Ministrul Transporturilor speră ca investițiile realizate la calea ferată românească să aducă durata de circulație între Timișoara și București, măcar la nivelul din … 1995, pentru că acum e mai mare şi decât cea din… 1939. Poate linii construite de la zero ar fi mai bine și renovarea unora existente și care cu investiții majore aduc doar progrese minore, mai spune Cătălin Drulă.
Noi vorbim despre cale ferată de mare viteză, în timp ce mii de kilometri de șină sunt părăsite și nefolosite. Orizontul de timp în care viteza pe cale ferată va ajunge la un nivel decent este unul îndepărtat. Timișoara – București va dura tot zece ore încă mulți ani de acum încolo.
”Nu este suficient să duci 100 km de rețea la un standard decent. Avem mii și mii de km, până la 10.000 km de cale ferată care zac abandonați. Când te uiți la alocări financiare făcute de statul român, banii lipsesc. Spre 2030 rețeaua ar trebui să ajungă la viteze decente, astfel încât drumul cu trenul să nu mai dureze 10 ore între București și Timișoara, ci șase ore jumătate și apoi poți discuta despre cele trei ore cu trenul de mare viteză. Între cele două orașe sunt 533 km și cel mai rapid timp de parcurs a fost în 1995: șase ore și 25 de minute În prezent, călătoria durează mai mult decât în 1939: peste 10 ore”, a spus Cătălin Drulă, într-un interviu pentru Hotnews.ro.
SCM USV Timişoara nu a pierdut timp odată cu finalul sezonului competiţional. Campioana ţării la…
„De Crăciun ne-am luat raţia de libertate” era un celebru mesaj/slogan al Revoluţiei din 1989. O…
Primăria Timișoara pregătește dosarele pentru obținerea finanțării europene, respectiv a autorizației de construire pentru reabilitarea…
PPC Energie și PPC Energie Muntenia își actualizează platformele online de comunicare cu clienții. Astfel,…
Primăria Timișoara are din această săptămână patru cinematografe funcționale în subordine. Ultimul reabilitat și redevenit…
Consilierii locali timișoreni au aprobat, luni seara, în ultima ședință de plen a anului, proiectul…