Ideea desfiinţării unor benzi de circulaţie destinate pentru automobile e ferm combătută de actualul primar al Timişoarei. El nu e adeptul a ceea ce a numit „ecologiştii ăştia”, care ar spera ca odată cu eliminarea acestor benzi, cetăţenii ar renunţa ei la acest mijloc de deplasare. Suntem în epoca automobilului, insistă Nicolae Robu!
Discuţia pe această temă vine după ce, miercuri, contracandidatul lui Nicolae Robu la funcţia de primar, Dominic Fritz, îşi prezentase viziunea asupra traficului rutier şi pietonal din oraş, insistând că modul în care automobilul este la putere este unul greşit.
Robu a combătot aceste afirmaţii, spunând că, de fapt, apetitul său pentru acest mijloc de locomoţie este rău interpretată.
„Ne place sau nu ne place, suntem în epoca automobilului. Adică fiecare are automobil şi fiecare vrea să-l folosească. Când o să ajungem la mijloace de deplasare aeriene, la drone… situaţia se va schimba. Până atunci, trebuie să asigurăm circulaţia fluentă, să nu stăm în ambuteiaje. Să asigurăm condiţii de fluenţă în trafic. Nu trebuie trunchiat discursul meu!”, a declarat Robu.
Acuzaţiile şi ideile lansate au fost considerate şicanări de actualul edil-şef.
„Nu are nimeni dreptul să şicaneze pe cei care au maşini, când va fi opţiunea lor să schimbe se va întâmpla, eu nu voi veni niciodată cu ideea asta a ecologiştilor, să le desfiinţez benzile de circulaţie şi atunci ei vor renunţa la maşini”, spune Robu.
Mai mult, el se declară prietenul bicicliştilor, un domeniu unde s-a făcut maximul posibil, chiar se va face în plus în viitor. Totuşi, acum recunoaşte că unele dintre piste sunt, totuşi, cam înguste, dar motivează că nu se putea face mai mult.
„Eu ţin la asigurarea de mijloace alternative. Am făcut piste, atât cât permite ecartul stradal. Nu mă refer la cârcotaşi, care n-au fost niciodată pe piste, dar critică. Nu am putut face altceva, cu excepţia trecerilor, atât putea fi făcut. Ei sunt mai în siguranţă pe acea pistă de un metru, poate cu tot cu liniile de pe margine, decât pe carosabil. Dacă am fi putut avea un ecart mai mare între borduri, atunci puteam face piste şi delimitare de securizare a bicicliştilor. Maşinile mari, mai ales mijloacele de transport în comun, în curbă se apropie de bordură. Noi ţinem la biciclişti şi le purtăm de grijă. Avem şi acel proiect de 60 de kilometri de piste, cunoscut ca şi autostrada de biciclete. Deci, preocuparea este serioasă”, a mai declarat primarul.
El a vorbit şi despre investiţiile mari efectuate în domeniul transportului în comun, poate în premieră spune că vechea administraţie a făcut bine că a achiziţionat mijloace de transport, dar nu a scăpat nici de această dată ocazia de a sancţiona epoca Ciuhandu, pentru că i-ar fi lăsat în cârcă problema plăţii TVA.
„Nimeni nu a făcut investiţii atât de mari în mijloacele de transport în comun, şi o facem în continuare. A fost un lucru bun că administraţia precedentă a cumpărat troleibuze şi să le plătim noi, chiar dacă nu s-a gestionat corect problema TVA şi au rămas la noi 68 milioane de lei. Noi am plătit 50 de trolebuze şi 30 de autobuze. Avem 30 de Armonia, 42 tramvaie contractate”, a mai subliniat Robu.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…