Proiectul de extindere a drumului dintre Timișoara și nodul A1 de la Giarmata a trecut de plenul CJ Timiș. După o oră de certuri și contre

Era evident pentru toată lumea că toată disputa legată de drumul județean 691, care leagă Timișoara de nodul de urcare pe A1 de la Giarmata, apărută la ”inițiativa” PSD Timiș cu o zi înainte de ședința de plen a Consiliului Județean, se va vedea din plin în cadrul întâlnirii de marți dimineața. Așa a și fost, toată lumea s-a certat și contrat cu toată lumea la votul pentru hotărârea referitoare la extinderea drumul județean amintit, hotărâre care, până la urmă, a trecut la vot.

Președintele CJ Timiș, Alin Nica a fost prezent la plen și a condus ședința, “onoare” ce aproape constant a revenit în ultimele astfel de ședințe celor doi vicepreședinți. Cu siguranță că Nica a estimat corect că se va ajunge la dispute pe tema unui proiect de hotărâre atât de important.

Proiectul a trecut până la urmă, noua sumă alocată proiectului a ajuns la 154.124.773,38 lei, de la 88.914.532,02 lei cât era la ultima evaluare, la care s-a pornit proiectul. O altă modificare importată, a fost aprobată prin această hotărâre și împărțirea porțiunii vizate de extindere în două tronsoane, unul care trece prin Dumbrăvița, care va costa 48,9 milioane de lei, doar o estimare, respectiv cel de la Centura Timișoarei și până la nodul de pe A1, cu o valoare a investiției de 75,1 milioane de lei. Minunea e că majorarea de cheltuieli e legală, apare ca urmare a creșterii prețurilor la materiale și manoperă, și se suportă pe fonduri europene, au arătat reprezentanții CJT. 115,4 milioane de lei vor fi asigurați din fonduri europene și 38 de milioane de Consiliul Județean.

„Colegii din PSD, așa cum au și făcut-o în comunicatul de presă de ieri, au considerat că acest subiect al DJ 691 este unul care trebuie exploatat politic și de aceea eu consider că a fost o reacție politică, nu pe fond, pentru că ați văzut că pe fond nu au existat probleme în aprobarea acestui proiect de hotărâre, ci într-un fel o cățărare pe exasperarea oamenilor și a nemulțumirii generate de un proiect care încă nu este dus la bun sfârșit. Însă acele dificultăți care au apărut în derularea acestui proiect își au rădăcinile chiar în timpul administrației PSD, pentru că acest proiect a fost semnat în 2018, iar 2 ani și jumătate mai târziu s-a semnat contractul efectiv de execuție pe acest proiect și ordinul de începere s-a dat în septembrie 2020, exact în Campania electorală. N-aș face legătură că doar pentru a fi folosit în campania electorală mediatic această semnare a ordinului de începere a lucrărilor a fost făcută, ci pot să spun doar că noi am depus toate eforturile, am reziliat contractul cu acea firmă care nu și-a făcut treaba. Știți situația că motivul de reziliere era practic neîndeplinirea obligațiilor contractuale, dar nu am putut să reziliem doar pe întârziere pentru că stâlpii nu ne-au fost predați de Primăria Timișoara și noi nu am predat la rândul nostru amplasamentul lipsit de sarcini pe întreaga lungime a drumului respectiv și atunci, conform colegilor de la Juridic, aveam toate șansele să pierdem în instanță orice bătălie juridică cu constructorul și așa de rea-credință și care nu și-a dus la îndeplinire obligațiile contractuale”, a spus Nica în plen.,

De fapt, pentru a se putea rezilia contractul cu un constructor care uitase de ceva vreme de șantier s-a apelat la faptul că nu mai avea scrisoare de garanție de bună execuție.

”Dar faptul că am găsit acea portiță prin care am reziliat contractul din cauza neactualizării documentului de garanție pentru buna execuție în urma falimentului City Insurance, ne-a asigurat fără riscuri suplimentare că despărțirea de vechiul constructor va fi definitivă și putem să facem o nouă procedură de selecție. Vă închipuiți că dacă am fi fost acum în proceduri judiciare cu constructorul anterior, proiectul ar fi fost categoric îngropat. Or, din acest punct de vedere, acum privim către viitor cu mare încredere dată de faptul că procedura de achiziție a execuției lucrărilor efective pe tronsonul II este în curs de finalizare, iar noi sperăm că dacă nu sunt contestații, la jumătatea lunii martie să dăm și ordinul de începere a lucrărilor”, a mai spus Nica.

Ce e interesant e că reprezentantul Grupului consilierilor județeni PSD a reușit să spună că poate era mai bine ca acel contract să nu fi fost reziliat și să se… caute soluții.

De cealaltă parte, Alin Nica a arătat că suma necesară pentru majorarea prețurilor va fi asigurată din fonduri europene.

”Practic, noi am reușit să obținem 40 de milioane de lei suplimentari de la ADR, cheltuieli eligibile pentru acest proiect, care să acopere diferențele de costuri cauzate de majorarea prețurilor la materiale și la lucrări, cu care din cauza inflației ne confruntăm toată administrația publică din România și să ținem sub control cheltuielile neeligibile și chiar să scadă cu aproximativ 1 milion de lei, în momentul de față, conform estimărilor proiectanților. Practic, noi am dorit să minimizăm riscurile de nerealizare a acestui proiect din motivele pe care vi le-am enunțat, făcând în paralel proceduri de licitație pe două segmente, două loturi, lotul din intravilanul comunei Dumbrăvița și lotul din extravilanul comunei Dumbrăvița până la autostradă, astfel încât în caz că există probleme pe un anumit tronson să nu se pună în pericol întregul proiect, mai ales că prioritar pentru noi este tronsonul II între centură și autostradă, pentru că acolo este cea mai mare gâtuire de trafic care afectează întreg județul, nu doar comuna Dumbrăvița sau partea de nord a Timișoarei. Pentru că în prezent, acea conexiune cu autostrada este cea mai folosită dintre cele două pe care le avem în momentul de față la dispoziție. Când vom avea 4, respective coborârea către Sânandrei și coborârea de la aeroport, atunci cu siguranță lucrurile se vor fluidiza mult mai mult, dar până atunci vor mai trece câțiva ani buni, iar această ieșire pe autostradă e neapărat necesar a fi lărgită la 4 benzi încă de anul acesta și eu îmi exprim speranța și convingerea că acest lucru se va întâmpla până la sfârșitul anului, dacă nu vom avea contestații sau alte complicații la execuție”, a mai spus Nica.

Până la urmă proiectul a trecut de votul consilierilor, iar tot circul pro și contra de luni s-a dovedit că nu a ”prins”..

Etichete , ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

bla bla a spus: (martie 1st, 2023 at 11:48 )

oau, nu a zis nimic de stalpii de troleibuz, nu s-a mai plans ca il blocheaza Fritz si oculta … in sfarsit se fac pasii legali pentru continuarea lucrarii incepute acum 4 ani si care trebuia sa fie gata acum 2 ani

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon

Un jucător de linia a doua este primul transfer al echipei bănățene de rugby pentru sezonul 2026. Este vorba despre Ștefan Iancu, un jucător în vârstă de 27 de ani. Iancu a jucat la CSM Știința Baia Mare cu începere din 2020, cu excepția unei scurte experiențe la Chinnor, în Anglia. Într-a doua parte a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Luni, 22 decembrie, Admnistraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat lista proiectelor aprobate pentru finanțare prin Programul privind sistemele de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate. Pe al doilea loc la nivel naţional s-a situat obiectivul de investiții “Extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare menajera din comuna Moșnița Nouă, jud....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului. Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean
Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele Apei” care include mai multe organizații similare, care au muzee ale apei. Cu o finanțare de 60.000 de euro și o durată de 24 de luni, inițiativa reunește parteneri din trei țări europene: Stichting Museum BroekerVeiling (Olanda) – lider de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european
Luna decembrie aduce speranță și bucurie prin intermediul campaniei „Zâmbete în prag de sărbători”, organizată de Centrul de Suport Oncologic Nu Ești Singur, ajunsă în acest an la cea de-a patra ediție. În cadrul campaniei, 250 de cadouri au fost oferite pacienților care urmează tratamente oncologice la clinica Oncocenter, fiecare dar transformându-se într-un zâmbet și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Zâmbete în prag de sărbători” – ediția a IV-a, un gest de solidaritate pentru pacienții oncologici
Municipalitatea timișoreană e cu un pas mai aproape de realizarea unui proiect gândit de ani buni de zile, realizarea unei parcări în vecinătatea clădirii Pieței Iosefin. Acolo a funcționat în urmă cu mulți ani o parte din vechea piață, fiind cunoscută acea zonă pentru comercianții de pești de acvariu sau păsări ”de colivie”. Este un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria face parcare pe un teren în valoare de jumătate de milion de euro, lângă Piața Iosefin
Moşniţa Nouă va primi de la Administrația Fondului de Mediu (AFM) aproape două milioane de lei, fonduri nerambursabile, pentru îmbunătățirea iluminatului public. De acest proiect vor beneficia un număr de 23 de străzi din comună. Pe lista proiectelor aprobate pentru finanțare, în cadrul Programului privind ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public”, derulat prin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 23 de străzi din Moşniţa Nouă vor beneficia de iluminat public modern
Șoferii timișoreni care au autovehicule electrice și folosesc stațiile de alimentare deținute de Primăria Timișoara vor plăti acum mai mulți bani pentru folosirea curentului ”municipal” de la 1,40 de lei pe kilowatt, prețul plătit urcă la 1,90 de lei. Chiar și așa, primăria ne asigură că oferta lansată pentru acest serviciu este sub media prețurilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a scumpit șoferitul ”eco”, alimentat de la stațiile electrice ale Primăriei Timișoara
Comună aflată în continuă dezvoltare, Moşniţa Nouă are nevoie de un nou Plan Urbanistic General (PUG). În acest sens, Primăria Moşniţa Nouă demarează o consultare publică a locuitorilor comunei, pe baza unui chestionar.   Chestionarul face parte din studiile de fundamentare necesare elaborării PUG-ului și este realizat de Bogdan Nadolu, sociolog și profesor în cadrul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pentru elaborarea noului PUG, locuitorii comunei Moşniţa Nouă sunt consultaţi prin intermediul unui chestionar
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.