Social

Continuă digitalizarea Poliției Locale

Poliția Locală Timișoara continuă procesul de digitalizare a activității instituției, prin dezvoltarea unei aplicații care oferă suport pentru creșterea operativității polițiștilor locali din cadrul Serviciului Inspecție Comercială.

Aceasta are ca rezultat eficientizarea documentării și verificării în timp real a datelor de identificare ale firmelor, a situației contravenționale a acestora.

Prin intermediul aplicației, documentele întocmite sunt mai ordonate, mai lizibile și mult mai usor de înțeles de către beneficiarii care sunt subiecți pentru actele și faptele de comerț verificate.

De asemenea, implementarea acesteia va duce la descongestionarea frecvenţei radio a staţiilor emisie/recepţie pentru transmiterea unor posibile urgenţe, la eliminarea timpilor alocaţi pentru transmiterea datelor privind verificarea datelor în bazele de date aflate la dispoziția serviciului, precum și la îmbunătățirea comunicării între polițiștii locali din cadrul serviciului.

Totodată, prin implementarea acestei aplicații, se reduc deplasările suplimentare realizate pentru documentare ceea ce duce la reduceri ale cheltuielilor de funcționare, de personal, logistică etc.

Totodată, un alt efect este eliminarea greşelilor privind datele de identificare, în special a celor cu semnificație deosebită  a căror înscriere eronată constituie, în instanțele de judecată,  motiv de nulitate absolută a proceselor verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, conform legislației, eliminarea omisiunilor, documentele fiind validate numai atunci când toate rubricile impuse de lege sunt completate.

Polițiștii locali, care vor avea în dotare opt tablete și două imprimante mobile, vor accesa mai rapid şi în siguranţă bazele de date existente, atât la sediul Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara, cât şi pe teren, iar monitorizarea activității se face in timp real, schimbul de informații si înregistrările fiind realizate online.

„Prin utilizarea aplicației se trece la o etapă superioară, digitală, în cadrul activității, care, prin interconectarea cu platformele electronice existente la nivelul instituției, precum și a autorității publice locale, transformă și îmbunătățește calitatea actului de control. În funcție de buget, numărul echipamentelor folosite va crește în viitor”, au transmis reprezentanții Poliției Locale Timișoara.

 

Share
Published by
Oana Telescu

Recent Posts

Şag, o comunitate în plină dezvoltare. Confirmare de la prefectul Cornelia Micicoi

La finalul săptămânii trecute, prefectul Cornelia Micicoi a făcut o vizită în comuna Șag, vizate…

41 de minute ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 8 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 08.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

2 ore ago

E oficial! Ciprian Ciucu câştigă detaşat alegerile pentru Primăria Bucureştiului. Mare surpriză pe locul 2!

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi noul primar al Capitalei, câştigând oficial scrutinul la o…

7 ore ago

Exit-poll: Ciprian Ciucu câştigă detaşat Primăria Capitalei. Victoria îi aparţine şi lui Ilie Bolojan

Candidatul PNL Ciprian Ciucu va fi viitorul primar al Bucureştiului, potrivit unui exit-poll realizat de…

11 ore ago

Emoții doar în primul sfert de oră! SCM Poli Timișoara a învins categoric codașa din Sighișoara

Prim-divizionara de handbal SCM Poli Timișoara închide cu bine turul, învingând, conform așteptărilor ultima clasată…

14 ore ago

Fetele de la Poli închid sezonul regular cu o victorie frumoasă contra Bistriței

Pe o vreme rece și o ploaie măruntă, fetele de la Poli au întâlnit pe…

18 ore ago