Primăria Timişoara

Primăria Timișoara pregătește demararea programului Rabla Local, pentru maxim 4.700 de vehicule

Un număr de 4.700 de vehicule ar putea beneficia de stimulentul pentru casare în Timișoara, în 2023. Primăria Timișoara se pregătește pentru demararea înscrierii în Programul Rabla Local.

Ghidul de finanțare pentru programul de casare a autovehiculelor uzate a fost publicat de Ministerul Mediului, stabilind criteriile de eligibilitate și procesul de înscriere pentru localități. În acest moment, Primăria Timișoara pregătește documentația pentru înscriere și regulamentul intern pentru acordarea stimulentului de casare, conform ghidului de finanțare. Criteriile de eligibilitate sunt stabilite prin ghid, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru vehicule.
Solicitantul trebuie să fie o persoană fizică cu domiciliul în Timișoara și să dețină un autovehicul uzat în proprietate, înmatriculat pe numele său ori în coproprietate de cel puțin 5 ani. De asemenea, nu trebuie să aibă datorii restante către bugetul de stat și bugetul local, nu trebuie să fi obținut deja finanțare prin alt Program Rabla pentru același autovehicul și nu trebuie să fie condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului.
Pentru a fi eligibil, autovehiculul trebuie să fie înregistrat în evidențele fiscale ale municipiului Timișoara și să aibă o vechime de cel puțin 15 ani de la anul fabricației. De asemenea, autovehiculul trebuie să aibă norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Perioada de înscriere pentru locuitorii Timișoarei nu a fost încă stabilită, fiind necesari o serie de pași administrativi. Acești pași țin de finalizarea procedurii și a regulamentul intern pentru acordarea stimulentului de casare, precum și de aprobarea acestora în consiliul local.
Administrațiile locale se pot înscrie în program, în perioada 21-28 aprilie, urmând ca Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) să publice lista cu unitățile administrativ-teritoriale aprobate.
După publicarea listei, timișorenii se pot înscrie în aplicația pusă la dispoziție de către AFM. Administrația Fondului pentru Mediu va furniza primăriei lista cu solicitanții înscriși, în limita sumei bugetate. După această etapă, potențialii beneficiari ai stimulentului de casare vor putea depune documentele justificative în baza cărora administrația locală va verifica eligibilitatea acestora.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Piața imobiliară din Timișoara rămâne cea mai accesibilă dintre marile orașe din România

Timișoara și Iașiul rămân cele mai accesibile piețe imobiliare din România, din marile orașe. În…

4 minute ago

Primăria Timișoara anunță obținerea unei sentințe favorabile, la Tribunalul Timiș, pentru terenul de la baza No Name

Primăria Timișoara anunță că a obținut o victorie în justiție, în demersurile de obținere a…

26 de minute ago

La Timișoara va funcționa un centru pentru tratarea AVC, dotat cu aparatură de 30 de milioane de lei

Timișoara pregătește înființarea unui centru de excelență pentru pacienții cu AVC. În urma unor investiții…

42 de minute ago

A intrat în fața trenului și a scăpat ca prin urechile acului… Accident feroviar la Peciu Nou

Un șofer neatent a avut zile... În jurul orei 13:30, ISU Timiș a fost solicitat…

2 ore ago

A murit „Părintele”! Ioan Sdrobiș ne-a părăsit la 79 de ani

Antrenor carismatic cu ochi pentru tineri. Este cel care l-a promovat și pe Cristi Chivu…

3 ore ago

Dominic Fritz după alegerile din Bucureşti: „Avem nevoie urgent de primari în două tururi și pentru a crește legitimitatea primarilor”

Președintele USR, Dominic Fritz, a declarat, luni, într-o conferință de presă, că alegerile locale parțiale…

4 ore ago