Problema blocajului existent în proiectul celor zece kilometri lipsă din autostrada Lugoj – Deva a fost eliminată, iar Compania de Drumuri va putea să continue licitația pentru stabilirea unui constructor. Din păcate, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, cel puțin patru ani va mai dura până va fi gata acest tronson extrem de dificil, care include și doua tuneluri de mari dimensiuni.
Ministrul Transporturilor a anunțat că s-a reușit realizarea unui acord cu italienii de la Salini pentru deblocarea licitației pentru cei zece kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, singurii care lipsesc din traseul dintre Nădlac și Sibiu. Acest tronson a fost scos din contractul inițial pentru lotul 2, care a fost realizat de italieni, și scos separat la licitație, acolo fiind vorba de două tuneluri de lungime mare, cunoscute publicului ca și ”tunelurile pentru urși”.
Compania italiană a dat în judecată CNAIR și a câștigat, instanța stabilind ca societatea să fie repusă în contract și să primească despăgubiri de 270 de milioane de euro, decizie care a blocat total licitația pentru acel tronson.
„Cea mai importantă veste, pentru toată România: pe Lugoj-Deva, pe lotul 2, pe zona aceea cu tunelele urşilor, suntem de vreo 4 ani într-un blocaj, astăzi în sfârşit s-a ajuns la un acord pe acest lot cu fostul constructor, a fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract, şi practic lucrurile acolo erau blocate. Lumea întreabă, pentru că este singurul sector lipsă de pe autostrada A1, între Sibiu şi Arad/Nădlac, şi întreabă ce se întâmplă acolo, că avem o zonă lipsă de 9 kilometri de autostradă şi se ocoleşte pe drumul naţional alăturat. Ei bine, în sfârşit s-a ajuns la un acord cu acel constructor şi se poate debloca licitaţia care deja este lansată, se depun clarificările acolo şi în curând se vor depune ofertele, deci vom avea un constructor care să construiască acele tuneluri şi în sfârşit să avem autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles”, a anunțat Cătălin Drulă, conform Agepres.
Din păcate, va mai dura cel puțin patru ani pentru ca lucrările acolo să fie finalizate, perioadă în care va trebui să circulăm în continuare pe celebra porțiune de drum național Coșevița, aflată într-o stare deplorabilă.
„Lipsesc doar 9 km de autostradă. O să fiu sincer și realist fiind vorba de două tuneluri la mijloc: mai devreme de patru ani nu va fi gata. Important este să fie gata peste patru ani, nu 10”, a mai spus Drulă.
Comentarii prin facebook