Un raport al Comisiei de Cenzori din cadrul Asociaţiei Timişoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii, prezentat în urmă cu câteva zile, arată o serie de probleme existente în managementul financiar al organizaţiei. Conform evz.ro, este vorba despre deconturi ilegale pentru excursii, o serie de bunuri care nu sunt înscrise în contabilitate corect sau sume pentru convorbiri telefonice decontate incorect.
Raportul Comisiei de Cenzori prezintă, conform sursei citate, probleme legate de o deplasare în Elveţia, efectuată de Simona Neumann, directorul executiv al asociaţiei.
„Se constată că într-un decont de deplasare se justifică doar parțial cheltuielile, spre exemplu: decont Simona Neumann – deplasare Elveția (Verbier) 30.01.2019 –04.02.2019 conține Factură Hotel Montpelier – 1.423 euro, Diurnă 6 zile – 228 euro. Cenzorii constată că în acest decont nu este evidențiat vreun bilet de avion sau alte dovezi de transport taxi, asigurări etc. Din documentele evidențiate în decont nu reiese justificarea diurnei de șase zile fără dovada plecării și a sosirii din delegație”, se spune în documentaţie.
Documentele de decont nu ar avea semnături de aprobare, de constrol financiar şi nici număr sau dată de înregistrare. Totodată, raportul mai precizează că „prin cadrul Asociației au fost decontate servicii de cazare și altor persoane decât cele angajate în cadrul Asociației, spre exemplu: prin factura de cazare pentru perioada 30.01.2019 –04.02.2019 la Hotel Montpelier, se decontează taxe de sejur pentru un număr de două persoane (32 de euro = 4 euro taxa / zi x 4 zile x 2 pers.). Din cele constatate cenzorii arată că suma de 5.841,48 lei (cazare și masă), decontată din fondurile Asociației este aferentă cazării a două persoane (conform decontării taxei de sejur), iar conform documentelor, din cadrul Asociației s-a deplasat o singură persoană”, conform sursei citate.
În raportul Comisiei de Cenzori se mai vorbeşte despre o serie de facturi de telefonie mobilă, care ar fi fost plătite prin alt cont bancar.
Probleme au fost constatate în acest raport şi în ceea ce priveşte ţinerea contabilităţii: ,,nu conduce evidența contabilă analitic pe fiecare proiect în parte”.
Vă reamintim că în urmă cu câteva zile a devenit publică o scrisoare adresată de mai mulţi angajaţi ai Asociaţiei, adresată conducerii acesteia, prin care reclamau neplata salariilor şi o serie de probleme legate de contractele de muncă avute. De asemenea, vineri, primarul Timişoarei a anunţat că se va implica personal în conducerea asociaţiei, pentru că acolo sunt numeroase problem.
„Dacă nu am intervenit până acum, nu înseamnă că cine e acolo îşi face de cap acolo şi câştigă cât vrea, vine titlul, luăm banii şi cu asta basta”, a spus primarul.
Horaţiu Rada: Am cerut un punct de vedere din partea directorului executiv
Pe tema situaţiei prezentate, Horaţiu Rada, preşedintele Asociaţiei, anunţă că a cerut un punct de vedere din partea directorului executiv, care va fi prezentat până pe data de 5 iunie. Iată mai jos anunţul integral al lui Horaţiu Rada:
„Legat de informațiile care au apărut astăzi în spațiul public, acestea vor fi discutate în cadru formal cu colegii din Consiliul Director. Raportul comisiei de cenzori a asociației ne-a fost transmis în 21 mai 2020. I-am cerut Directorului Executiv un punct de vedere argumentat la toate recomandările cenzorilor. Acest răspuns trebuie transmis până pe 5 iunie 2020, ora 12.00. Raportul și răspunsul vor fi analizate în ședința de Consiliu Director din data de 10.06.2020. Ulterior, documentul va fi supus aprobării Adunării Generale a asociației. Raportul inițial a ajuns la toți colegii din Consiliul Director și în ședința de board îl vom discuta. Conform procedurii, acesta va fi aprobat de Adunarea Generală a asociației”, a anunţat Rada.
El spune că directorul executiv a fost anunţat despre întâlnirea cu reprezentanţii echipei artistice.
„Legat de întâlnirea din 19.05.2020 cu reprezentanții echipei artistice, a fost o întâlnire despre care Directorul Executiv a fost informat cu o zi înainte. Verbal mi-a transmis că nu poate participa pentru că are o întâlnire video programată. Au participat, online sau fizic, toți cei care nu aveau contracte semnate pentru anul în curs. Astfel de întâniri au mai avut loc, în funcție de solicitările departamentelor sau de nevoia de comunicare pe diverse aspecte. Convocarea întâlnirii la care se face referire a fost o necesitate, în condițiile în care executivul asociației nu a gestionat problema. Legat de cei cinci semnatari ai scrisorilor, nu consider că suntem într-un conflict. Eu am încercat să găsesc o soluție legală și punctuală, dictată de contextual economic și de situația financiară existentă pe moment, până la semnarea contractelor de finanțare cu instituțiile care ne asigură banii. În toți anii trecuți au fost situații identice. Dacă mi se poate reproșa ceva, este faptul că am încercat să găsesc soluții. Oamenii din echipa artistică vă pot confirma că nu am fost în conflict niciodată și de câte ori m-au apelat, am răspuns promt și i-am ajutat și susținut cu tot ce a fost posibil. Le-am înțeles perfect nemulțumirile, însă rezolvarea cererilor lor nu depinde de mine până la final”, a mai anunţat Rada.
El a mai afirmat că nu este conflictual, dar nici nu poate să rămân impasibil la atacurile îndreptate împotriva sa.
“Știu că am devenit incomod pentru că cer permanent eficiență, transparență, legalitate. Cel mai simplu este să suspicionezi și să faci acuzații. Nu am ieșit să comentez multe dintre atacurile primite, deși știam clar de unde mi se trag, doar ca să nu permit escaladarea unor conflicte cu care să generez imagine negativă suplimentară la adresa asociației. Am ales să-mi fac treaba, ceea ce se va vedea din raportul de activitate pe care îl voi prezenta Consiliului Director. Sunt un om al dialogului și un om de echipă. Dacă aș fi altfel, dacă ar fi să văd conspirații sau acțiuni de sabotaj, aș putea să speculez și să spun că diversiunea invocată poate fi interpretată și în sens invers. Ținând cont că scrisorile de nemulțumire apărute în spațiul public au fost lansate abia la o săptămână după ședința referitoare la contracte, dar la câteva zile după data la care Directorul Executiv a luat deja act de raportulcomisiei de cenzori. Aleg să nu merg pe varianta aceasta”, a încheiat Rada
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…
Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…
Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…
Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…
Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…
Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…