Cât au benzile de circulație pe noul Bulevardul Cetății? Șoferii spun că sunt prea înguste, Primăria Timișoara că sunt la dimensiunea legală/FOTO

Șoferii timișoreni care au traversat bucata din bulevardul Cetății, proaspăt deschisă traficului, se plâng de dimensiunea benzilor de circulație, dar și de modul în care au fost instalate bordurile în acea zonă, unul considerat periculos. Un cetățean a măsurat banda de circulație, iar aceasta ar avea 2,80 metri și nu 3 așa cum cer standardele. Cei de la primărie susțin că nu e așa, că banda ar avea de fapt trei metri.

Două poze publicate pe unul dintre cele mai vizitate grupuri de Facebook din Timiș, Info Trafic, a suscitat un interes enorm, discuțiile te această temă au continuat toată ziua. Vorbim despre mai mult de 200 de comentarii.

Totul a pornit de la faptul că cineva a avut inițiativa să măsoare care este dimensiunea benzilor de circulație de pe noua porțiune de drum. Conform discuțiilor pe bordurile din zonă au apărut deja destul de multe urme de anvelope, semn că mai multe vehicule au intrat în acestea în extrem de scurtul timp de când sa deschis circulația rutieră în acea zonă.

Bv Cetății, bordurile pe ambele părți cu urme de cauciucuri în doar câteva zile de la dat în folosință, doar o problemă de timp pt accidente! Spațiul prea mic pt trafic! Colțuri agresive, înalte! Lățime bandă 280 (trebuia 300, dacă trec și autobuze 350, pt cfm)”, a scris unul dintre utilizatori.

După cum se vede din poză, chiar a măsurat cu ruleta calea de rulare, iar conform acestuia, banda de circulație ar avea dimensiunea de 2,80 de metri, nu 3 cât ar cere standardul. De asemenea, face referire la bordurile care sunt montate în unghiuri periculoase și nu sub formă rotunjită, așa cum se practică de obicei.

O parte dintre cei care comentează la postare atacă concluziile trase, dau sfaturi de genul că sunt mulți deținători de permis de conducere și nu șoferi sau că vor cere protecția jandarmeriei pentru că ”îi atacă bordurile în colțuri”, probabil ei considerându-se un fel de ași necunoscuți ai șofatului. Posibil, prin comentarii, și favorabili unei anumite părți a eșichierului politic.

Pentru a ne lămuri despre cum văd autoritățile locale problema, am solicitat informații despre lucrarea realizată. Am fost informați doar că în mod sigur banda de circulație rutieră este de trei metri lățime, fiecare, adică cele două benzi ar avea 6 metri în total, exact cât ar avea deschiderea utilajul de asfaltat. Dar, de asemenea, nu s-a mai transmis că deocamdată circulația acolo este deschisă provizoriu și că banda de demarcație, una galbenă ar fi tot una provizorie, deci e posibil ca să existe diferențe de lățime. La un calcul simplu, dacă o bandă are 2,80 metri, cealaltă ar trebui să aibă 3,20 metri! Deci, dacă nu sunteți șofer perfect, ar trebui să circulați pe banda a doua. E destul de greu de crezut că e chiar așa… Rămâne de văzut ce se va întâmpla când se va face recepția finală a lucrărilor și cine are dreptate.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

10 comentarii pentru acest articol

Kroko a spus: (iulie 9th, 2022 at 08:42 )

Probabil ca unii nu tin cont de realitate si anume ca prin Timisoara circula TIR-uri, autotrenuri,bene, etc intr-o veselie !!!

nanodemocrație a spus: (iulie 9th, 2022 at 08:45 )

Așa ne trebuie dacă Fritz n-a stat cu ruleta pe șantier! Dacă era Robu, ieșea scandal și la 2,9999 m!!! (dacă firma constructoare nu era PNL).

George a spus: (iulie 9th, 2022 at 11:12 )

@Nano, ce chestie!! Firma constructoare e tot aceeași care a câștigat numeroase lucrări și pe vremea robului.

Eu a spus: (iulie 9th, 2022 at 12:01 )

George stai liniștit, ca licitația a fost pregătită pe vremea robului. Cu criterii bine alese. Asa cum au ales la tramvaiele magice care mai mult stau blocate, ca un singur producător avea baterii care sa tina 60km

@eu a spus: (iulie 9th, 2022 at 17:46 )

Daca ai merge macar O STATIE cu acesl tramvai,oricat de prost ai fi,ti-ai da totusi seama ce imbecilitati ai ordin sa postezi !!!

Reos a spus: (iulie 9th, 2022 at 19:15 )

Se poate măsura cu metrul clasic din lemn cum se făcea mai demult,așa am putea afla dacă are sau nu are 3 metri,sau spunem că are și dacă nu are după standardele noastre și cum se știe la noi de a finaliza și prelua un proiect de specialiștii care pentru asta sunt plătiți.Există țări europene în care la nerespectarea unor standarde în caz de accident primăria ar fi bună de plată, advocații se bucură norocul că la noi nu se practică,cine știe poate se mai schimbă lucrurile cîndva.

Rumburak a spus: (iulie 10th, 2022 at 00:03 )

Dacă erau benzi de 4 metri, nu ieșea suprafață verde cerută de mediu, timișoreni. Cine nu e capabil sa își conducă conserva pe o banda de 3 metri inclusiv banda galbena de 20cm, poate trece la o mașină mai mică.
Dacă nu va place PORR, faceți o vizita la șantierul de pe Bogdanestilor unde nu prea are spor constructorul de la popa șapcă.

HHH a spus: (iulie 10th, 2022 at 11:35 )

Marcaj provizoriu deci totul fără rost!

Rma a spus: (iulie 10th, 2022 at 11:48 )

Trec zilnic pe acolo de câteva ori atât cu mașina mica cât și cu autoutilitara mare și nu am nici o problemă, cei care se plâng sunt șoferi de duminică care nu au viziune in spațiu.

fotbal1 a spus: (iulie 10th, 2022 at 13:53 )

Daca circuli regulamentar nu ai probleme.
Care comenteazasa mearga in multe zone montane din Romania sau in locatii externe precum Corfu apoi sa se planga…

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în deplasare pentru SCM Politehnica Timisoara. Acesta va avea loc luni, 29 decembrie, de la ora 18.00, la Pitești. Echipa bănățeană va întâlni FC Argeș, formație aflată pe locul al treilea, cu 20 de puncte. Alb-violeții sunt pe locul al șaptelea,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier pe DN 6, în localitatea Dudeștii Noi. Din primele verificări efectuate la fața locului, a rezultat faptul că o tânără de 26 de ani a condus un autoturism pe DN 6, dinspre Timișoara înspre Becicherecu Mic,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Economic vezi arhiva Economic

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult valabilă situația. Ziua de 1 ianuarie va aduce o scumpire semnificativă, odată cu majorarea nivelului accizelor impuse de guvern la benzină și motorină. Majorarea medie așteptată a accizelor incluse în prețul carburantului este de aproximativ 10% pe litru, completată și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult valabilă situația. Ziua de 1 ianuarie va aduce o scumpire semnificativă, odată cu majorarea nivelului accizelor impuse de guvern la benzină și motorină. Majorarea medie așteptată a accizelor incluse în prețul carburantului este de aproximativ 10% pe litru, completată și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta
Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat, prima victorie obținută în echipă sau chiar prima înfrângere acceptată cu fruntea sus. Aceste momente nu se nasc întâmplător. Ele au nevoie de un cadru sigur, de oameni care cred în potențialul copiilor și de un mediu în care sportul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate
Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu. Aflat pe șantier, șeful CJT, Alfred Simonis, anunță că un sfert din lucrările la această investiție au fost deja realizate. Valoarea proiectului este de 55 de milioane de lei, acesta urmărește construirea unei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO
Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date și voce instalată la nu mai puțin de 13 sedii, inclusiv la stadionul de rugby. Suma pusă la dispoziție e atrăgătoare, puțin mai mare de 1,8 milioane de lei, pentru un contract pe doi ani, format din două contracte consecvente...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre Margina și Holdea, aflat în lucru, La acest moment, lucrările sunt concentrate pe zonele de tunel, informează acesta, tunelurile fiind principala componentă a acestei investiții. La primul tunel, dinspre Margina, unde anul acesta au fost străpunse ambele galerii se lucrează...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO
Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A fost anul în care toate amânările au ajuns la scadență. Nu un scenariu apocaliptic construit din retorică, ci decontul unor tendințe ignorate ani la rând, validate acum de cifre oficiale. Analiza pare dură pentru că România a ajuns, în sfârșit,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 2025: anul în care improvizația s-a terminat
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.