Administratie

Proiectul de extindere a drumului dintre Timișoara și nodul A1 de la Giarmata a trecut de plenul CJ Timiș. După o oră de certuri și contre

Era evident pentru toată lumea că toată disputa legată de drumul județean 691, care leagă Timișoara de nodul de urcare pe A1 de la Giarmata, apărută la ”inițiativa” PSD Timiș cu o zi înainte de ședința de plen a Consiliului Județean, se va vedea din plin în cadrul întâlnirii de marți dimineața. Așa a și fost, toată lumea s-a certat și contrat cu toată lumea la votul pentru hotărârea referitoare la extinderea drumul județean amintit, hotărâre care, până la urmă, a trecut la vot.

Președintele CJ Timiș, Alin Nica a fost prezent la plen și a condus ședința, “onoare” ce aproape constant a revenit în ultimele astfel de ședințe celor doi vicepreședinți. Cu siguranță că Nica a estimat corect că se va ajunge la dispute pe tema unui proiect de hotărâre atât de important.

Proiectul a trecut până la urmă, noua sumă alocată proiectului a ajuns la 154.124.773,38 lei, de la 88.914.532,02 lei cât era la ultima evaluare, la care s-a pornit proiectul. O altă modificare importată, a fost aprobată prin această hotărâre și împărțirea porțiunii vizate de extindere în două tronsoane, unul care trece prin Dumbrăvița, care va costa 48,9 milioane de lei, doar o estimare, respectiv cel de la Centura Timișoarei și până la nodul de pe A1, cu o valoare a investiției de 75,1 milioane de lei. Minunea e că majorarea de cheltuieli e legală, apare ca urmare a creșterii prețurilor la materiale și manoperă, și se suportă pe fonduri europene, au arătat reprezentanții CJT. 115,4 milioane de lei vor fi asigurați din fonduri europene și 38 de milioane de Consiliul Județean.

„Colegii din PSD, așa cum au și făcut-o în comunicatul de presă de ieri, au considerat că acest subiect al DJ 691 este unul care trebuie exploatat politic și de aceea eu consider că a fost o reacție politică, nu pe fond, pentru că ați văzut că pe fond nu au existat probleme în aprobarea acestui proiect de hotărâre, ci într-un fel o cățărare pe exasperarea oamenilor și a nemulțumirii generate de un proiect care încă nu este dus la bun sfârșit. Însă acele dificultăți care au apărut în derularea acestui proiect își au rădăcinile chiar în timpul administrației PSD, pentru că acest proiect a fost semnat în 2018, iar 2 ani și jumătate mai târziu s-a semnat contractul efectiv de execuție pe acest proiect și ordinul de începere s-a dat în septembrie 2020, exact în Campania electorală. N-aș face legătură că doar pentru a fi folosit în campania electorală mediatic această semnare a ordinului de începere a lucrărilor a fost făcută, ci pot să spun doar că noi am depus toate eforturile, am reziliat contractul cu acea firmă care nu și-a făcut treaba. Știți situația că motivul de reziliere era practic neîndeplinirea obligațiilor contractuale, dar nu am putut să reziliem doar pe întârziere pentru că stâlpii nu ne-au fost predați de Primăria Timișoara și noi nu am predat la rândul nostru amplasamentul lipsit de sarcini pe întreaga lungime a drumului respectiv și atunci, conform colegilor de la Juridic, aveam toate șansele să pierdem în instanță orice bătălie juridică cu constructorul și așa de rea-credință și care nu și-a dus la îndeplinire obligațiile contractuale”, a spus Nica în plen.,

De fapt, pentru a se putea rezilia contractul cu un constructor care uitase de ceva vreme de șantier s-a apelat la faptul că nu mai avea scrisoare de garanție de bună execuție.

”Dar faptul că am găsit acea portiță prin care am reziliat contractul din cauza neactualizării documentului de garanție pentru buna execuție în urma falimentului City Insurance, ne-a asigurat fără riscuri suplimentare că despărțirea de vechiul constructor va fi definitivă și putem să facem o nouă procedură de selecție. Vă închipuiți că dacă am fi fost acum în proceduri judiciare cu constructorul anterior, proiectul ar fi fost categoric îngropat. Or, din acest punct de vedere, acum privim către viitor cu mare încredere dată de faptul că procedura de achiziție a execuției lucrărilor efective pe tronsonul II este în curs de finalizare, iar noi sperăm că dacă nu sunt contestații, la jumătatea lunii martie să dăm și ordinul de începere a lucrărilor”, a mai spus Nica.

Ce e interesant e că reprezentantul Grupului consilierilor județeni PSD a reușit să spună că poate era mai bine ca acel contract să nu fi fost reziliat și să se… caute soluții.

De cealaltă parte, Alin Nica a arătat că suma necesară pentru majorarea prețurilor va fi asigurată din fonduri europene.

”Practic, noi am reușit să obținem 40 de milioane de lei suplimentari de la ADR, cheltuieli eligibile pentru acest proiect, care să acopere diferențele de costuri cauzate de majorarea prețurilor la materiale și la lucrări, cu care din cauza inflației ne confruntăm toată administrația publică din România și să ținem sub control cheltuielile neeligibile și chiar să scadă cu aproximativ 1 milion de lei, în momentul de față, conform estimărilor proiectanților. Practic, noi am dorit să minimizăm riscurile de nerealizare a acestui proiect din motivele pe care vi le-am enunțat, făcând în paralel proceduri de licitație pe două segmente, două loturi, lotul din intravilanul comunei Dumbrăvița și lotul din extravilanul comunei Dumbrăvița până la autostradă, astfel încât în caz că există probleme pe un anumit tronson să nu se pună în pericol întregul proiect, mai ales că prioritar pentru noi este tronsonul II între centură și autostradă, pentru că acolo este cea mai mare gâtuire de trafic care afectează întreg județul, nu doar comuna Dumbrăvița sau partea de nord a Timișoarei. Pentru că în prezent, acea conexiune cu autostrada este cea mai folosită dintre cele două pe care le avem în momentul de față la dispoziție. Când vom avea 4, respective coborârea către Sânandrei și coborârea de la aeroport, atunci cu siguranță lucrurile se vor fluidiza mult mai mult, dar până atunci vor mai trece câțiva ani buni, iar această ieșire pe autostradă e neapărat necesar a fi lărgită la 4 benzi încă de anul acesta și eu îmi exprim speranța și convingerea că acest lucru se va întâmpla până la sfârșitul anului, dacă nu vom avea contestații sau alte complicații la execuție”, a mai spus Nica.

Până la urmă proiectul a trecut de votul consilierilor, iar tot circul pro și contra de luni s-a dovedit că nu a ”prins”..

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

RETIM anunță modificarea tarifelor de facturare (colectare-transport și tratare) a deșeurilor municipale în Zona 1 a județului Timiș

RETIM Ecologic Service S.A. informează toți utilizatorii serviciului de salubrizare (persoane fizice, asociații de proprietari/locatari,…

13 minute ago

Poli Kids Fest vine cu o mulţime de surprize, activităţi distractive şi chiar ridicări cu balonul

Lumea inocenţei şi a copilăriei va fi recreată cu ajutorul UPT în acest weekend. Campusul…

46 de minute ago

La Timișoara se pregătesc mai multe eveniment dedicate zilei de 1 Iunie/Foto

Timișoara va avea, cu ocazia zilei de 1 Iunie, o serie de evenimente care sunt…

O oră ago

Sfârşit tragic pentru un tânăr de 31 de ani, care a murit în bazinul de înot din zona Dacia

Un tânăr şi-a găsit sfârşitul în bazinul de înot din zona Dacia, marţi seara în…

2 ore ago

Gerald Simonis, candidat independent la Primăria Moșnița Nouă: “Banii comunității trebuie cheltuiți pentru nevoile oamenilor”

În 2020, după alegerile locale, în Moșnița Nouă spiritul civic a crescut simțitor, comunitatea s-a…

2 ore ago

Jurnal de campanie (19). Un consilier PSD din Dumbrăviţa s-a autodetonat: Nu s-a votat bugetul pentru a nu câştiga Horia Bugarin un nou mandat de primar

La Dumbrăviţa consilierii locali din opoziţie nu votează pentru interesele comunităţii, ci pentru a-l bloca…

2 ore ago