Administratie

Directorul STPT propune eliminarea serviciului public de închiriat de biciclete

Finalul ședinței de plen a Consiliului Local Timișoara de marți, secțiunea de interpelări, a adus în prim plan o propunere a directorului STPT, Constantin Cocheci. Directorul societății de transport a propus renunțarea la serviciul de închiriere a bicicletelor, pe care îl operează. Motivul: aduce zero profit!

Constantin Cocheci a prezentat două probleme, cel al serviciului prin care se asigură transport special pentru persoanele cu dizabilități, respectiv serviciul de închiriere biciclete. De primul este pe cale să se scape, va fi mutat la o direcție a Primăriei Timișoara, în timp ce pentru al doilea a propus efectiv desființarea. Nu aduce profit, a spus directorul!

„Propunerea mea este că STPT să renunțe la acest serviciu, deoarece venitul este zero. Adică, dumnevoastră, ca și unici acționari ai acestei societăți, cred că ați avea tot interesul să vă diminuați pagubele. Printre altele, există două pagube majore care persistă. Una este acest serviciu pe care este normal să îl ofere orice oraș civilizat persoanelor cu dizabilități, doar că acest serviciu nu este plătit de nimeni și costa 130.000 de lei pe lună. Acel serviciu se va muta la o altă instituție, care are în sarcină acest lucru. Deja, partea de dispecerat s-a mutat. La fel este și cu serviciul de biciclete. Atât timp cât firma dumneavoastră are pierderi pe acest serviciu, eu, ca și director general, trebuie să vă aduc la cunoștință și să iau măsurile care se impun. Dumneavoastră ca și acționar sunteți de acord să aveți pierderi?”, a fost analiza de moment prezentată consilierilor locali.

Evident, mare parte dintre aleși au rămas mască la o asemenea propunere, mai ales că nu se discutase deloc despre așa ceva. Discuția, în sine, este deja surprinzătoare, știut fiind faptul că administrația Fritz este unul dintre cei mai mari promotori ai deplasărilor pe bicicletă. Pistele speciale pentru acest mijloc de deplasare au fost permanent în prim planul investițiilor, chiar dacă sondajele sociologice au arătat că aceste piste nu sunt neapărat pe primele locuri ale interesului cetățenilor.

Propunerea nu a fost deloc gustată de consilierii locali.

„Dacă noi considerăm că este necesar în Timișoara, pentru că avem trafic, avem grad mare de poluare, pentru că vrem să încurajam mersul pe bicicletă, pentru că nu toată lumea își permite o bicicletă, noi vrem să încurajam ca acest serviciu să fie folosit de timișoreni. Provocarea dumneavoastră, ca manager, este să îl mențineți, să îl susțineți, nu să îl desființați. Altfel, unde ajungem? Ajungem ca oamenii care erau învățați să meargă cu bicicleta să se mute în mașină? Să facem din nou trafic în oraș? Aveți niste studii în aceasta zonă, să ni le prezentați și nouă? Care ar fi impactul, câți foloseau bicicletele, câți se vor întoarce la mașină, ce înseamnă emisiile de CO2?”, a răspuns propunerii, Adrian Lulciuc, șeful grupului de consilieri locali PNL.

Primarul Dominic Fritz a sărit în apărarea directorului STPT, spunând că ar trebui ca acesta să fie apreciat pentru că a rămas la plen și după două ore și nu a părăsit sala.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

UPT, lider naţional în domeniul Engineering and Computer Science, într-un celebru clasament academic internaţional

Veşti bune dinspre Universitatea Politehnica Timişoara, celebrul institut de învăţământ cu peste 100 de ani…

47 de minute ago

Accident grav la Belinţ. A intervenit şi echipajul SMURD

Neatenţia a produs un nou accident grav în judeţul Timiş, asta după ce şi azi…

2 ore ago

Medalii obţinute de atleţii de la Poli în competiţii internaţionale

Doi dintre atleții Politehnicii Timișoara s-au remarcat în cadrul unor concursuri de anvergură care au…

4 ore ago

La Pasajul Solventul se împinge tunelul. Se lucrează la platforma de lansare a chesonului, la zidul de împingere și la pereții mulați/FOTO

Deși întârziat semnificativ, la proiectul Pasajului Solventul se lucrează, ne asigură Primăria Timișoara. Se avansează…

4 ore ago