s-au înţeles asupra semnării actelor de finalizare şi predare-preluare a investiţiei. Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost atribuite la preţul de 579,92 milioane lei, fără TVA.
Circulaţia a fost deschisă, după luni de zile în care lotul a stat închis, în luna decembrie a anului 2019. Câştigătorul noii licitaţii va avea la dispoziţie 36 de luni pentru a duce la bun sfârşit cercetările din teren.
O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…
Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu!…
La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…