Economic

S-a stabilit traseul viitoarei autostrăzi Timișoara – Moravița

Specialiștii care se ocupă de viitoarea autostradă care va lega Timișoara de Serbia, prin Moravița, au decis traseul viitorului drum. Până la urmă s-a ales o ”struțo-cămilă”: autostrada se bifurcă înainte de Timișoara, un drum pornește pe viitoarea A9 spre Săcălaz, iar al doilea va merge paralel cu centura de ocolire până în zona Remetea Mare, unde se va lega de A1. În acest fel au fost îndeplinite toate dorințele celor care și-au dat cu părerea la nivel local despre acest traseu.

În cadrul analizei efectuate de comisia de specialitate au fost analizate nu mai puțin de 11 trasee posibile. Toate au fost comparate în cadrul analizei multicriteriale, pe baza unor norme economice și de mediu – 70% a contat criteriul economic și 30%, cel de mediu.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că pe primul loc s-a clasat, la mare distanță de celelalte alternative de traseu, varianta 5 (85 de puncte din 100, în timp ce a doua clasată a avut 54 de puncte). Aceasta propune o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură. De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia.

După cum se vede, a fost preferată varianta în care autostrada dublează efectiv centura sud, o eventuală lărgire a acestui drum și de folosire ca alternativă de legătură, asemenea situației de la Lugoj, nu a fost preferată. Înainte de stabilirea traseului, reprezentanții Timișoarei și ai Timișului nu au reușit să cadă de acord cu traseul autostrăzii, unul a solicitat ca acesta să pornească spre partea stângă înainte de a ajunge în Timișoara, spre Săcălaz, iar celălalt ca autostrada să se conecteze, pe undeva logic, spre dreapta, către A1. Până la urmă a fost stabilită o bifurcație, urmând să se realizeze câte un drum spre ambele direcții. Latura ”sud” nu va ajunge până la Săcălaz, ci se va lega de Centura Sud, iar de aici se va putea circula și spre această parte a județului.

Odată finalizată analiza traseului, se va putea trece la etapa a doua a studiului de fezabilitate, anume realizarea de investigații detaliate de teren (studiile geotehnic, arheologic, topografic, mediu) și care va fi gata în primăvara anului viitor.

Autostrada Timișoara – Moravița – A9, va avea circa 70 de km lungime și va lega România de Serbia și de acolo cu restul țărilor din Balcani. De cealaltă parte a graniței, Serbia a realizat deja un proiect pentru o autostradă care să lege Belgradul de granița cu România.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

4 minute ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

7 minute ago

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

32 de minute ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

34 de minute ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

14 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

15 ore ago