Lucrările de refuncţionalizare a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român continuă, iar în zilele următoare se vor monta angrenajele barajului stăvilar, în greutate de 20 de tone. Operaţiunea este una dificilă şi necesită o pregătire preliminară consistentă.
Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) vă informează că a început montarea stavilei cilindrice a barajului stăvilar de la Nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român. Este vorba despre un important echipament hidromecanic aferent barajului stăvilar. Rolul stavilei metalice cilindrice este de a regla tranzitarea debitelor maxime pe Canalul Bega fiind amplasată în câmpul central al canalului.
Montarea stavilei cilindrice este un procedeu extrem de elaborat, fiind necesare o acuratețe și o precizie maxime. În acest sens, a fost nevoie de o serie de acțiuni premergătoare montării stavilei cilindrice. La fața locului s-au efectuat măsurători de precizie pentru a determina poziția de montaj a coroanelor de angrenaj. De asemenea, a fost efectuată montarea mecanismelor de angrenare pe confecția metalică a stavilei cilindrice, iar stavila a fost transportată de pe malul stâng în proximitatea zonei de montaj. Ulterior, specialiştii au procedat la manevra de plasare pe poziție a stavilei cilindrice.
Manevrele de transport a utilajului de pe mal la locul montajului s-au realizat cu o macara americană Terex de 160 de tone, având în vedere că greutatea stavilei cilindrice este de circa 20 tone, cu o lungime de 15 metri. Tot cu ajutorul acestei macarale s-a trecut la montarea propriu zisă a stavilei la poziția de lucru.
„În cursul zilelor următoarele se vor monta angrenajele de acționare, a lanțului Gall de angrenare directă și echiparea completă a stavilei cilindrice. Conform graficului de execuție, în luna iunie se va putea trece la proba de lucru a acestui echipament”, a declarat Titu Bojin, directorul ABA Banat.
Lucrările de punere în siguranță a Nodului Hidrotehnic Sânmihaiu Român înseamnă reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor și a echipamentelor hidromecanice. Valoarea contractului de bază este de 5.657.517,36 euro cu TVA, valoare finanțată prin programul IPA Interreg CBC RO-SRB. Valoarea totală a proiectului ”Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega” este de 7.957.986 euro cu TVA, din fonduri ale programului IPA cât și fondurile proprii.
Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…
Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…
Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…
După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…
Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…