Economic

Sorin Grindeanu anunță rezilierea contractului cu Todini pentru execuția noului drum de legătură DN 69 – A1

Contractul pentru realizarea celor zece kilometri de drum care să lege DN 69, bifurcația spre Sânandrei, și noul nod de urcare pe autostrada A1, de lângă Covaci, a fost reziliat, a anunțat, marți, la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Italienii de la Todini, companie cu acționariat chinez, nu au reușit să realizeze un progres de minim bun simț pe șantier, așa că au rămas fără contract. Urmează o nouă licitație.

Inevitabilul s-a produs și șantierul aproape părăsit de noul drum de legătură dintre DN 69 și A1 a rămas fără constructor. Din păcate, Timișoara se află la cea de a doua pățanie de acest fel, după rezilierea de pe Centura Sud.

”Răbdarea a ajuns la capăt, reziliem contractul. Modul în care au gestionat această lucrare nu poate fi acceptat Au făcut progres de la începutul anului, 5 – 6%. Este un lucru pe care nu îl putem accepta. Nu sunt adeptul rezilierii contractelor că nu e treaba unui ministru să facă lucrul acesta. Dar atunci când lucrurile nu merg, trebuie să iei decizii”, a declarat Sorin Grindeanu, prezent la Timișoara.

Oficialul nu își explică de ce firma executantă nu a reușit să ducă la final un șantier relativ ușor, fără niciun fele de probleme de relief, cu o lungime a șoselei ușor rezolvabilă.

”Vin de pe șantiere unde sunt lucrări foarte grele. Astăzi am fost pe autostrada Transilvania, am văzut două loturi care cred eu că sunt cele mai grele din țară în acest moment, de la Nădășel la Poarta Sălajului unde se lucrează extraordinar de greu pentru că o iau la vale dealurile, dar se lucrează, e o mobilizare exemplară acolo, cu pasaje, cu poduri. Aici e drum drept de vreo 10 kilometri care nu trece niciun râu, nimic deosebit, dar domnii aceștia nu au fost în stare să se mobilizeze. Deci s-a terminat, se reziliază contractul, asta este”, a mai declarat Grindeanu.

Soluția de rezolvare a problemei este organizarea rapidă a unei noi licitații și stabilirea unei noi firme care să preia șantierul și să ducă la final lucrările rămase neexecutate.

”O să încercăm să intrăm pe o procedură rapidă astfel încât să avem foarte repede un constructor”, a subliniat ministrul Transporturilor.

Se speră ca în maxim șase luni să avem o nouă licitație și un nou constructor.

Durata de execuţie a contractului, semnat în ianuarie 2021, era de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor. Astfel, termenul de finalizare ar fi trebuit să fie martie 2023, însă a fost prelungit.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Rezultatul licitației pentru demolarea vechiului stadion al Timișoarei a fost contestat

Vestea bună a desemnării unui câștigător al licitației organizate de Consiliul Județean Timiș pentru stabilirea…

14 minute ago

O femeie s-a aruncat în Bega, încercând să se sinucidă, dar a fost salvată de pompieri

Miercuri, 27 noiembrie, in jurul orei 01:25, pompierii din cadrul Detașamentului 1 Timișoara au intervenit…

19 minute ago

Aplicația informatică ”stricată” de la RAR a fost repornită

Începând din dimineața zilei de marți, 26 noiembrie, a redevenit funcțională aplicația informatică destinată înregistrării…

32 de minute ago

Tunelurile de pe autostrada A1, Margina – Holdea, vor fi unice în România/FOTO

Constructorii care vor realiza cele două tuneluri de pe lotul Margina – Holdea, lipsă de…

35 de minute ago

Casa de Cultură Timișoara organizează cea de a doua ediție a concursului CIRCUIT 89

Pentru a-i apropia pe tineri de Timișoara și de evenimentele din Decembrie '89, Casa de…

48 de minute ago

Locomotiva unui tren care circula de la Timișoara la București a luat foc. Circulația feroviară a fost întreruptă

Circulația feroviară dintre Timișoara și București a fost întreruptă în dimineața zilei de miercuri, după…

O oră ago