Primăria Timişoara

Consilierul local Roxana Iliescu atacă administrația Fritz pe tema autobuzelor electrice: acestea stau degeaba, iar stațiile de alimentare nu au fost realizate/FOTO

Autobuze electrice livrate și lăsate în garajul STPT, nerecepționate și neînmatriculate, stații de alimentare lipsă, stații montate provizoriu, în afara caietului de sarcini, toate aceste acuze sunt aduse de consilierul local Roxana Iliescu, împotriva administrației Fritz, în proiectul de dotare a transportului public cu autobuze eco. Din cele 44 de autobuze, la Timișoara au ajuns doar 29, iar acestea sunt parcate în garajul STPT, fără a fi utilizate, spune Iliescu.

Pe lângă faptul că aceste autobuze stau degeaba, nefiind nici măcare recepționate și înmatriculate, sunt probleme și cu stațiile de încărcare, mai acuză Iliescu.

”În timp ce primarul Fritz se laudă cu asigurarea unor super condiții privind transportul public, flota de transport de ultimă generație (29 de autobuze electrice), zace pe un maidan în curtea STPT, în timp ce, teoretic, doar 5 autobuze electrice ar fi pe traseu… Astăzi (n.r. luni) am fost la baza Societății de Transport Public Timișoara din Bld. Dâmboviței nr. 67, interesată fiind de stadiul implementării proiectului celor 44 de autobuze electrice”, conform Roxanei Iliescu.

Consilierul local spune că a cerut în scris informații referitoare la acest proiect primarului Fritz, viceprimarului Lațcău și directorului general al STPT Constantin Cocheci.

”Câte autobuze electrice au fost livrate până astăzi?; Câte din autobuzele electrice circulă pe diferite trasee in Timișoara?; Care sunt motivele din cauza cărora nu toate autobuzele electrice livrate nu sunt pe traseu?; Câte stații de încărcare sunt în funcțiune atât în baza STPT cât și in oraș? Sper că mi se vor transmite repede informațiile solicitate, dar până atunci, din discuția avută astăzi cu directorul general, vă pot spune că în aceste zile, pe traseu circulă doar 5 autobuze electrice”,a scris, peFacebook, consilierul local.

Probleme ar fi și cu stațiile de încărcare.

Din 44 stații de încărcare lentă prevăzute la baza din Dâmboviței și 15 stații de încărcare rapidă prevăzute în oraș, avem o situație foarte delicată. Singurele stații de încărcare sunt cele montate provizoriu (?!), în afara prevederilor Caietului de sarcini/Contract, la bază, respectiv 10 stații lente și o stație de încărcare rapidă. Directorul general nu a putut sa-mi dea detalii referitoare la aceste stații, cert este faptul că au fost puse in funcțiune pe cheltuiala STPT, pe un amplasament provizoriu și fără îndeplinirea tuturor condițiilor la care municipiul s-a obligat. Totodată, trebuie spus că singurele obligații ale STPT, cel puțin din cele declarate de director, sunt de asigurare a reprezentării societății în comisia de Recepție a autobuzelor electrice (comisia este compusă din reprezentanți ai STPT și cei ai municipiului), in niciun caz STPT nu a avut și nici nu are obligații in legătura cu asigurarea instalării și punerii in funcțiune a stațiilor de încărcare. Conform Caietului de sarcini/Contract, livrarea și instalarea stațiilor de încărcare pe amplasamentele deja pregătite ar fi trebuit realizată încă dinaintea livrării autobuzelor electrice! Stațiile de încărcare au fost livrate, instalarea lor, nu!”, mai spune Iliescu.

Unde trebuia să fie o plaformă de beton pe care să fie montate stații de alimentare, în prezent sunt bălării. Consilierul local acuză interferența în proiect a administrației Fritz, care a dorit modificarea acestuia, ceea ce a dus și la întârzieri în organizarea licitației pentru amenajarea infrastructurii necesare. Dar, mai spune Iliescu, administrația Fritz nici nu ar fi realizat verificarea tehnică și înmatricularea pentru 29 de autobuze.

Proiectul aferent realizarii întregii infrastructuri privind stațiile de încărcare lenta și rapida, atât de la baza STPT cât și in locațiile prestabilite din oraș, a fost blocat de administrația Fritz in anul 2021 pentru modificări. Deși încă din decembrie anul trecut au supus la vot documentația aferentă, nu au organizat licitația privind asigurarea infrastructurii nici până în zi de astăzi. Nu in ultimul rând, cu atâta seriozitate tratează primarul transportul in comun, încât nu a fost in stare nici măcar sa recepționeze calitativ cele 29 de autobuze electrice deja livrate, ce sa mai vorbim de celelalte formalități precum înmatricularea lor…”, a mai scris Iliescu.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

28 de secunde ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

13 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

15 ore ago

CJ Timiș a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea a două școli speciale aflate în administrare

Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…

17 ore ago

TIMPARK anunță eliberarea abonamentelor de parcare pentru anul 2025

Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…

18 ore ago

Primul camion confiscat pentru abandonul ilegal de deșeuri în Timișoara. Dominic Fritz: “Căzut în propria groapă ilegală de gunoi”

Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…

18 ore ago