Administratie

Compania de Drumuri poate continua licitația la tunelurile pentru urși de pe autostrada Lugoj – Deva

Problema blocajului existent în proiectul celor zece kilometri lipsă din autostrada Lugoj – Deva a fost eliminată, iar Compania de Drumuri va putea să continue licitația pentru stabilirea unui constructor. Din păcate, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, cel puțin patru ani va mai dura până va fi gata acest tronson extrem de dificil, care include și doua tuneluri de mari dimensiuni.

Ministrul Transporturilor a anunțat că s-a reușit realizarea unui acord cu italienii de la Salini pentru deblocarea licitației pentru cei zece kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, singurii care lipsesc din traseul dintre Nădlac și Sibiu. Acest tronson a fost scos din contractul inițial pentru lotul 2, care a fost realizat de italieni, și scos separat la licitație, acolo fiind vorba de două tuneluri de lungime mare, cunoscute publicului ca și ”tunelurile pentru urși”.

Compania italiană a dat în judecată CNAIR și a câștigat, instanța stabilind ca societatea să fie repusă în contract și să primească despăgubiri de 270 de milioane de euro, decizie care a blocat total licitația pentru acel tronson.

Cea mai importantă veste, pentru toată România: pe Lugoj-Deva, pe lotul 2, pe zona aceea cu tunelele urşilor, suntem de vreo 4 ani într-un blocaj, astăzi în sfârşit s-a ajuns la un acord pe acest lot cu fostul constructor, a fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract, şi practic lucrurile acolo erau blocate. Lumea întreabă, pentru că este singurul sector lipsă de pe autostrada A1, între Sibiu şi Arad/Nădlac, şi întreabă ce se întâmplă acolo, că avem o zonă lipsă de 9 kilometri de autostradă şi se ocoleşte pe drumul naţional alăturat. Ei bine, în sfârşit s-a ajuns la un acord cu acel constructor şi se poate debloca licitaţia care deja este lansată, se depun clarificările acolo şi în curând se vor depune ofertele, deci vom avea un constructor care să construiască acele tuneluri şi în sfârşit să avem autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles”, a anunțat Cătălin Drulă, conform Agepres.

Din păcate, va mai dura cel puțin patru ani pentru ca lucrările acolo să fie finalizate, perioadă în care va trebui să circulăm în continuare pe celebra porțiune de drum național Coșevița, aflată într-o stare deplorabilă.

„Lipsesc doar 9 km de autostradă. O să fiu sincer și realist fiind vorba de două tuneluri la mijloc: mai devreme de patru ani nu va fi gata. Important este să fie gata peste patru ani, nu 10”, a mai spus Drulă.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Dominic Fritz după alegerile din Bucureşti: „Avem nevoie urgent de primari în două tururi și pentru a crește legitimitatea primarilor”

Președintele USR, Dominic Fritz, a declarat, luni, într-o conferință de presă, că alegerile locale parțiale…

36 de minute ago

Profesorul Cristian M. Teodorescu va fi în dialog cu publicul timișorean, la UVT

Universitatea de Vest Timișoara oferă publicului un nou eveniment din seria „Conectați la viitor”, intitulat…

2 ore ago

Și-a găsit sfârșitul brusc, într-o stație de tramvai

Luni dimineața, în jurul orei 09:45, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul că…

2 ore ago

Studii clinice în gastroenterologie derulate în cadrul Asociației OncoHelp

Boala Crohn și rectocolita ulcero-hemoragică sunt patologiile pentru care pacienții pot avea acces la terapii…

2 ore ago

Primăria Timișoara caută furnizor pentru macazuri, pentru 6,5 milioane de lei. Vor fi instalate la pasajul Solventul

Municipalitatea timișoreană face deja un prim pas spre ceea ce ar urma să devină unul…

2 ore ago

Ce influenţe pot avea alegerile din Bucureşti asupra Timişoarei

Or fi miticii şmecheri, dar nu sunt proşti. Mă rog, al doilea enunţ nu ştiu…

3 ore ago