Primăria Timişoara

Ruben Lațcău ne anunță: Până în septembrie ne plimbăm cu noile tramvaie

Mai multe seri la rând, pe linia de tramvai 9 circulația a fost oprită pentru a permite realizarea de teste în vederea omologării din partea celor de la AFER pentru noile tramvaie cumpărate din Turcia. Conform viceprimarului Ruben Lațcău, operațiunea de omologare ar urma să fie finalizată până în septembrie, atunci când noul tramvai ar urma să devină disponibil publicului, pe linia 1.

Deocamdată, în curs sunt testele de omologare, necesare atunci când se pune în circulație un nou produs feroviar.

”Am intrat în a doua lună de teste și suntem în grafic. Noul tramvai funcționează conform așteptărilor celor de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor. Aceasta este autoritatea responsabilă pentru omologarea tramvaiului conform legii în vigoare, performanța fiind comparată cu specificațiile tehnice. Această omologare este necesară pentru orice produs feroviar nou introdus pe piața europeană, iar cel mai important aspect este siguranța pasagerilor”, spune Lațcău.

El a prezentat și un calendar al operațiilor programate pentru noul tramvai aflat în teste.

”Momentan testele se desfășoară pe linia 9 în timpul serii, perioadă în care circulația este suspendată parțial. Program: 26-28 iunie | S-au realizat testele de compatibilitate electromagnetică; 03-06 august | Se realizează o parte din testele de frânare; 09-13 august | Se vor realiza testele de zgomot și restul testelor de frânare; 16-20 august | Se vor realiza testele de tracțiune”, mai transmite Lațcău.

Conform viceprimarului, omologarea va fi finalizată în septembrie și pasagerii se vor putea bucura de noua achiziție la scurt timp după, când aceasta va intra în circulație cel mai probabil pe linia 1.

Mizerie pe liniile de tramvai

În paralel cu testele, STPT a început să curețe liniile de pământ și mizerie și lucrările includ spălare manuală și mecanizată.

”De câteva luni am pornit acest demers și ne întâlnim cu situații care mai de care, inclusiv momente precum cel din video în care e nevoie să fie scos pământul cu ranga. Poate suna a ceva banal, dar acumularea de reziduuri, vegetație moartă și pământ poate duce la disconfortul general al pasagerilor, călătorii cu hopuri, deteriorarea echipamentului, sau chiar deraieri, riscuri pe care le vrem complet eliminate. Aștept să finalizăm aceste teste ca apoi să primim și restul de garnituri din partea producătorului, care își asumă să ne livreze undeva la 2 tramvaie pe lună și să crească treptat ritmul. Cu siguranță până la sfârșitul anului viitor, și deci înainte să înceapă Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023, vor fi în funcțiune toate cele 21 de tramvaie noi”, a încheiat Ruben Lațcău.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

12 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

15 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

17 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

18 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

18 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

19 ore ago