Administratie

Compania de Drumuri acceptă finanțarea pentru unul dintre drumurile de legătură cu centura de vest, propus de Primăria Timișoara

Cei care locuiesc în Timișoara vor avea acces la centura de ocolire a municipiului pe un nou nod rutier, legat la un drum care va prelua parte din traficul venit din zona de nord a orașului și care se va putea lega și la viitorul pod din zona Solventul. O parte bună din investiția necesară la drumul respectiv va fi preluată de Compania de Drumuri.

Viceprimarul Ruben Lațcău a anunțat că a fost obținut un acord pentru finanțarea a unei bune părți din Radiala de Vest C30 și Drumul de Legătură cu Centura Vest, un proiect care a stat îngropat în lista de investiții a strategiei pe mobilitate a orașului (planul de mobilitate durabilă).

”Am căutat un mod natural prin care să finanțăm lucrarea aceasta și am văzut o oportunitate în a o lega de Centura de Vest. În urma consultărilor cu cei de la CNAIR (compania de drumuri a ministerului transporturilor) le-am propus o variantă care să includă și o parte din radiala C30, astfel încât să preia ei proiectarea pentru două treimi din lungime și finanțarea. Astăzi, CNAIR (n.r. aprobarea a avut loc marți) a aprobat varianta de traseu cu care merge înainte, varianta 1, variantă care conține parte din radiala C30. Astfel nu va mai fi nevoie să asigurăm finanțarea decât pentru treimea noastră de proiect. Poate sună puțin, dar ar atenua din presiunea pe care o resimte bugetul oricărei primării. Drumul de legătură care include radiala este un drum cu 4 benzi, întins pe aproape 4 kilometri, mai lung decât toate proiectele de infrastructură în execuție din acest moment”, a anunțat Lațcău.

El se declară chiar surprins că a fost acordată aprobarea respectivă.

”Vă spun sincer că nu aveam așteptări ca acest lucru să se materializeze. Mereu se poate bloca un efort major într-un singur aviz. Avem totuși parte și de momente de bucurie. Fără a corela proiectul centurii cu cel al radialei, riscam să ne trezim cu o situație asemănătoare cu cea de la Drumul Boilor (unde proiectele necorelate au creat probleme atât pentru drum cât și pentru centură). Acest câștig nu este pentru acum, ci pentru ani de-acum încolo. Pentru atunci când centura vest se va apropia de finalizare și, datorită unei decizii de azi, vom preveni greutățile de mâine”, mai spune Lațcău.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

2 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

2 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

4 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

4 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

6 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

9 ore ago