Administratie

Se montează stăvilarul barajului de la Sânmihaiu Român/FOTO

Lucrările de refuncţionalizare a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român continuă, iar în zilele următoare se vor monta angrenajele barajului stăvilar, în greutate de 20 de tone. Operaţiunea este una dificilă şi necesită o pregătire preliminară consistentă.

Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) vă informează că a început montarea stavilei cilindrice a barajului stăvilar de la Nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român. Este vorba despre un important echipament hidromecanic aferent barajului stăvilar. Rolul stavilei metalice cilindrice este de a regla tranzitarea debitelor maxime pe Canalul Bega fiind amplasată în câmpul central al canalului.

Montarea stavilei cilindrice este un procedeu extrem de elaborat, fiind necesare o acuratețe și o precizie maxime. În acest sens, a fost nevoie de o serie de acțiuni premergătoare montării stavilei cilindrice. La fața locului s-au efectuat măsurători de precizie pentru a determina poziția de montaj a coroanelor de angrenaj. De asemenea, a fost efectuată montarea mecanismelor de angrenare pe confecția metalică a stavilei cilindrice, iar stavila a fost transportată de pe malul stâng în proximitatea zonei de montaj. Ulterior, specialiştii au procedat la  manevra de plasare pe poziție a stavilei cilindrice.

Manevrele de transport a utilajului de pe mal la locul montajului s-au realizat cu o macara americană Terex de 160 de tone, având în vedere că greutatea stavilei cilindrice este de circa 20 tone, cu o lungime de 15 metri. Tot cu ajutorul acestei macarale s-a trecut la montarea propriu zisă a stavilei la poziția de lucru.

În cursul zilelor următoarele se vor monta angrenajele de acționare, a lanțului Gall de angrenare directă și echiparea completă a stavilei cilindrice. Conform graficului de execuție, în luna iunie se va putea trece la proba de lucru a acestui echipament”, a declarat Titu Bojin, directorul ABA Banat.

Lucrările de punere în siguranță a Nodului Hidrotehnic Sânmihaiu Român înseamnă reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor și a echipamentelor hidromecanice. Valoarea contractului de bază este de 5.657.517,36 euro cu TVA, valoare finanțată prin programul IPA Interreg CBC RO-SRB. Valoarea totală a proiectului ”Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega” este de 7.957.986 euro cu TVA, din fonduri ale programului IPA cât și fondurile proprii.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

3 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

3 ore ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

4 ore ago

Demarează acțiunea de autorizare a comercianților stradali de produse specifice de Sfântul Nicolae

Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…

5 ore ago

Sâmbăta viitoare se deschide Târgul de Crăciun de la Timișoara

Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…

5 ore ago

Aproape 12.000 de timișeni fără curent electric. CJT cere intervenția rapidă a echipelor distribuitorului de electricitate

Conform datelor companiei Rețele Electrice Banat, la primele ore ale dimineții de vineri, ca urmare…

5 ore ago