Fără a preciza motivul, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a anunţat schimbarea valorii contractului de finanţare pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita”. Dar, surpriză, acesta nu creşte, ci scade, iar suma este una semnificativă, adică aproape patru milioane de lei!
Pe 20 august anul trecut, Compania Națională De Aministrare A Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat contractul de finanţare pentru un proiect de infrastructură rutieră extrem de important pentru zona Timişoarei, anume „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara-Moravita” https://debanat.ro/2019/08/proiectul-autostrazii-timisoara-moravita-are-asigurata-finantarea_263083.html . Vestea, una excelentă.
În urmă cu doar câteva zile apare şi minunea, adică acest contract se … ieftineşte.
CNAIR anunţă pe pagina oficială, semnarea unui act adiţional la acel contract. Şi singura prevedere care se schimbă se referă la Articolul 3- Valoarea contractului.
„Valoarea totala a proiectului este de10.769.369,62 lei; Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul de Coeziune, este în sumă de 7.737.209,52 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totală eligibilă.Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 1.365.389,91 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totală eligibilă. Toate celelalte prevederi ale Contractului si ale anexelor acestuia raman neschimbate. Cod proiect:126414. Proiect cofinantat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020”, se spune în actul adiţional.
Iniţial, contractul semnat între cele două structuri ale statului avea o valoare cu mult mai mare. Atunci, valoarea totală a proiectului semnat era de 14.693.042,97 lei, banii fiind împărţiţi astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contribuția proprie-1.860.753,67 lei.
Studiul de fezabilitate are ca termen de realizare 32 de luni.
După ce au picat o dată la vot proiectul taxelor și impozitelor locale, consilierii locali…
Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…
Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…