Administratie

Se montează stăvilarul barajului de la Sânmihaiu Român/FOTO

Lucrările de refuncţionalizare a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român continuă, iar în zilele următoare se vor monta angrenajele barajului stăvilar, în greutate de 20 de tone. Operaţiunea este una dificilă şi necesită o pregătire preliminară consistentă.

Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) vă informează că a început montarea stavilei cilindrice a barajului stăvilar de la Nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român. Este vorba despre un important echipament hidromecanic aferent barajului stăvilar. Rolul stavilei metalice cilindrice este de a regla tranzitarea debitelor maxime pe Canalul Bega fiind amplasată în câmpul central al canalului.

Montarea stavilei cilindrice este un procedeu extrem de elaborat, fiind necesare o acuratețe și o precizie maxime. În acest sens, a fost nevoie de o serie de acțiuni premergătoare montării stavilei cilindrice. La fața locului s-au efectuat măsurători de precizie pentru a determina poziția de montaj a coroanelor de angrenaj. De asemenea, a fost efectuată montarea mecanismelor de angrenare pe confecția metalică a stavilei cilindrice, iar stavila a fost transportată de pe malul stâng în proximitatea zonei de montaj. Ulterior, specialiştii au procedat la  manevra de plasare pe poziție a stavilei cilindrice.

Manevrele de transport a utilajului de pe mal la locul montajului s-au realizat cu o macara americană Terex de 160 de tone, având în vedere că greutatea stavilei cilindrice este de circa 20 tone, cu o lungime de 15 metri. Tot cu ajutorul acestei macarale s-a trecut la montarea propriu zisă a stavilei la poziția de lucru.

În cursul zilelor următoarele se vor monta angrenajele de acționare, a lanțului Gall de angrenare directă și echiparea completă a stavilei cilindrice. Conform graficului de execuție, în luna iunie se va putea trece la proba de lucru a acestui echipament”, a declarat Titu Bojin, directorul ABA Banat.

Lucrările de punere în siguranță a Nodului Hidrotehnic Sânmihaiu Român înseamnă reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor și a echipamentelor hidromecanice. Valoarea contractului de bază este de 5.657.517,36 euro cu TVA, valoare finanțată prin programul IPA Interreg CBC RO-SRB. Valoarea totală a proiectului ”Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega” este de 7.957.986 euro cu TVA, din fonduri ale programului IPA cât și fondurile proprii.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Nouă persoane intră în cursa pentru fotoliul de primar al Timișoarei

Cursa electorală pentru desemnarea noului primar al Timișoarei se va da între nouă candidați. Pentru…

4 ore ago

Susţinut şi de PSD, Dan Vatriş (PNL) şi-a depus candidatura pentru un nou mandat de primar al comunei Jebel

Primarul PNL al comunei Jebel, Dan Vatriş, şi-a depus candidatura pentru un nou mandat în…

7 ore ago

CSU Politehnica Timișoara, trei medalii la Campionatul național de floretă tineret

Politehnica Timișoara a cucerit trei medalii la Campionatul Național de floretă, tineret. Ingrid Miti Bikfalvi…

7 ore ago

Se pregătește cea mai nouă ediție a Ezoteric Fest

Expo Timișoara Internațional în parteneriat cu Camera de Comerț, Industrie si Agricultură Timiș vor organiza…

8 ore ago

Studiul de prefezabilitate al sălii polivalente de la Timișoara este aproape gata

Acum, că problema stadionului nou al Timișoarei a fost ”rezolvată”, viceprimarul orașului abordează cel de-al…

8 ore ago

Poate începe noul vot pentru bugetarea participativă, regulamentul a fost aprobat

Timișoara va avea și în acest an bugetare participativă, cetățenii urmând să decidă direct unde…

8 ore ago