Sănătate

Clinica Nera contestă raportul întocmit de DSP Caraș-Severin

Reprezentanții Clinicii Nera acuză că există inadvertențe în raportul întocmit de către DSP Caraș-Severin.

„Raportul a evidențiat o serie de aspecte pe care le vom perfecționa; de la deschiderea clinicii noastre, acum numai un an de zile, am luat toate măsurile pentru ca activitatea desfășurată să fie în conformitate cu normele și avizele corespunzătoare modului nostru de funcționare.

Totodată, raportul DSP conține și inadvertențe, pe care ținem să le clarificăm mai jos și pentru care Clinica Nera va contesta Procesele Verbale de control emise de DSP Caraș-Severin.

Raportul menționează că la ora și data controlului medicii nu erau prezenți în unitate, deși aceștia trebuiau să se afle acolo, conform programului afișat, între orele 13-18.

În legătură cu acest aspect, facem următoarea precizare:  Întotdeauna pacienții clinicii sunt preluați de medici. Medicii nu erau prezenți în unitate la data și ora controlului neanunțat de acum 7 zile, deoarece clinica NU avea programări în acea zi. Clinica noastră funcționează exclusiv pe bază de programări.

Raportul menționează că acordul și consultul medicului pentru tratament hiperbaric sunt realizate online.

Consultația și întreaga terapie au fost efectuate fizic, nu online. Medicul nostru cu competență în medicina hiperbară, dr. Bogdan Mircea Matei, l-a consultat pe dl. Mîțu Stoian față în față, la clinică, înaintea ședinței de terapie hiperbară. Tot dumnealui a fost de față și a monitorizat și întreaga ședință, în conformitate cu protocolul acestei terapii”, au transmis, joi, reprezentanții Clinicii Nera.

Potrivit acestora, raportul menționează că nu s-a putut identifica dacă şi ce documente medicale au fost solicitate, în afara unui buletin tomografic realizat în 22.10.2021 și că dosarul nu ar fi fost complet.

În replică, cei de la clinic spun că dosarul medical al pacientului era complet și a fost verificat de dr. Bogdan Matei.

„Toți pacienții intră la consultație numai având o serie completă de investigații medicale. În cazul dlui. Mîțu Stoian, acesta se prezentase de la început cu toate investigațiile necesare, incluzând analize de sânge complete și diagnosticele recente cerute (șase pagini), dar și de imagistică a plămânilor tip CT, conform protocolului clinicii, nemaifiind necesară solicitarea altor investigatii. În arhiva clinicii s-au păstrat doar acele documente considerate importante pentru etapa monitorizării, și anume CT-ul, ceea ce au putut constata și reprezentanții  DSP.

„Raportul menționează, de asemenea, că pacientul este luat în evidenţă prin intermediul unei «Foi de Observaţie Clinică Generală» (FOCG) care este un document-tip pentru unităţile sanitare cu paturi, în timp ce Clinica Nera este autorizată ca şi cabinet medical în ambulator.

Noi am optat să folosim în documentația noastră Foaia de Observație Clinică Generală folosită în spitale deoarece este mai cuprinzătoare în comparație cu alte foi de observație folosite de regulă pe ambulator; considerăm că acest tip de document detaliat ne ajută să facem o anamneză corectă și cât mai amplă a pacientului, deci este în beneficiul pacienților.

Raportul și materialele de presă menționează în mod repetat informația eronată că la clinică pacienții erau internați.

Precizăm că în contractul încheiat de Clinica Nera cu fiecare pacient, la „obiect” se stipulează clar „cazare, masă și servicii medicale de oxigenoterapie” și costurile aferente, dar și faptul că această clinică nu preia alte servicii medicale.

Funcționarea Clinicii Nera a fost avizată de DSP. Mențiunea că Centrul de medicină hiperbară nu deține structura și personalul adecvat este o interpretare a organelor de control care nu are un fundament real, deoarece structura unui astfel de Centru și cea pe care o are și Clinica Nera este stabilită chiar prin autorizațiile DSP. Apoi personalul este adaptat activității clinicii, fiind avizat chiar în luna iulie de către DSP Caraș-Severin”, au precizat reprezentanții Clinicii Nera.

Conform acestora, la Clinica Nera, în primele nouă luni ale anului 2021, au ajuns circa 700 de pacienți care au beneficiat de tratamente.

Spusele acestora sunt însă contrazise de către o timișoreancă, mama unui băiețel care are mai multe probleme de sănătate.

„Pot să spun că în cazul nostru nu este adevărat nimic din ce spuneți. La noi vizita s-a făcut online la ora 21 seara, nu s-a uitat nimeni peste fișe, am fost preluați de o asistentă și de la secretariat. Îi mulțumesc bunului Dumnezeu că a făcut în așa fel să nu facem hiperbara la dumneavoastră. Nu sunteți pregătiți cel puțin pentru copii, dar ne puneți pe drumuri. O scrisoare medicală nu am primit în care să se specifice motivul pentru tot ce a zis doctorul online, mi s-a cerut după documentele copilului, scrisori medicale”, a spus timișoreanca.

Share
Published by
Oana Telescu

Recent Posts

Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu

Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…

12 ore ago

Oprit în trafic înainte de a produce nenorociri! Beat „mort” şi fără permis, cu tupeu la volan

„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…

13 ore ago

Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident

Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…

13 ore ago

CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…

14 ore ago

Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri

Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…

14 ore ago