Mai multe seri la rând, pe linia de tramvai 9 circulația a fost oprită pentru a permite realizarea de teste în vederea omologării din partea celor de la AFER pentru noile tramvaie cumpărate din Turcia. Conform viceprimarului Ruben Lațcău, operațiunea de omologare ar urma să fie finalizată până în septembrie, atunci când noul tramvai ar urma să devină disponibil publicului, pe linia 1.
Deocamdată, în curs sunt testele de omologare, necesare atunci când se pune în circulație un nou produs feroviar.
”Am intrat în a doua lună de teste și suntem în grafic. Noul tramvai funcționează conform așteptărilor celor de la Autoritatea Feroviară Română (AFER), departamentul specializat din Ministerul Transporturilor. Aceasta este autoritatea responsabilă pentru omologarea tramvaiului conform legii în vigoare, performanța fiind comparată cu specificațiile tehnice. Această omologare este necesară pentru orice produs feroviar nou introdus pe piața europeană, iar cel mai important aspect este siguranța pasagerilor”, spune Lațcău.
El a prezentat și un calendar al operațiilor programate pentru noul tramvai aflat în teste.
”Momentan testele se desfășoară pe linia 9 în timpul serii, perioadă în care circulația este suspendată parțial. Program: 26-28 iunie | S-au realizat testele de compatibilitate electromagnetică; 03-06 august | Se realizează o parte din testele de frânare; 09-13 august | Se vor realiza testele de zgomot și restul testelor de frânare; 16-20 august | Se vor realiza testele de tracțiune”, mai transmite Lațcău.
Conform viceprimarului, omologarea va fi finalizată în septembrie și pasagerii se vor putea bucura de noua achiziție la scurt timp după, când aceasta va intra în circulație cel mai probabil pe linia 1.
În paralel cu testele, STPT a început să curețe liniile de pământ și mizerie și lucrările includ spălare manuală și mecanizată.
”De câteva luni am pornit acest demers și ne întâlnim cu situații care mai de care, inclusiv momente precum cel din video în care e nevoie să fie scos pământul cu ranga. Poate suna a ceva banal, dar acumularea de reziduuri, vegetație moartă și pământ poate duce la disconfortul general al pasagerilor, călătorii cu hopuri, deteriorarea echipamentului, sau chiar deraieri, riscuri pe care le vrem complet eliminate. Aștept să finalizăm aceste teste ca apoi să primim și restul de garnituri din partea producătorului, care își asumă să ne livreze undeva la 2 tramvaie pe lună și să crească treptat ritmul. Cu siguranță până la sfârșitul anului viitor, și deci înainte să înceapă Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023, vor fi în funcțiune toate cele 21 de tramvaie noi”, a încheiat Ruben Lațcău.
Elevii încep, luni, 4 noiembrie, cursurile celui de-al doilea modul din anul şcolar 2024-2025, potrivit…
Asociația Acasă în Banat a ales satul în care va desfășura următoarea ediție a evenimentului…
Prim-divizionara de baschet SCM Timișoara joacă la Tg. Mureș în etapa a VII-a a Ligii…
Politehnica Timișoara a suferit prima înfrângere pe teren propriu în acest sezon al Ligii a…
Deși pierduse anterioarele două partide cu letona, răzbunarea a fost dulce pentru tânăra timișoreancă. Anca…
Arheologii de la Muzeul Național al Banatului, care lucrau la cercetările efectuate pe șantierul de…