Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș a demarat în luna septembrie 2020 procesul de realizare a strategiei de brand turistic al județului Timiș, proces care urmează să se încheie la finalul lunii noiembrie 2020. O aşa numită „Echipă de brand” a tras primele concluzii.
Demersul de realizare a brandului turistic al județului Timiș, iniţiat de Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș, a intrat în faza valorificării rezultatelor obținute în cadrul auditului de brand și a consultărilor publice privind identitatea brandului și imaginea acestuia. Dacă într-o primă fază au fost chestionați primarii din județul Timiș, stakeholderi, agenţii de turism, cadre universitare și creatori de opinie din Timișoara și Timiș, următorul pas l-a reprezentat chestionarea managerilor principalelor agenții de incoming din România. Cele mai multe dintre ele operează anual și destinația Timiș.
Pentru valorificarea rezultatelor chestionarelor și selectarea elementelor celor mai valoroase a fost constituită o Echipă de brand complexă formată din: profesori universitari de la facultăți de profil din toate universitățile timișorene, publice și private, reprezentanţi ai artiștilor plastici, arhitecților, ghizilor de turism, reprezentanți ai industriei ospitalității timișene, dar și reprezentanți ai Consiliului Judean Timiș.
Membrii echipei de brand s-au întâlnit recent în cadrul unei conferințe online, fiind trase primele concluzii.
Astfel, Echipa de brand a confirmat faptul că: „Cultura, tradițiile și obiceiurile locale, festivaluri și evenimente fac din Timiș o destinație culturală de top”, lucru susținut și de 43,8 % dintre timișenii chestionați și 58,8 % dintre repondenți la nivel național.
Comisia consideră că printre atuurile turistice ale județului Timiș, se numără: podgoriile, berea, folclorul și gastronomia. În unanimitate, DINAMIC a fost ales ca atributul care descrie fidel județul Timiș.
Cuvintele care definesc cel mai bine județul sunt: cultură și istorie, de asemenea părere susținută de marea majoritate a tuturor celor intervievați în cadrul acestui demers.
La capitolul personalități din Timiș, adevăratul erou al timișenilor este Traian Vuia. Partenerii din țară au situat pe locul 1 pe Hertha Müller, urmată de Ioan Holender și, abia pe locul 3, de Traian Vuia.
Gustul reprezentativ pentru județ este considerat a fi cel al vinurilor și berii locale, urmat de cel al plăcintelor și clătitelor (pe locul 1 în preferinţele partenerilor naționali).
La capitolul miros au fost preferați de toți, trandafirii, urmați de liliac și tei.
În ce privește muzica, pe locul 1 a fost ales rock-ul, cu focalizare puternică pe grupul Phöenix, urmată de cea clasică.
Unanimitatea generală a fost la alegerea caracteristicii timișeanului, considerat multicultural și deschis/tolerant (OPEN-MINDED).
Revoluția este de departe simbolul considerat definitoriu pentru întregul Timiş.
58,8% dintre partenerii români din turism consideră oferta turistică a județului ca fiind una variată.
Cele mai bune produse turistice sunt considerate a fi: Turism cultural, Turism gastronomic și viticol, Business travel și Turism activ și de aventură.
Vestea accederii candidatei USR, Elena Lasconi în turul doi al alegerilor pentru desemnarea viitorului președinte…
Potrivit primelor rezultate de tip exit-poll, în turul II al alegerilor prezidenţiale se vor confrunta…
Secțiile de votare din Complexul Studențesc, dar și deja celebra (electoral) localitate Dobrești, acolo unde…
La ora 18.00, cu trei ore înaintea închiderii secţiilor de vot, în judeţul Timiş prezenţa…
Eugen Dogariu, senator de Timiș, spune că la vot a ales ”calea sigură pentru Timiș”.…
Candidat la un loc de senator pe lista PNL, fost viceprimar al Timișoarei, actual consilier…