Administratie

Proiectul trenului cu hidrogen Timișoara – Reșița e… complementar. Grindeanu: PNRR l-au făcut niște deștepți înaintea noastră

Ministerul Transporturilor cumpără 12 locomotive cu hidrogen, dar nu pentru Reșița – Timișoara, care e un fel de proiect … second -hand, principalul fiind în cu totul altă parte. Denumită oficial rută complementară, cea spre Reșița nu e principală pentru finanțare prin PNRR, dar nu e total exclusă de la primit bani, a spus, miercuri, la Timișoara, Sorin Grindeanu.

România va cumpăra locomotive cu hidrogen, dar aproape sigur acestea vor circula în altă parte, nu în Banat. Chiar dacă proiectul în care sunt implicate județele Timiș și Caraș-Severin, respectiv orașele Timișoara și Reșița, era deja pus bine la punct, are documentație făcută, ales pentru a fi finanțat pentru trenuri trase de locomotive eco a fost unul care să lege Bucureștiul de orașele din jur. Asta pentru că a fost făcut de niște deștepți, înainte, a spus Sorin Grindeanu. După cum se știe, arhitectul PNRR în România a fost fostul ministru USR, Cristian Ghinea.

Ruta din vestul țării este rută spre Reșița, este rută pe listă complementară. Nu eu am făcut PNRR, l-au făcut niște deștepți înaintea noastră. Este o rută de rezervă. Asta nu înseamnă că nu poate să devină titular. Cu cât proiectul e mai matur, cine termină primul, acela devine titular în PNRR. Am dialog cu primarul Reșiței, îl sprijin cu tot ceea ce pot”, a mai precizat Grindeanu.

Primăria Reșița a fost numită instituția din cadrul acestui patrulater care să se ocupe de documentația aferentă proiectului. Prezent în plenul CJT de miercuri, edilul-șef al orașului cărășean a spus că procedura e înaintată, a fost întocmită documentația, respectiv au fost purtate discuții cu cei de la CFR Infrastructură. Concluzia a fost că se va lucra pe calea ferată dintre Timișoara spre Moravița, iar bucata de aici spre Reșița va fi reabilitată prin efortul partenerilor din proiect, cu speranța primirii de finanțare din PNRR.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat, miercuri, că Guvernul a aprobat nota de fundamentare pentru achiziția a 12 locomotive cu hidrogen. Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA).

Astăzi, eu nu am fost la ședința de guvern, am avut înlocuitor, s-a aprobat prin hotărâre de guvern, achiziționarea a 12 locomotive care funcționează cu hidrogen”, a declarat Sorin Grindeanu.

Cumpărarea locomotivelor va veni la pachet cu cumpărarea de instalații de producere a hidrogenului și a celor de reparații.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Timișenii sunt așteptați, în acest weekend, la Kikinda, la Zilele Ludăii

Tradiționalul Festival al Dovleacului de la Kikinda, Serbia, îi așteaptă în vizită pe timișeni, din…

4 ore ago

Iluminatul public va fi extins la ieșirea din Timișoara, pe șoseaua spre Lugoj

Ieșirea rutieră din Timișoara spre Lugoj va fi mai bine iluminată. Primăria Timișoara a semnat…

4 ore ago

Drive Auto Tuning Show sau cum caii putere fac casă bună cu eleganța, stilul și frumusețea

Spre sfârșitul săptămânii, Piața Unirii va fi invadată de mașini ca în filme. Mii de…

6 ore ago

Casa Mal se deschide publicului pentru premiile Beta 2024

Denumită de arhitecții organizatori ai Bienalei de Arhitectură Vila Mal, clădirea rămasă în picioare pe…

7 ore ago

Liberalii timișeni au votat, alături de colegii din întreaga țară, în unanimitate, să îl trimită pe Ciucă în lupta pentru funcția de președinte

Nicolae Ciucă a fost desemnat oficial candidatul PNL la funcția de președinte al României. Filiala…

8 ore ago

Leii din Banat încep noua campanie din campionat la sfârșitul acestei săptămâni

Ultimele zile în care se umblă la retușuri și la integrarea noilor veniți. SCM winsed.swiss…

12 ore ago