Primăria Timişoara

Primăria Timișoara pregătește demararea programului Rabla Local, pentru maxim 4.700 de vehicule

Un număr de 4.700 de vehicule ar putea beneficia de stimulentul pentru casare în Timișoara, în 2023. Primăria Timișoara se pregătește pentru demararea înscrierii în Programul Rabla Local.

Ghidul de finanțare pentru programul de casare a autovehiculelor uzate a fost publicat de Ministerul Mediului, stabilind criteriile de eligibilitate și procesul de înscriere pentru localități. În acest moment, Primăria Timișoara pregătește documentația pentru înscriere și regulamentul intern pentru acordarea stimulentului de casare, conform ghidului de finanțare. Criteriile de eligibilitate sunt stabilite prin ghid, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru vehicule.
Solicitantul trebuie să fie o persoană fizică cu domiciliul în Timișoara și să dețină un autovehicul uzat în proprietate, înmatriculat pe numele său ori în coproprietate de cel puțin 5 ani. De asemenea, nu trebuie să aibă datorii restante către bugetul de stat și bugetul local, nu trebuie să fi obținut deja finanțare prin alt Program Rabla pentru același autovehicul și nu trebuie să fie condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului.
Pentru a fi eligibil, autovehiculul trebuie să fie înregistrat în evidențele fiscale ale municipiului Timișoara și să aibă o vechime de cel puțin 15 ani de la anul fabricației. De asemenea, autovehiculul trebuie să aibă norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Perioada de înscriere pentru locuitorii Timișoarei nu a fost încă stabilită, fiind necesari o serie de pași administrativi. Acești pași țin de finalizarea procedurii și a regulamentul intern pentru acordarea stimulentului de casare, precum și de aprobarea acestora în consiliul local.
Administrațiile locale se pot înscrie în program, în perioada 21-28 aprilie, urmând ca Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) să publice lista cu unitățile administrativ-teritoriale aprobate.
După publicarea listei, timișorenii se pot înscrie în aplicația pusă la dispoziție de către AFM. Administrația Fondului pentru Mediu va furniza primăriei lista cu solicitanții înscriși, în limita sumei bugetate. După această etapă, potențialii beneficiari ai stimulentului de casare vor putea depune documentele justificative în baza cărora administrația locală va verifica eligibilitatea acestora.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Liceenii din Timişoara au intrat în spaţii interdimensionale şi au creat opere de artă/FOTO

Elevii Liceului de Arte Plastice din Timișoara, ai Colegiul Național Bănățean și ai Liceului de…

14 ore ago

RETIM anunță modificarea tarifelor de facturare (colectare-transport și tratare) a deșeurilor municipale în Zona 1 a județului Timiș

RETIM Ecologic Service S.A. informează toți utilizatorii serviciului de salubrizare (persoane fizice, asociații de proprietari/locatari,…

17 ore ago

Poli Kids Fest vine cu o mulţime de surprize, activităţi distractive şi chiar ridicări cu balonul

Lumea inocenţei şi a copilăriei va fi recreată cu ajutorul UPT în acest weekend. Campusul…

17 ore ago

La Timișoara se pregătesc mai multe eveniment dedicate zilei de 1 Iunie/Foto

Timișoara va avea, cu ocazia zilei de 1 Iunie, o serie de evenimente care sunt…

18 ore ago

Sfârşit tragic pentru un tânăr de 31 de ani, care a murit în bazinul de înot din zona Dacia

Un tânăr şi-a găsit sfârşitul în bazinul de înot din zona Dacia, marţi seara în…

19 ore ago

Gerald Simonis, candidat independent la Primăria Moșnița Nouă: “Banii comunității trebuie cheltuiți pentru nevoile oamenilor”

În 2020, după alegerile locale, în Moșnița Nouă spiritul civic a crescut simțitor, comunitatea s-a…

19 ore ago