Primăria Timişoara

Primăria Timișoara pregătește demararea programului Rabla Local, pentru maxim 4.700 de vehicule

Un număr de 4.700 de vehicule ar putea beneficia de stimulentul pentru casare în Timișoara, în 2023. Primăria Timișoara se pregătește pentru demararea înscrierii în Programul Rabla Local.

Ghidul de finanțare pentru programul de casare a autovehiculelor uzate a fost publicat de Ministerul Mediului, stabilind criteriile de eligibilitate și procesul de înscriere pentru localități. În acest moment, Primăria Timișoara pregătește documentația pentru înscriere și regulamentul intern pentru acordarea stimulentului de casare, conform ghidului de finanțare. Criteriile de eligibilitate sunt stabilite prin ghid, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru vehicule.
Solicitantul trebuie să fie o persoană fizică cu domiciliul în Timișoara și să dețină un autovehicul uzat în proprietate, înmatriculat pe numele său ori în coproprietate de cel puțin 5 ani. De asemenea, nu trebuie să aibă datorii restante către bugetul de stat și bugetul local, nu trebuie să fi obținut deja finanțare prin alt Program Rabla pentru același autovehicul și nu trebuie să fie condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului.
Pentru a fi eligibil, autovehiculul trebuie să fie înregistrat în evidențele fiscale ale municipiului Timișoara și să aibă o vechime de cel puțin 15 ani de la anul fabricației. De asemenea, autovehiculul trebuie să aibă norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Perioada de înscriere pentru locuitorii Timișoarei nu a fost încă stabilită, fiind necesari o serie de pași administrativi. Acești pași țin de finalizarea procedurii și a regulamentul intern pentru acordarea stimulentului de casare, precum și de aprobarea acestora în consiliul local.
Administrațiile locale se pot înscrie în program, în perioada 21-28 aprilie, urmând ca Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) să publice lista cu unitățile administrativ-teritoriale aprobate.
După publicarea listei, timișorenii se pot înscrie în aplicația pusă la dispoziție de către AFM. Administrația Fondului pentru Mediu va furniza primăriei lista cu solicitanții înscriși, în limita sumei bugetate. După această etapă, potențialii beneficiari ai stimulentului de casare vor putea depune documentele justificative în baza cărora administrația locală va verifica eligibilitatea acestora.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu

Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…

11 ore ago

Oprit în trafic înainte de a produce nenorociri! Beat „mort” şi fără permis, cu tupeu la volan

„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…

12 ore ago

Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident

Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…

13 ore ago

CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…

13 ore ago

Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri

Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…

13 ore ago