Un număr nou de telefon înființat la nivelul Direcției de Asistență Socială vine în sprijinul persoanelor cu dizabilități din Timișoara: 0356 429 494.
Apelabil de luni pană vineri, în intervalul 8-16, numărul de telefon a fost înființat la sugestia timișorenilor pentru a scurta timpii de așteptare a celor care vor să intre în legătură cu specialiștii Complexului de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilități din cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Complexul de Servicii Pentru Persoane Adulte cu Dizabilități își are sediul în Timişoara, pe Bulevardul Regele Carol I nr. 10 e-mail: cc.handicap@gmail.com și asigură furnizarea serviciilor sociale prin mai multe activităţi de asistență socială de specialitate.
Este vorba despre informarea persoanei cu dizabilități și/sau a familiei acesteia despre condițiile de obținere a gradului de handicap, actele necesare și a traseului de urmat până la intrarea în drepturi.
De asemenea, instituția se ocupă de întocmirea anchetelor sociale necesare evaluării sau reevaluării persoanelor adulte cu handicap de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș.
Un alt aspect avut în vedere este informarea și sprijinirea persoanei cu dizabilități/a familiei acesteia privind obținerea drepturilor, facilităților și serviciilor după obținerea gradului de handicap.
Angajații instituției se mai ocupă și de întocmirea anchetelor sociale necesare pentru admiterea persoanelor cu handicap în centrele publice rezidențiale din subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș.
De asemenea, aceștia acordă servicii de asistență socială de specialitate: evaluarea/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor, a situației de dificultate în care aceștia se află, elaborarea planului de intervenție, îndrumarea către alte servicii, consiliere socială, informare, suport emoțional.
Mai este avută în vedere consilierea persoanei cu dizabilități și/sau a familiei acesteia/reprezentantului legal în ceea ce privește exprimarea opțiunii pentru angajarea unui asistent personal, condițiile de angajare, precum și actele necesare întocmirii dosarului de angajare.
Specialiștii de la DAS Timișoara se ocupă și de întocmirea anchetei sociale la domiciliul persoanei cu dizabilități necesară pentru stabilirea compatibilității dintre persoana care solicită angajarea ca asistent personal și persoana cu handicap grav, iar pe baza celor constatate se propune aprobarea sau respingerea cererii de angajare a asistentului personal al acesteia.
Angajații instituției aflate în subordinea Primăriei Timișoara mai fac verificări în vederea monitorizării activității asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav, întocmirea rapoartelor de monitorizare privind îndeplinirea atribuțiilor și obligațiilor care le revin asistenților personali ai persoanelor cu dizabilități.
Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…