Administratie

Andrei Drăgilă se apără după ce a fost concediat din postul de director la Horticultura: Primăria datorează societății 909.000 lei

Dat afară de pe postul de director general de căre Consiliul de Administrație al societății Horticultura SA, Andrei Drăgilă revine și printr-un comunicat de presă anunță că va contesta decizia. El arată ca adunat patru milioane de lei în conturile societății, aceasta în condițiile în care Primăria Timișoara, cu care avea contract societatea, nu a comandat nici jumătate din ce era prevăzut în acel document.

Drăgilă spune că a aflat de la presă că a rămas fără slujba de șef la Horticultura, aceasta deși avea contract până la finalul anului în curs.

Am aflat din presă că am fost revocat din funcţie de către CA -ul societății în condiţiile în care contractul de mandat se încheie în data de 17.12.2022. Evident că voi acţiona în instanță această măsură abuzivă,iar daca voi câștiga voi face plângere penală pentru abuz în serviciu tuturor celor care au hotărât această ilegalitate”, a transmis Drăgilă.

El semnează comunicatul cu numele și funcția de director general.

Pe o pagină, el prezintă cifrele activității societății, dar și faptul că aceasta se ocupa, prin atribuire directă, de ceea ce înseamnă întreținerea spațiilor verzi din zona centrală, de pe marile bulevarde și de marile parcuri.

Societatea de Horticultură are ca obiect de activitate prelucrarea materialului floricol şi dendrologic, lucrăride prestaţii servicii, amenajarea zonelor verzi şi întreţinerea, comercializarea produselor floricole şi material dendrologic . Domeniul principal de activitate al acesteia îl constituie ” ACTIVITATI DE INTRETINERE- PEISAGISTICA COD CAEN 8130″. Societatea de Horticultura este cu subordonare locală având ca unic acţionar Consiliul Local Timișoara. Conform Legii 98/ 19.05.2016 privind achiziţiile publice la art.31 Societatea de Horticultură se încadrează prin atribuire directă a lucrăriilor, întrucât 80% din lucrări sunt pe domeniul prestaţii către Municipiul Timişoara. „Zona centrala a oraşului, şi în baza Hotărârii nr.223/ 19.06.2020 s-a aprobat atribuirea directă a lucrăriilor pe zona centrală, în baza acestei Hotărâri s-a încheiat contractul ACORD-CADRU de SERVICII cu nr. SC 2020-14266/29.06.2020. in baza încheierii contractului ACORD-CADRU Societatea de Horticultură va executa prestaţii de lucrări pe zonele verzi din Zona Centrală a Municipiului Timişoara, asta însemnând parcurile mari şi bulevardele mari din Timişoara”, scrie Drăgilă.

El spune că municipalitatea nu a comandat către Horticultura nici măcar jumătate din ceea ce era prevăzut în contractul din cele două părți. Așadar, acuzațiile de nerealizare a indicatorilor nu aparține societății. De asemenea, prețurile la manoperă nu au fost actualizate, la fel și cele pentru achiziția materialului dendrologic și floricol.

Pe parcursul anului 2021 Societatea a preconizat lucrări de realizat pe Spaţii Verzi în valoare totală de 18.378.639,95 RON, faţă de valoarea contractului subsecvent care a fost de 18.904.825,76 RON. Din valoarea totală preconizată de către S.C. HORTICULTURA S.A. Direcţia de Mediu a Primăriei a comandat lucrări în valoare de 9.054.229,68 RON rezultând un procent de 49,26% din valoarea contractului subsecvent. Acest procent nerealizat se datorează în primul rând nerespectării valorii Contractului Cadru, cât şi negocierii tarifelor care nu au avut loc, cu obiecţiunile aduse la semnarea Contractului Cadru care se referă la : – Actualizarea manoperei conform legiilor în vigoare; – Preţul de achiziţie la materialul dendrologic şi floricol; – Preţul de achiziţie la mobilier urban: bănci, coşuri gunoi, pontoane, etc.; Această nerealizare a veniturilor a fost influenţată şi de neaprobarea BVC-ului în termen legal (BVC-ul a fost aprobat în data de 27.07.2021 faţă de luna mai 2021)”, mai spune Drăgilă.

Anul precdent, Horticultura a avut un profit de 29.772 lei, mai spune Drăgilă, la o cirfă de afaceri de 12,2 milioane de lei.

Conform datelor oferite de cel demis de CA, Primăria Timișoara mai datorează Horticulura 908.877,65 lei din facturi neplătite. Situaţia soldurilor în data de 21.01.2022 ar arăta că la Trezorenie societatea deține 3.179.434 lei.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu

Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…

18 ore ago

Oprit în trafic înainte de a produce nenorociri! Beat „mort” şi fără permis, cu tupeu la volan

„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…

19 ore ago

Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident

Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…

20 de ore ago

CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…

20 de ore ago

Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri

Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…

20 de ore ago