Zonă cargo a Aeroportului Internațional Timișoara, dar nu cu investitori privați potențiali din altă parte a lumii, ci cu bani de la Ministerul Transporturilor, a anunțat Sorin Grindeanu. Niciun teren nu se va transfera către Consiliul Județean, iar dezvoltarea nu se va face ca urmare a unei discuții purtate pe stradă la Dubai, în urma unei excursii. Grindeanu a făcut referire la o declaraţie a lui Alin Nica, șeful CJT, potrivit căreia a găsit investitori pentru terminalul cargo și că așteaptă doar câteva zeci de hectare de teren de la MT.
Două mari proiecte vor afecta în mod semnificativ activitatea Aeroportului Internațional Timișoara, unul care va rezolva problema stringentă a sistemului de securitate și balizaj de pe pista de aterizare, respectiv un proiect pentru realizarea zonei cargo a AIT. Primul proiect primește 23 de milioane de euro, a anunțat Grindeanu, iar pentru cargo se alocă alte șase milioane de euro.
”Pe proiectul cargo finanțează Ministerul Transporturilor, cu șase de milioane de euro. Nu intră pe ajutor de stat, e business. Ministerul va încasa bani din investiția realizată. De asemenea, depunem în perioada următoare un proiect pe sistemul integrat de securitate aeroportuară, 23 de milioane de euro. Sunt optimist că toate aceste proiecte se vor desfășura rapid. Traficul a crescut substanțial, sunt chartere noi, vor fi 540 de curse noi, un record pentru aeroportul timișorean. Se reia și zona de curse regulate pierdute în pandemie. Asta e partea bună”, a declarat Grindeanu.
El a comentat și provocările lansate de colegul său de coaliție, liberalul ”local” Alin Nica, cel care a anunțat, după vizita de la Dubai, că el ar fi găsit investitor pentru zona cargo și că doar așteaptă ca Ministerul Transporturilor să dea Consiliului Județean Timiș suprafața de câteva zeci de hectare de teren necesară.
Puțin ironic la aceste afirmații, Grindeanu a spus că crede că cineva bate la ușa penitenciarului de la Jilava, pentru că un eventual asemenea transfer este identic cu cel în care insula Belina a ajuns la Dragnea.
”Am văzut ce a spus din excursie domnul președinte al CJT. L-as pune să se uite la cazul Belina. E copie la indigo dacă cineva bate la ușă la Jilava e treaba lui. Ministerul e proprietar pe un număr de hectare de teren, acolo CJT nu are nicio calitate. Dar el s-a dus la un investitor privat spunând că noi ne-am înțeles cu ăia să facem pe terenul ministerului”, a spus Grindeanu.
El se întreabă în ce calitate a discutat Alin Nica acest proiect cu un investitor, pentru că nu are nicio implicare în acesta. Aeroportul va rămâne la minister, este zona militară, iar aceasta împiedică transferul de proprietate.
”În ce calitate a purtat aceste discuții, de ce, cine e cel ce a purtat aceste discuții? Ministerul va investi pentru dezvoltarea cargo, e deschis la colaborare, inclusiv de a avea un proiect comun cu CJT. Eu și alți parlamentari am făcut chiar și proiect de lege ca aeroportul să treacă la autoritățile locale, pentru Timișoara, București și Constanța. La Timișoara s-a primit negație, din rațiuni de vecinătate cu zona de aeroport militar. S-a încercat de mai multe ori, nu s-a putut. Case closed! Nu s-a putut, ține de siguranță națională. Zona de cargo nu se dezvoltă că te întâlnești cu cineva pe stradă la Dubai, tu neavând nicio calitate. Se va face o parte din zona aceea cu banii ministerului. Pe zona cealaltă suntem deciși, respectând legea”, a spus Grindeanu.
Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…
În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au…
La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea…
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…