Administratie

O nouă ofertă fără concurență lansată la licitația Primăriei Timișoara. Doar o firmă e interesată de digitalizarea instituției

Primăria Municipiului Timișoara a anunțat că la licitația lansată pentru achiziționarea unui sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru există un singur ofertant. Implementarea unui sistem de automatizare fluxuri de lucru digitale și interfațare cu ghișeu unic virtual de formulare va avea ca rezultat un răspuns mai operativ față de cerințele venite din partea timișorenilor, dar și o îmbunătățire a eficienței angajaților.

Soluțiile software alese de Municipiul Timișoara vor fi dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 și vor folosi tehnologii de tip „low code” (cod redus), pentru a asigura o productivitate mai mare în dezvoltare și mentenanță.

Tehnologiile „low code” sunt o serie de instrumente software care scurtează semnificativ timpul de dezvoltare și validare a aplicațiilor, precum și costul acestora.

În urma auditului de digitalizare comandat de Primăria Timișoara, a reieșit că aproape jumătate dintre angajați nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puțin actualele fluxuri digitale ale municipalității, iar peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii pentru activitățile zilnice.

De aceea, este necesar un sistem unitar de aplicații software prin care se vor automatiza, eficientiza și monitoriza principalele proceduri de lucru ale municipalității. De exemplu, taxa de drum pentru mașinile cu restricții de tonaj va putea fi plătită și emisă pe loc online. La fel și cu planurile de situație sau adeverințele de schimbare a numelui străzii. Același sistem nou va da o vizibilitate către cetățean a stării procesării cererilor, precum și o trasabilitate a performanței proceselor din primărie la cele mai solicitate cereri depuse de cetățeni. Această vizibilitate va ajuta primăria să perfecționeze și să îmbunătățească alocarea resurselor sale pentru a urgenta astfel de cereri și procese.

Durata de implementare a contractului este de 6 luni, iar valoarea estimată a acestuia este de 764.705,89 de lei fără TVA.

Acest proces de digitalizare, parte integrantă a strategiei de Smart City a Primăriei Municipiului Timișoara, va fi unul care va continua prin integrarea proceselor comune cu instituțiile subordonate primăriei.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

5 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

5 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

7 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

7 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

10 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

12 ore ago