Administratie

De ce nu crește traficul aerian la Timișoara? Directorul AIT a găsit motivele: orașul nu are festivaluri și bănățenii nu pleacă la muncă afară

Timișoara nu oferă evenimente importante care să atragă turiștii în număr foarte mare, deci și numărul celor care zboară spre oraș este mai scăzut decât cel de la Cluj, spune directorul Aeroportului Internațional Timișoara, Dorel Grădinaru. De asemenea, el a constatat faptul că bănățenii sunt mai prinși de glie, nu prea merg la muncă în străinătate, deci nu folosesc zborurile aeriene.

Numărul de pasageri operați de Aeroportul Internațional Timișoara a crescut anul acesta față de precedentul, dar e încă mult sub nivelul din 2019, arată bilanțul de activitate la 11 luni al conducerii acestuia. Au fost aproape 575.000 de pasageri, iar aceasta înseamnă o creștere de 25% față de 2020, anul maxim al pandemiei, dar și cu 61% față de cel din 2019. Dorel Grădinaru, directorul aeroportului, a analizat situația și a tras concluzii: AIT nu are o situare geografică favorabilă, e la concurență cu aeroporturile mari din Belgrad și Budapesta, Timișoara nu are festivaluri care să atragă vizitatori mulți, iar bănățenii nu pleacă des afară la lucru.

Există un studiu făcut de un băiat deștept de pe aeroport. Ăla a făcut profilul pasagerului de pe Timișoara și profilul traficului de pe Timișoara. Vă întreb ceva, ca să înțelegeți: câte festivaluri deosebite aveți la Timișoara? Clujul parcă are. La traficul ăsta, Clujul are foarte mulți oameni care merg la muncă în altă parte. Bănățenii nu se duc, că au un stil mai așezat, și eu mă bucur că este așa. Deci nu pleacă la muncă cum pleacă din acea parte sau cum pleacă din Moldova”, spune Grădinaru.

Nici pentru viitor nu e sigur că vom avea curse noi. Riscurile sunt mari, dacă nu ai pasageri apare problema pierderilor. Deja se știe că la Timișoara a sosit să se intereseze despre operare pe AIT Turkish Airlines, iar o eventuală cursă spre Viena, marea dorință a timișorenilor,… ar putea să apară, dar nu e nimic sigur.

”Companiile când vin, nu vin să te tragă de mânecă. Eu pot să le facilitez anumite avantaje legale, adică poți împărți riscul pe o perioadă de timp, ca să funcționeze cursele. Orice deschidere de cursă nouă poate reprezenta un risc. Merge sau nu merge. A venit Turkish Airlines, este una dintre companiile foarte, foarte mari. A venit la noi și și-a arătat disponibilitatea de a opera de pe Timișoara. Le-am explicat ce putem să facem, le-am spus că poate fi un parteneriat foarte, foarte corect. Acum se pare că în vară vor începe să opereze. Ne-am mai dus și spre alți operatori. Avem din Franța, din sudul Franței, de la Toulouse, să deschidă o linie aeriană, cu condiția că ei vor finanța în Franța, autoritățile locale, ajutorul ăsta pe care trebuie să-l primească compania, dar să pună și Timișoara ceva bani. Să vedem cine pune banii ăștia. Traficul aerian își va reveni de la sine în momentul în care intrăm într-o piață normală. Ați văzut că lumea au pornit ca din pușcă când s-a dat drumul. Partea cu pasagerii își va reveni. Faptul că sunt condiții deosebite la Timișoara și pentru companii sunt niște avantaje să vină aici și vor avea pasageri, asta înseamnă că traficul va crește.”, explică Dorel Grădinaru.

Bine au mers cursele charter, a fost o creștere de 19%, peste 76.000 de pasageri. Problema a fost că firmele de turism locale nu s-au arătat dispuse să lucreze împreună, să opereze o asemenea cursă în comun, ceea ce ar scădea semnificativ și costurile.

Din păcate, nici dispariția unor rute nu e exclusă, doar că șeful AIT vede viitorul aeroportului în domeniul transportului de mărfuri, nu de pasageri.

„ Cel mai important lucru este traficul de marfă, de cargo, care a crescut cu peste 100% în perioada de pandemie și sunt șanse să meargă pe un trend ascendent”, conform lui Grădinaru.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Un octogenar plecat cu bicicleta a făcut o greşeală şi nu a mai ajuns acasă

Din păcate, va fi un Paşte trist pentru familia unui biciclist din judeţul Timiş, care…

55 de minute ago

Săptămâna trecută a câştigat titlul Balcanic la Timişoara, iar acum e campioană europeană în Spania

Sportiva timișoreană Mădălina Stanca este un adevărat tsunami competițional. Tânăra e de neoprit și își…

3 ore ago

Gest de neînţeles înainte de Paşte! Un bărbat s-a autoincendiat în grădina casei sale

Sâmbătă, 4 mai 2024, în jurul orei 14:30, polițiștii Secției 1 Rurale Timișoara au fost…

3 ore ago

Viitorul Institut Oncologic Timișoara va avea un centru de transplant medular și afereză celule stem

În prag de Paști, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a vorbit despre Institutul Regional de Oncologie,…

6 ore ago

STPT oferă în noaptea de Înviere curse speciale, după un orar prelungit, pe mai multe rute de tramvai

În Noaptea de Înviere, programul de circulație a mijloacelor de transport va fi prelungit pentru…

6 ore ago

Cât e chiria pentru un apartament în zonele din Timișoara. Cetate, cel mai scump cartier, Buziașului cel mai ieftin

Cererea pentru închirierea de locuințe la Timișoara este în creștere cu cinci procente. Prețurile pornesc…

6 ore ago