Viitoarea autostradă care va lega Timișoara de granița cu Serbia a ajuns în stadiul în care se discută pe unde ar putea să se conecteze cu infrastructura rutieră din capitala județului. La Palatul Administrativ a avut loc o întâlnire de lucru la care au participat reprezentanții autorităților, ai proiectantului drumului și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Concluzia: nu se știe prin ce parte a Timișoarei va ajunge autostrada, prin est sau prin vest, fiecare cu mai multe variante.
Consiliul Județean Timiș, dar și reprezentanții Primăriei Timișoara, sunt interesați de viitorul traseu al autostrăzii spre Serbia, care va fi construită odată, în anii următori. Deocamdată se poartă discuții, chiar și pe tema traseului.
”Am solicitat reprezentanților CNAIR și ai companiei care realizează studiul de fezabilitate al autostrăzii Timișoara – Moravița să genereze o propunere de traseu care să cuprindă Timișoara, prin două bretele, asigurând astfel o centură la nivel de autostradă, atât pe partea de est cât și pe cea de vest. Trebuie să gândim la nivel mare și pe termen lung, să folosim ocazia de a pune în valoare potențialul de pol regional al Timișoarei, obiectiv asumat de Consiliul Județean și de către mine, ca președinte al acestuia”, a anunțat Alin Nica șeful CJT.
Deocamdată nu se știe ce variantă va fi aleasă, dar sigur este că sunt dispute serioase pe această temă. Fiecare dintre autoritățile implicate are propria opțiuni, iar susținerea acesteia este una aprigă. Cum deocamdată discutăm despre un simplu vis, influența ”argumentelor” nu este una semnificativă, dar în perioada următoare aceste dispute ar putea influența decisiv soarta proiectului. Totuși, Nica ne asigură că există o serie de variante de traseu pentru autostrada care va lega Timișoara de capitala Serbiei, însă argumentul final ține de dezvoltare strategică, nu de realizarea lucrării cu cât mai puțini bani.
”În cadrul ședinței de lucru de ieri (n.r. joi) cu reprezentanții Ministerului Transportului și CNAIR au fost abordate probleme de rentabilitate, de mediu, cât și de impact economic pozitiv pentru localitățile traversate. Au fost aduse în discuție variante care ocolesc municipiul atât prin est, cât și prin vest, cu legături, de exemplu, la viitorul drum ce va face legătura între A1 și DN 69 (printre Beregsău Mare și Săcălaz, coborând spre Diniaș), la nodul de la Remetea Mare, sau chiar în zona Recașului, această variantă fiind însă și cea mai îndepărtată de Timișoara. În ceea ce privește traseul prin est, un avantaj de conectare la actualul nod de la Remetea Mare, conform proiectanților, ar fi și drumul de patru benzi pe care Consiliul Județean îl construiește între această descărcare și centura Timișoarei, în proximitatea Aeroportului”, a mai anunțat șeful CJT.
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…
Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…
Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…
Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…
Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…
Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…