Începutul anului viitor ar putea aduce reluarea activității pe șantierul de lărgire la două benzi a drumului județean care leagă Timișoara de nodul de urcare pe autostrada A1 de la Giarmata. Vestea bună e că s-ar fi ajuns și la un acord pentru prima parte a tronsonului, cel care traversează Dumbrăvița.
Marian Vasile, administratorul public al județului Timiș, s-a prezentat în fața consilierilor județeni cu o situație asupra problemelor descoperite pe drumul respectiv, dar și legat de perspectivele ducerii la bun sfârșit a proiectului. Când se vor putea relua lucrările?
„Vrem ca totul să se deruleze cât mai bine și vom sta lângă partenerii noștri. În 4 luni, cu aproximație, am putea demara ordinul de începere pentru execuție”, a declarat Vasile.
Vă reamintim că CJT a fost nevoit să anuleze contractul existent cu cei de la Tehnocer, după ce firma respectivă s-a dovedit neserioasă. Pentru a se relua construcția era necesară realizarea unei expertize care să stabilească la ce procent de execuție s-a ajuns. Concluziile trase nu sunt deloc bune, existau lucrări trimise la decontare și care nu s-au executat, de exemplu.
„A fost realizat un raport care a evidențiat mai multe neconformități. Încă o dovadă în plus că cel contractat nu corespundea și nu făcea treaba bine în teren. După expertiză a trebuit, conform legii, efectuată o procedură de achiziție pe noul tronson 2 – Socar – centură – autostradă, pentru revizia proiectului tehnic. În momentul de față suntem în procedură de clarificări cu ADR Vest pentru procedura de execuție pe tronsonul 2, dacă se poate într-o săptămână să avem totul pus la punct. Totul este în regulă, ADR Vest a spus ca revizia e ok. Supervizorul nu și-a făcut niciodată treaba și este în culpă și îi vom imputa neconformitățile identificate. În certificatele de plată, de exemplu, punea lucruri care nu sunt în teren, ceea ce e de neadmis din bani publici”, a declarat Marian Constantin Vasile în plenul CJT.
Cea mai mare temere a consilierilor județeni este că se va pierde finanțarea europeană. Vasile a oferit informații care conduc spre speranțe că banii din fonduri europene nu vor fi pierduți.
”Nu credem că vom pierde finanțarea pentru că există o regulă ca la final de ciclu de finanțare europeană, ceea ce trece de decembrie 2023 să fie asigurat din bugetul propriu al Consiliului Județean Timiș și putem până în iunie 2024 să terminăm. Cu justificări bune putem prelungi până în decembrie 2024”, mai subliniază Vasile.
Se pare că s-a ajuns la o înțelegere și pentru realizarea lucrărilor pe prima parte a investiției, în zona Dumbrăvița. Acolo Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș se ceartă și se contrează de ani de zile, totul fiind legat de proiectul realizat, tot din fonduri europene, de extindere a liniei de firobuz din comuna periurbană.
„Lucram și pe tronsonul 1 și cu Primăria Timișoara și Dumbrăvița am agreat un protocol care să completeze acordul de parteneriat”, a mai anunțat Vasile.
Modernizarea pe bani europeni a DJ 691 a demarat încă din 2018, valoarea lucrărilor este de 80 de milioane, iar 67 de milioane provin din fonduri europene nerambursabile.
Dominic Fritz acuză guvernul că face în așa fel încât Spitalul CFR să ajungă, cu…
Stabilirea unui al doilea viceprimar al Timișoarei în noua legislatură, alături de confirmatul Ruben Lațcău,…
În etapa a 13-a din Liga 2, CSC Dumbrăviţa va evolua în deplasare, contra Chindiei…
La solicitarea societăților din subordine, Aquatim și Colterm, comisia de circulație din cadrul Primăriei Muncipiului…
Încă o zi memorabilă în universul UPT. Sala Senatului Universității Politehnica Timișoara, o sală cu…
Începând de vineri, structura de conducere a Consiliului Județean Timiș este completă. Aleșii județeni și-au…