Ministerul Transporturilor cumpără 12 locomotive cu hidrogen, dar nu pentru Reșița – Timișoara, care e un fel de proiect … second -hand, principalul fiind în cu totul altă parte. Denumită oficial rută complementară, cea spre Reșița nu e principală pentru finanțare prin PNRR, dar nu e total exclusă de la primit bani, a spus, miercuri, la Timișoara, Sorin Grindeanu.
România va cumpăra locomotive cu hidrogen, dar aproape sigur acestea vor circula în altă parte, nu în Banat. Chiar dacă proiectul în care sunt implicate județele Timiș și Caraș-Severin, respectiv orașele Timișoara și Reșița, era deja pus bine la punct, are documentație făcută, ales pentru a fi finanțat pentru trenuri trase de locomotive eco a fost unul care să lege Bucureștiul de orașele din jur. Asta pentru că a fost făcut de niște deștepți, înainte, a spus Sorin Grindeanu. După cum se știe, arhitectul PNRR în România a fost fostul ministru USR, Cristian Ghinea.
„Ruta din vestul țării este rută spre Reșița, este rută pe listă complementară. Nu eu am făcut PNRR, l-au făcut niște deștepți înaintea noastră. Este o rută de rezervă. Asta nu înseamnă că nu poate să devină titular. Cu cât proiectul e mai matur, cine termină primul, acela devine titular în PNRR. Am dialog cu primarul Reșiței, îl sprijin cu tot ceea ce pot”, a mai precizat Grindeanu.
Primăria Reșița a fost numită instituția din cadrul acestui patrulater care să se ocupe de documentația aferentă proiectului. Prezent în plenul CJT de miercuri, edilul-șef al orașului cărășean a spus că procedura e înaintată, a fost întocmită documentația, respectiv au fost purtate discuții cu cei de la CFR Infrastructură. Concluzia a fost că se va lucra pe calea ferată dintre Timișoara spre Moravița, iar bucata de aici spre Reșița va fi reabilitată prin efortul partenerilor din proiect, cu speranța primirii de finanțare din PNRR.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat, miercuri, că Guvernul a aprobat nota de fundamentare pentru achiziția a 12 locomotive cu hidrogen. Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA).
„Astăzi, eu nu am fost la ședința de guvern, am avut înlocuitor, s-a aprobat prin hotărâre de guvern, achiziționarea a 12 locomotive care funcționează cu hidrogen”, a declarat Sorin Grindeanu.
Cumpărarea locomotivelor va veni la pachet cu cumpărarea de instalații de producere a hidrogenului și a celor de reparații.
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…