Ministrul Transporturilor speră ca investițiile realizate la calea ferată românească să aducă durata de circulație între Timișoara și București, măcar la nivelul din … 1995, pentru că acum e mai mare şi decât cea din… 1939. Poate linii construite de la zero ar fi mai bine și renovarea unora existente și care cu investiții majore aduc doar progrese minore, mai spune Cătălin Drulă.
Noi vorbim despre cale ferată de mare viteză, în timp ce mii de kilometri de șină sunt părăsite și nefolosite. Orizontul de timp în care viteza pe cale ferată va ajunge la un nivel decent este unul îndepărtat. Timișoara – București va dura tot zece ore încă mulți ani de acum încolo.
”Nu este suficient să duci 100 km de rețea la un standard decent. Avem mii și mii de km, până la 10.000 km de cale ferată care zac abandonați. Când te uiți la alocări financiare făcute de statul român, banii lipsesc. Spre 2030 rețeaua ar trebui să ajungă la viteze decente, astfel încât drumul cu trenul să nu mai dureze 10 ore între București și Timișoara, ci șase ore jumătate și apoi poți discuta despre cele trei ore cu trenul de mare viteză. Între cele două orașe sunt 533 km și cel mai rapid timp de parcurs a fost în 1995: șase ore și 25 de minute În prezent, călătoria durează mai mult decât în 1939: peste 10 ore”, a spus Cătălin Drulă, într-un interviu pentru Hotnews.ro.
Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot…
În vestul ţării este Cod Roşu de viscol puternic. Vineri dimineața, la ora 10.00, ca…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…
Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…
Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…
În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…