După ce a stat luni bune în laboratorul în care au lucrat specialiștii noii administrații a Timișoarei, primarul Dominic Fritz a făcut public marele secret, noua organigramă! Schimbările sunt masive, în primul rând pur organizatorice, iar la tăiat posturi dispar 80, multe dintre acestea, neocupate în prezent. Proiectul de hotărâre intră la vot, marți.
Angajații Primăriei Timișoara vor avea două luni pline de intensitate, pentru că vor afla dacă rămân pe post, se mută pe altele sau, pur și simplu, pleacă din instituției. ”Revoluția” lui Fritz a pornit, iar numărul de structuri ale instituției, Direcții, Compartimente, Birouri, au fost reduse de la 27 la 17.
„O să prezint proiectul de hotărâre care va intra în plen, mult așteptat de mine și de mulți, de reorganizare a aparatului primarului, noua organigramă. A fost un process anevoios, a trebuit să analizăm ce și unde nu funcționează cum trebuie, ce trebuie să facem ca să avem o primărie funcțională. Asta ne-a reușit. Eu vă prezint o organigramă ambițioasă, reconstruită din temelii, cu schimbări care o fac fit, pregătită pentru secolul 21. Vă prezint astăzi o organigramă ambițioasă, vrem să deschidem Primăria Timișoara către nevoile timișorenilor. Am reconfigurat multe structuri, direcții. O primărie modernă trebuie să reflecte prioritățile strategice pentru oraș”, a anunțat Dominic Fritz.
Conform acestuia, schimbările vor fi totale în ceea ce privește direcția urmată.
”Vrem să deschidem primăria către timișoreni. Logica oricărui act administrativ este să pornim de la ce nevoie are cetățeanul și nu invers, de la ce nevoie are funcționarul și primăria”, a mai spus primarul.
În ceea ce privește posturile, 80 sunt tăiate, iar 64 sunt scoase la concurs pentru tineri.
„Lipsesc manageri calificați, cum ar fi pentru infrastructura verde. Mai apare un birou nou pentru managementul spitalelor. Nu am dorit o vânătoare de vrăjitoare, ci m-am focusat pe modul în care lucrează acum oamenii în primărie. Ofer personalului contractual și funcționarilor publici o șansă unică de a demonstra că știu și pot să servească timișorenii. Da, sunt și posturi pe care le consider ca fiind superfluu și pe care le voi desființa, 80 de posturi, dintre acestea zece sunt de conducere. Nu toate cele 80 de posturi sunt ocupate. Pentru posturile desființate și ocupate avem obligația să oferim alt post în funcție de studiile persoanei respective. Probabil nu toți se vor regăsi. Vrem să atragem oameni noi, profesioniști. 64 de posturi vacante vor fi pentru tineri care vin de la facultate sau au un an de experiență”, a mai declarat Fritz.
Legătura directă cu cetățenii din cartiere devine vizibilă în sfârșit, vor fi create nouă posturi de manageri de cartiere, care vor avea fiecare în subordine câte o zonă a orașului.
”Apare noul serviciu de guvernare participativă și managementul pe cartiere. Vor fi nouă manageri de cartiere, pe zone. Avem Serviciul informare și Consiliere cetățeni, ceea ce era cunoscut ca și camera 12. Și aici va fi o modernizare. Un nou birou este cel de sesizări și transparență informațională. Vor exista nouă manageri de cartiere, care vor ține legătura între locuitorii dintre acele zone și primărie”, a precizat Dominic Fritz.
Ce să ne așteptăm în următoarea perioadă? Vor fi două luni cu schimbări multe, concursuri, numiri interimare.
”În următoarele două luni va fi șantier mare, acest proces va dura câteva luni bune. Este o muncă de transformare, de abia aștept să ducem la final această muncă. La luarea deciziilor m-am consultat cu viceprimarii, cu directori. Orice proces de transformare naște și rezistență, deci am considerat că nu e posibil un comitet de vot”, a continuat Fritz, care a admis că nu a discutat cu sindicatele din primărie eventualele schimbări.
De asemenea, nu se știe câți oameni pleacă efectiv din instituție. Poate unii angajați vor trece pe alte posturi, alții vor pleca.
”Nu știu dacă se desființează acel post dacă persoana nu vrea să se mute pe alt post vacant. În total sunt 80 de posturi desființate. Apreciez că în aproximativ două luni de zile va deveni efectivă noua organigramă”, a mai spus Fritz.
Ca și noutate apare Direcția Calitatea Vieții, precum și un nou Serviciu de Cultură și Turism. Nu vor lipsi un Serviciu Protecția Mediului și un Compartiment pentru Protecția Animalelor. Direcția de Dezvoltare se desființează și în locul ei apare Incubatorul de Proiecte. Apare, de asemenea, Direcția Generală de Investiții și Mentenanță. Serviciul de Resurse Umane nu va mai exista în forma actuală: de statele de plată se va ocupa Direcția Economică, iar de recrutarea de personal se va ocupa Direcția de Management Intern. Actuala Organigramă a Primăriei Timișoara cuprinde 644 de posturi, dintre care 90 sunt vacante.
Imediat după ce Timișoara s-a eliberat, iar Bucureștiul l-a trimis la Târgoviște pe dictatorul Nicolae…
Vineri, 20 decembrie, a fost semnat contractul pentru instalarea stațiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice…
O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…
Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…