Administratie

Cât au benzile de circulație pe noul Bulevardul Cetății? Șoferii spun că sunt prea înguste, Primăria Timișoara că sunt la dimensiunea legală/FOTO

Șoferii timișoreni care au traversat bucata din bulevardul Cetății, proaspăt deschisă traficului, se plâng de dimensiunea benzilor de circulație, dar și de modul în care au fost instalate bordurile în acea zonă, unul considerat periculos. Un cetățean a măsurat banda de circulație, iar aceasta ar avea 2,80 metri și nu 3 așa cum cer standardele. Cei de la primărie susțin că nu e așa, că banda ar avea de fapt trei metri.

Două poze publicate pe unul dintre cele mai vizitate grupuri de Facebook din Timiș, Info Trafic, a suscitat un interes enorm, discuțiile te această temă au continuat toată ziua. Vorbim despre mai mult de 200 de comentarii.

Totul a pornit de la faptul că cineva a avut inițiativa să măsoare care este dimensiunea benzilor de circulație de pe noua porțiune de drum. Conform discuțiilor pe bordurile din zonă au apărut deja destul de multe urme de anvelope, semn că mai multe vehicule au intrat în acestea în extrem de scurtul timp de când sa deschis circulația rutieră în acea zonă.

Bv Cetății, bordurile pe ambele părți cu urme de cauciucuri în doar câteva zile de la dat în folosință, doar o problemă de timp pt accidente! Spațiul prea mic pt trafic! Colțuri agresive, înalte! Lățime bandă 280 (trebuia 300, dacă trec și autobuze 350, pt cfm)”, a scris unul dintre utilizatori.

După cum se vede din poză, chiar a măsurat cu ruleta calea de rulare, iar conform acestuia, banda de circulație ar avea dimensiunea de 2,80 de metri, nu 3 cât ar cere standardul. De asemenea, face referire la bordurile care sunt montate în unghiuri periculoase și nu sub formă rotunjită, așa cum se practică de obicei.

O parte dintre cei care comentează la postare atacă concluziile trase, dau sfaturi de genul că sunt mulți deținători de permis de conducere și nu șoferi sau că vor cere protecția jandarmeriei pentru că ”îi atacă bordurile în colțuri”, probabil ei considerându-se un fel de ași necunoscuți ai șofatului. Posibil, prin comentarii, și favorabili unei anumite părți a eșichierului politic.

Pentru a ne lămuri despre cum văd autoritățile locale problema, am solicitat informații despre lucrarea realizată. Am fost informați doar că în mod sigur banda de circulație rutieră este de trei metri lățime, fiecare, adică cele două benzi ar avea 6 metri în total, exact cât ar avea deschiderea utilajul de asfaltat. Dar, de asemenea, nu s-a mai transmis că deocamdată circulația acolo este deschisă provizoriu și că banda de demarcație, una galbenă ar fi tot una provizorie, deci e posibil ca să existe diferențe de lățime. La un calcul simplu, dacă o bandă are 2,80 metri, cealaltă ar trebui să aibă 3,20 metri! Deci, dacă nu sunteți șofer perfect, ar trebui să circulați pe banda a doua. E destul de greu de crezut că e chiar așa… Rămâne de văzut ce se va întâmpla când se va face recepția finală a lucrărilor și cine are dreptate.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Timișoara întâlnește Brașovul sub panou

Baschetbaliștii violeți înfruntă Corona Brașov, în etapa a 13-a a Ligii Naționale. Partida va avea…

5 ore ago

A venit și anunțul oficial. Impozitul pe clădirile rezidențiale ale persoanelor fizice se majorează la Timișoara cu aproximativ 79 la sută

Joi, municipalitatea anunța că este nevoită să retragă proiectul de hotărâre de stabilire a taxelor…

5 ore ago

Sâmbătă, la ora 12, vor suna sirenele la Timișoara

Ziua de 20 decembrie este una specială pentru Timișoara. Sâmbătă, la ora 12, în întreg…

7 ore ago

Constructorii de la Stadionul LEGO se mută la interior. Se realizează compartimentări, tencuieli, instalații electrice și sanitare/VIDEO

Lucrările la stadionul Eroii Timișoarei nu se opresc în această perioadă. Viceprimarul Ruben Lațcău anunță…

8 ore ago

Solidaritate academică! UPT sprijină formarea a peste 20 de profesori din universitățile ucrainene

Proiect profesional transfrontalier. Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul de ID/IFR și Educație digitală (DeL), a…

8 ore ago

Lucrările pe tronsonul Margina – Holdea din autostrada A1 au ajuns la jumătate din total/Foto

Anul 2025 se va încheia cu aproximativ jumătate din lucrările de pe tronsonul lipsă, Margina…

10 ore ago