Primăria Timișoara pregătește modificarea modului de organizare a circulației de pe strada Gheorghe Lazăr, secțiunea cuprinsă între Calea Circumvalațiunii și bulevardul Cetății. Conform municipalității, pentru bicicliști se amenajează o pistă specială, iar în ceea ce privește circulația rutieră o reorganizare a acesteia, a locurilor de parcare, ceea ce va duce la apariția unei noi benzi de circulație.
Nu e exclus ca, cel puțin în ceea ce privește locurile de parcare de pe această arteră de circulație aglomerată, să asistăm la dispariția a numeroase locuri de parcare, și așa mai puține decât necesarul, cele existente fiind în permanență ocupate. Operațiunile gândite de de municipalitate sunt lansate sub sintagma de redistribuire a spațiului între participanții la trafic. Lucrările sunt executate de Societatea de Drumuri Municipale (SDM), companie a Municipiului Timișoara.
Intervenția vizează lucrări de reparații la calea rutieră și transformarea locurilor de parcare în spic (oblice), de pe partea dreaptă a drumului venind dinspre Circumvalațiunii, în locuri de parcare paralele cu trotuarul. Această intervenție va elibera o a doua bandă pentru autovehicule. Se amenajează noi locuri de parcare pe porțiunile de stradă unde acum nu sunt locuri de parcare. De asemenea, pista de biciclete de pe trotuar va fi mutată pe carosabil, cu măsuri care să asigure siguranța bicicliștilor.
„Gheorghe Lazăr este unul dintre principalele culoare de mobilitate din Timișoara, care face legătura între centrul orașului și zona periurbană. Aici se va realiza una dintre primele piste de biciclete, care nu sunt simple linii trase pe trotuar, ci relocăm pista complet pe carosabil, cu delimitarea necesară și măsuri de siguranță pentru bicicliști. Pista actuală este improprie, cu suișuri și coborâșuri abrupte care pun în pericol și bicicliștii și pietonii. Introducem și măsuri de siguranță pentru pietoni, prin amenajarea de treceri supraînălțate. De asemenea, vom avea două benzi de circulație pe ambele sensuri de mers, doar prin regândirea modului în care distribuim spațiul între toți participanții la trafic”, transmite primarul Dominic Fritz.
Pe aceeași secțiune de drum sunt în curs de finalizare intervențiile pentru proiectul de reabilitare a rețelei de apă-canal, investiție AQUATIM. Cele două intervenții au fost corelate, astfel încât deranjul să fie cât mai redus și impactul mai mic asupra circulației rutiere. Locurile de parcare sunt momentan restricționate prin proiectul de reabilitare a rețelei.
Principalele măsuri vizate sunt exemplificate vizual la intersecția dintre strada Timiș cu strada Gheorghe Lazăr:
Trecerile de pietoni care traversează Gheorghe Lazăr vor deveni treceri semaforizate cu refugiu, semafoarele fiind sincronizate pentru a menține fluidizarea traficului.
Intrările pe străzile secundare vor avea vizibilitatea îmbunătățită și vor avea puncte de așteptare bine delimitate.
Trecerile de pietoni de pe străzile secundare vor fi supraînălțate la nivel cu trotuarul, pentru a permite traversarea în siguranță pentru pietoni și bicicliști.
Pista de biciclete va fi trecută la nivelul carosabilului, cu zonă de protecție și bolarzi.
Trotuarul ridicat la baza clădirilor va fi rezervat strict pentru pietoni, oferind mai mult spațiu acestora și funcțiunilor comerciale.
Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Louis Țurcanu” Timișoara” a pus în funcțiune un RMN…
Proiectul Centurii Vest Timișoara pare din nou în impas. Societatea clujeană care a mai contestat…
USR va lupta în Parlament pentru transferul tuturor bazelor sportive deținute de ministere la administrațiile…
Preşedintele CJ Timiş, Alfred Simonis, a dat asigurări că echipa Poli Timişoara nu va dispărea,…
O campanie gratuită de colectare a deșeurilor voluminoase se va desfășura în cartiere până la…
Conform Barometrului LIBERTATEA-INSCOP, realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Libertatea în perioada 7-12 noiembrie…