Administratie

Proiectul trenului cu hidrogen Timișoara – Reșița e… complementar. Grindeanu: PNRR l-au făcut niște deștepți înaintea noastră

Ministerul Transporturilor cumpără 12 locomotive cu hidrogen, dar nu pentru Reșița – Timișoara, care e un fel de proiect … second -hand, principalul fiind în cu totul altă parte. Denumită oficial rută complementară, cea spre Reșița nu e principală pentru finanțare prin PNRR, dar nu e total exclusă de la primit bani, a spus, miercuri, la Timișoara, Sorin Grindeanu.

România va cumpăra locomotive cu hidrogen, dar aproape sigur acestea vor circula în altă parte, nu în Banat. Chiar dacă proiectul în care sunt implicate județele Timiș și Caraș-Severin, respectiv orașele Timișoara și Reșița, era deja pus bine la punct, are documentație făcută, ales pentru a fi finanțat pentru trenuri trase de locomotive eco a fost unul care să lege Bucureștiul de orașele din jur. Asta pentru că a fost făcut de niște deștepți, înainte, a spus Sorin Grindeanu. După cum se știe, arhitectul PNRR în România a fost fostul ministru USR, Cristian Ghinea.

Ruta din vestul țării este rută spre Reșița, este rută pe listă complementară. Nu eu am făcut PNRR, l-au făcut niște deștepți înaintea noastră. Este o rută de rezervă. Asta nu înseamnă că nu poate să devină titular. Cu cât proiectul e mai matur, cine termină primul, acela devine titular în PNRR. Am dialog cu primarul Reșiței, îl sprijin cu tot ceea ce pot”, a mai precizat Grindeanu.

Primăria Reșița a fost numită instituția din cadrul acestui patrulater care să se ocupe de documentația aferentă proiectului. Prezent în plenul CJT de miercuri, edilul-șef al orașului cărășean a spus că procedura e înaintată, a fost întocmită documentația, respectiv au fost purtate discuții cu cei de la CFR Infrastructură. Concluzia a fost că se va lucra pe calea ferată dintre Timișoara spre Moravița, iar bucata de aici spre Reșița va fi reabilitată prin efortul partenerilor din proiect, cu speranța primirii de finanțare din PNRR.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat, miercuri, că Guvernul a aprobat nota de fundamentare pentru achiziția a 12 locomotive cu hidrogen. Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA).

Astăzi, eu nu am fost la ședința de guvern, am avut înlocuitor, s-a aprobat prin hotărâre de guvern, achiziționarea a 12 locomotive care funcționează cu hidrogen”, a declarat Sorin Grindeanu.

Cumpărarea locomotivelor va veni la pachet cu cumpărarea de instalații de producere a hidrogenului și a celor de reparații.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Anunţ SDM

MUNICIPIUL TIMIȘOARA, anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru…

3 ore ago

Problema banilor pentru Institutul Oncologic Timișoara e rezolvată. Alocări până în 2030, timp de implementare suplimentar

Lipsa de încredere în realizarea Institului Oncologic Timișoara nu mai are susținere, finanțarea obiectivului este…

3 ore ago

Piața imobiliară din Timișoara rămâne cea mai accesibilă dintre marile orașe din România

Timișoara și Iașiul rămân cele mai accesibile piețe imobiliare din România, din marile orașe. În…

4 ore ago

Primăria Timișoara anunță obținerea unei sentințe favorabile, la Tribunalul Timiș, pentru terenul de la baza No Name

Primăria Timișoara anunță că a obținut o victorie în justiție, în demersurile de obținere a…

4 ore ago

La Timișoara va funcționa un centru pentru tratarea AVC, dotat cu aparatură de 30 de milioane de lei

Timișoara pregătește înființarea unui centru de excelență pentru pacienții cu AVC. În urma unor investiții…

5 ore ago

A intrat în fața trenului și a scăpat ca prin urechile acului… Accident feroviar la Peciu Nou

Un șofer neatent a avut zile... În jurul orei 13:30, ISU Timiș a fost solicitat…

6 ore ago