Politica

Proiectul Centurii de Vest e tot la stadiul de ”concurs” între autoritățile locale. Grindeanu anunță că poate rămâne în portofoliul CNAIR

Proiectul armoniei din infrastructura Timișului, în care Consiliul Județean, Primăria Timișoara și municipalitățile din Sânmihaiu Român, respectiv Săcălaz, își pun forțele împreună pentru a face Centura Vest pare să fie tot mai departe de realizare, deocamdată rămânând la stadiul de … competiție. Propunere a ministrului Transporturilor, asocierea nu pare să fie pe placul președintelui CJT și, în consecință, nu e exclus ca derularea investiției să rămână la CNAIR, anunță Sorin Grindeanu. Părțile se mai pot răzgândi în următoarele două săptămâni.

Descentralizarea proiectului de realizare a Centurii Vest de ocolire a Timișoarei, care ar veni la pachet cu o creștere a rapidității realizării investiției pare să se îndepărteze tot mai mult de la a deveni realitate. Părțile invitate să devină parte a proiectului, CJT și primăriile din localitățile de pe traseu, Timișoara, Sânmihai și Săcălaz, nu au ajuns nici măcar să discute serios pe această temă. În aceste condiții, Sorin Grindeanu anunță că nu e exclus ca proiectul să rămână la Compania de Drumuri.

”Dacă nu se ajunge la un punct de vedere comun, susținut împreună de autoritățile locale, dacă există puncte de vedere divergente, șansele ca acest proiect să meargă în ritm accelerat sunt mici. Dacă vorbim de Centura Vest există varianta ca Ministerul Transporturilor să nu o dea la autorități, ci să fie realizată de CNAIR. vă spun că semnez săptămânal acorduri cu autoritățile locale sunt date astfel de proiecte la consilii județene, ADI (n.r. Asociații de Dezvoltare Intercomunitară), primării. Mi-aș fi dorit un punct de vedere comun, să se dea și acest proiect către autorităţile locale, ca proiectul să meargă înainte”, a spus Grindeanu, vineri, la Timișoara.

El este realist și vede cum fiecare dintre organizațiile administrative își pot pune piedici una alteia. Timișoara singură nu poate legal prelua derularea investiției, dar CJT o poate face, ceea ce îi oferă președintelui Alin Nica asul din mânecă. Iar acesta nu pare dispus să îl împartă cu ”colegul” de coaliție locală, Dominic Fritz, mai mult spune că acesta ar încurca mai degrabă derularea proiectului.

”Fiecare dintre entități se poate bloca una pe alta, de aceea a fost apelul meu. Majoritatea traseului e pe teritoriul Timișoarei, dar mai sunt și cele două comune. Chiar dacă preia CJT, legal poate, și în partea cealaltă există frâne, invers nu se poate prelua direct. Trebuie să facă un ADI, cu Sânmihai și Săcălaz. Mai am un pic răbdare, îmi doresc cât mai rapid să intre lucrurile pe făgașul normal la nivel local. Normal e să descentralizez, pentru că sunt acolo lucrurile legate de autorizare. Una e să fi ca instituție și beneficiar, iar ritmul acesta începe să nu îmi placă. Vreau să se vadă și modul în care se implementează, aș vrea un acord, dincolo de culoarea politică, pentru proiectele mari ale județului: drumuri, sală polivalentă, stadion. Poate autoritățile locale se uită la alte orașe și la modul cum au reușit acestea pe proiectele mari să aibă un acord, dincolo de culoarea politică a unui guvern sau președinte de consiliu județean ori primar de oraș, acestea nu țin de culoarea politică. Să vedem ce se întâmplă în următoarele două săptămâni. Dacă e ”pe concurs”, să arate cine e mai cu moț, Consiliul Județean are toate prevederile legale să poată să semneze preluarea. Aș vrea, și așa cred că trebuie să se întâmple, să fie împreună cu Timișoara, 90% din traseu e pe teritoriul orașului. Să vedem peste două săptămâni, poate înțeleg apelul meu”, a spus Grindeanu.

Deși inițial nu a vrut să intre în amănunte, el a spus că o asemenea derulare, împreună, a proiectului e mai bine primită de Dominic Fritz, dar e respinsă de Alin Nica. Din cele declarate de ministru, pare tot mai clar că relația cu conducerea CJT nu e deloc una roză.

”Din discuția purtată acum două săptămâni cu Fritz, el spunea că o să încerce un dialog cu ceilalți. Aici nu e de ajuns doar Timișoara, e necesar acel ADI, dacă era doar Timișoara pe traseu puteau depune cererea singuri. Dar îmi pun semne de întrebare mari în partea cealaltă. În vara lui 2016 în mandatul meu la conducerea CJT, am demarat extinderea la patru benzi la Giarmata, eu am demarat proiectul, am început exproprierile. Nu e de vină neapărat Nica, și cel de dinainte e la fel de vinovat, dar nu poți după șase ani să stai fără să faci nimic și să reziliezi contractul după. Vedeți cum arată, e în stadiul de acum. (…). Din discuțiile purtate cu Alin Nica a reieșit că vrea el singur să facă proiectul”, a mai spus Grindeanu.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Implementarea proiectului autobuzelor electrice a fost prelungită încă un an

Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…

10 minute ago

UPT, singura universitate premiată la Romanian Automotive Forum & Awards 2024

Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…

46 de minute ago

Taxele și impozitele locale au creat interes în plenul Consiliului Local Timișoara

Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…

O oră ago

Se deschide cea mai nouă ediție a Expo Mobila Timișoara

Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…

O oră ago

Lasconi cu Băsescu, Ciucă cu… Dani Mocanu. Apelul la unitatea dreptei făcut de Bolojan a dat ceva roade

Cu exact o săptămână înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale, liberalul Ilie Bolojan, într-una din…

4 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 20 noiembrie 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 20.11.2024, unde se vor executa reparaţii…

5 ore ago