Primăria Timişoara

Municipalitatea timișoreană vrea un software de aproape un milion de lei pentru a automatiza și digitaliza activitatea angajaților

Primăria Timișoara își dorește implementarea în cadrul instituției a unui sistem software, de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru. Deocamdată e intenție, se lansează licitația pentru achiziționarea acestuia.

Sistemul este necesar pentru a satisface necesitatea de a face față cu operativitate cerințelor venite din partea timișorenilor, dar și pentru a îmbunătăți eficiența angajaților. Este vorba despre un pachet software prin care se vor automatiza, eficientiza și monitoriza principalele proceduri de lucru ale municipalității.

De exemplu, taxa de drum pentru mașinile cu restricții de tonaj va putea fi plătită și emisă pe loc online. La fel și cu planurile de situație sau adeverințele de schimbare a numelui străzii. Același sistem nou va da o vizibilitate către cetățean a stării procesării cererilor, precum și o trasabilitate a performanței proceselor din primărie la cele mai solicitate cereri depuse de cetățeni. Această vizibilitate va ajuta primăria să perfecționeze și să îmbunătățească alocarea resurselor sale pentru a urgenta astfel de cereri și procese.

În urma auditului de digitalizare comandat de Primăria Timișoara, a reieșit că aproape jumătate dintre angajați nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puțin actualele fluxuri digitale ale municipalității, iar peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii pentru activitățile zilnice.

„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul și hârtia și aducem oamenii la ghișeu. Cheltuim peste un milion de lei pe an pe imprimate (hârtii, tonere, xerox). Este absolut necesar ca Primăria Municipiului Timișoara să folosească un sistem unitar de aplicații software, care, pe de o parte, să simplifice, pentru cetățean și pentru funcționar, proceduri care acum sunt consumatoare de timp, și, pe de altă parte va monitoriza eficiența angajaților sau elementele care blochează performanța”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Soluțiile software alese de Municipiul Timișoara vor fi dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 și vor folosi tehnologii de tip „low code” (cod redus) pentru a asigura o productivitate mai mare în dezvoltare și mentenanță. Tehnologiile „low code” sunt o serie de instrumente software care scurtează semnificativ timpul de dezvoltare și validare a aplicațiilor, precum și costul acestora. Durata de implementare a contractului este de 6 luni, valoarea estimată a acestuia fiind de 910.000 de lei, inclusiv TVA.

Acest proces de digitalizare, parte integrantă a strategiei de Smart City a Primăriei Municipiului Timișoara, va fi unul care va continua prin integrarea proceselor comune cu instituțiile subordonate primăriei.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

După 35 de ani

Se împlinesc în aceste zile 35 de ani de la aprinderea în Timişoara a flacării…

4 minute ago

Proiectele comunei Şag, dezbătute la Bucureşti

Primarul comunei Şag, Flavius Roşu, a avut, marţi, mai multe întâlniri de lucru la Compania…

49 de minute ago

Primăria Ghiroda a obţinut modificări în programul transportului public pentru liniile M35 și S13

Primăria Ghiroda anunţă că, în urma solicitării transmise către SMTT, au fost aprobate următoarele modificări…

50 de minute ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 18 decembrie 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 18.12.2024, unde se vor executa reparaţii…

O oră ago

Deşteptarea. Statuie specială realizată la UPT, pentru a comemora Revoluţia din 89

O statuetă care se poate mișca, fără a fi angrenată de mecanisme – intitulată DEȘTEPTAREA…

15 ore ago

Memoria Revoluției de la Timișoara va fi onorată printr-un spectacol multimedia

Alături de portalul inaugurat luni în Parcul Alpinet, Primăria Timișoara a pus la punct un…

15 ore ago