Compania CFR Infrastructură a semnat contractul de execuție pentru reabilitarea unui nou lot de cale ferată de pe ruta Caransebeș – Arad. Primul, cel aflat pe raza Timișoarei, a fost semnat acum două săptămâni. Acum a fost lansat și șantierul pe lotul 4 Ronaț Triaj – Arad, un contract în valoare de 2,18 miliarde de lei.
Lucrările sunt finanțate din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
„Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secțiunea Ronaț Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menționat este faptul că această secțiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanță de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creșterii capacității de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar și pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timișoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, a declarat Alexandru Simu, șeful CFR Infrastructură.
Constructor este Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA, iar valoarea contractului, proiectare și execuție, este de 2,18 miliarde de lei, din PNRR. Durată implementare este de 42 de luni, din care 6 luni proiectare și 36 luni execuție)
Prin acest contract se vor derula lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Ronaț Triaj – Arad (lotul 4), în lungime de 54,86 km, pentru a se putea circula cu viteza maximă de 160 km/h. Vor avea loc lucrări civile în stațiile de cale ferată Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Șag și Aradul Nou, lucrări civile în 2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă, adică 6 poduri și 39 podețe. Se vor instala sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată, vor mai fi lucrări specifice de exploatare feroviară și de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.
Vor fi amenajate 6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Călacea, Orțișoara, Vinga, Șag și Aradul Nou, o pasarelă edilitară în Aradul Nou, 4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7), 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradul Nou, unu în stația Orțișoara, respectiv un pasaj în stația Șag.
Se vor mai monta panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m și rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradul Nou.
Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice: îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; dublarea liniei (funcție de condițiile de relief); lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile; montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.
Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu!…
La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…
Primăria Timișoara scanează din aer, folosind inteligența artificială, cimitirele din Timișoara. Deși i s-a transmis…
Carla’s Dreams va fi formația care le va cânta timișorenilor din Piața Operei la ora…
Joi, Marcel Ciolacu s-a trezit asudat şi cu faţa la cearşaf. Probabil a visat peste…
Atunci când te confrunți cu provocarea renovării unei băi de dimensiuni reduse, fiecare centimetru contează.…