Primăria Timişoara

Consilierul local Roxana Iliescu atacă administrația Fritz pe tema autobuzelor electrice: acestea stau degeaba, iar stațiile de alimentare nu au fost realizate/FOTO

Autobuze electrice livrate și lăsate în garajul STPT, nerecepționate și neînmatriculate, stații de alimentare lipsă, stații montate provizoriu, în afara caietului de sarcini, toate aceste acuze sunt aduse de consilierul local Roxana Iliescu, împotriva administrației Fritz, în proiectul de dotare a transportului public cu autobuze eco. Din cele 44 de autobuze, la Timișoara au ajuns doar 29, iar acestea sunt parcate în garajul STPT, fără a fi utilizate, spune Iliescu.

Pe lângă faptul că aceste autobuze stau degeaba, nefiind nici măcare recepționate și înmatriculate, sunt probleme și cu stațiile de încărcare, mai acuză Iliescu.

”În timp ce primarul Fritz se laudă cu asigurarea unor super condiții privind transportul public, flota de transport de ultimă generație (29 de autobuze electrice), zace pe un maidan în curtea STPT, în timp ce, teoretic, doar 5 autobuze electrice ar fi pe traseu… Astăzi (n.r. luni) am fost la baza Societății de Transport Public Timișoara din Bld. Dâmboviței nr. 67, interesată fiind de stadiul implementării proiectului celor 44 de autobuze electrice”, conform Roxanei Iliescu.

Consilierul local spune că a cerut în scris informații referitoare la acest proiect primarului Fritz, viceprimarului Lațcău și directorului general al STPT Constantin Cocheci.

”Câte autobuze electrice au fost livrate până astăzi?; Câte din autobuzele electrice circulă pe diferite trasee in Timișoara?; Care sunt motivele din cauza cărora nu toate autobuzele electrice livrate nu sunt pe traseu?; Câte stații de încărcare sunt în funcțiune atât în baza STPT cât și in oraș? Sper că mi se vor transmite repede informațiile solicitate, dar până atunci, din discuția avută astăzi cu directorul general, vă pot spune că în aceste zile, pe traseu circulă doar 5 autobuze electrice”,a scris, peFacebook, consilierul local.

Probleme ar fi și cu stațiile de încărcare.

Din 44 stații de încărcare lentă prevăzute la baza din Dâmboviței și 15 stații de încărcare rapidă prevăzute în oraș, avem o situație foarte delicată. Singurele stații de încărcare sunt cele montate provizoriu (?!), în afara prevederilor Caietului de sarcini/Contract, la bază, respectiv 10 stații lente și o stație de încărcare rapidă. Directorul general nu a putut sa-mi dea detalii referitoare la aceste stații, cert este faptul că au fost puse in funcțiune pe cheltuiala STPT, pe un amplasament provizoriu și fără îndeplinirea tuturor condițiilor la care municipiul s-a obligat. Totodată, trebuie spus că singurele obligații ale STPT, cel puțin din cele declarate de director, sunt de asigurare a reprezentării societății în comisia de Recepție a autobuzelor electrice (comisia este compusă din reprezentanți ai STPT și cei ai municipiului), in niciun caz STPT nu a avut și nici nu are obligații in legătura cu asigurarea instalării și punerii in funcțiune a stațiilor de încărcare. Conform Caietului de sarcini/Contract, livrarea și instalarea stațiilor de încărcare pe amplasamentele deja pregătite ar fi trebuit realizată încă dinaintea livrării autobuzelor electrice! Stațiile de încărcare au fost livrate, instalarea lor, nu!”, mai spune Iliescu.

Unde trebuia să fie o plaformă de beton pe care să fie montate stații de alimentare, în prezent sunt bălării. Consilierul local acuză interferența în proiect a administrației Fritz, care a dorit modificarea acestuia, ceea ce a dus și la întârzieri în organizarea licitației pentru amenajarea infrastructurii necesare. Dar, mai spune Iliescu, administrația Fritz nici nu ar fi realizat verificarea tehnică și înmatricularea pentru 29 de autobuze.

Proiectul aferent realizarii întregii infrastructuri privind stațiile de încărcare lenta și rapida, atât de la baza STPT cât și in locațiile prestabilite din oraș, a fost blocat de administrația Fritz in anul 2021 pentru modificări. Deși încă din decembrie anul trecut au supus la vot documentația aferentă, nu au organizat licitația privind asigurarea infrastructurii nici până în zi de astăzi. Nu in ultimul rând, cu atâta seriozitate tratează primarul transportul in comun, încât nu a fost in stare nici măcar sa recepționeze calitativ cele 29 de autobuze electrice deja livrate, ce sa mai vorbim de celelalte formalități precum înmatricularea lor…”, a mai scris Iliescu.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

47 de minute ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

O oră ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

2 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

2 ore ago

Bazele de deszăpezire din Timiș au în stoc material antiderapant necesar pe vreme de iarnă

Bazele de deszăpezire aparținând Direcției de Drumuri și Poduri Timișoara și cele ale Consiliului Județean…

3 ore ago

Alfred Simonis propune din nou unirea Spitalului Județean cu Spitalul Municipal Timișoara în cadrul unui consorțiu

Președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, aduce din nou în prim plan ”unirea” Spitalului Județean…

3 ore ago