Până la finalul anului în curs va începe etapa de proiectare a noului pod peste Bega, din zona Solventul, respectiv a noului drum de legătură care va oferi o alternativă pentru traficul rutier, între nordul și sudul orașului. Proiectul va costa 200 de milioane de lei, inclusiv TVA, iar cea mai mare parte a banilor sunt acoperiți din fonduri euroepene, atât proiectarea, cât și execuția efectivă.
Închiderea Inelului 4 este o prioritate pentru municipalitate. Traficul dintre cartierele periferice ale Timișoarei va avea o nouă variantă de deplasare pe zona de vest.
Aleșii timișoreni au aprobat soluția și indicatorii tehnico-economici pentru legătura dintre strada Gării și bulevardul Dâmbovița. Urmează elaborarea proiectului tehnic și obținerea autorizației de construire. Investiția totală, care se ridică la peste 200 de milioane de lei (inclusiv TVA), va asigura o nouă conexiune între nordul și sudul orașului, inclusiv prin construcția unui pod peste canalul Bega. Sunt incluse un drum nou cu patru benzi, linie dublă de tramvai, piste de bicicletă și trotuare.
„Degrevăm unul dintre cele mai importante bulevarde din Timișoara, Calea Șagului, și oferim o alternativă pentru timișorenii care trebuie să treacă prin centru ca să ajungă din sudul în nordul orașului sau invers. Avem finanțare europeană asigurată, atât pentru proiectare, cât și pentru execuție. Până la final de an, proiectarea va fi gata și vom lansa anul viitor licitația pentru lucrări. Închiderea Inelului 4 și modernizarea transportului public sunt cheia pentru problema traficului din Timișoara. Prin această investiție atingem ambele priorități, urmând să legăm linia de tramvai de la capăt de Ronaț cu cea de lângă depoul din Dâmbovița”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Astfel, soluția aprobată este împărțită în două tronsoane. Primul, între bulevardul Dâmbovița și Splaiul Titulescu, include realizarea unui pod peste Bega, lărgirea bulevardului Dâmbovița, precum și modernizarea intersecției Dâmbovița – Ion Barac.
Valoarea investiției pe acest tronson este de peste 134 de milioane de lei, cu TVA inclus).
Tronsonul 2 (Splaiul Nicolae Titulescu – Strada Gării) include realizarea unui drum de 0,5 km, conexiuni rutiere și pietonale cu viitoarea dezvoltare privată de la platforma Solventul și legătura cu Pasajul Solventul. Valoarea lucrărilor este de peste 72 de milioane lei, inclusiv TVA.
Traseul Inelului 4 este amplasat doar parțial pe domeniul public al orașului, prin urmare, pentru realizarea investiției sunt necesare lucrări de expropriere pentru terenurile proprietate privată afectate de traseul drumului. Prin urmare, durata de realizare a investiției este estimată la 3 ani.
Inelul 4 va prelua traficul greu și de tranzit între principalele intrări în oraș și zonele de locuințe din perimetrul central al Timișoarei, respectiv principalele platforme industriale ale orașului. Amenajarea Inelului 4 va fluidiza traficul în oraș și, implicit, va contribui la reducerea poluării mediului înconjurător.
Așa cum debanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…
Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…