Administratie

CNAIR cere bani pe un proiect de finanțare militar și civil pentru ultimii kilometri din autostrada Timișoara – Serbia

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să obțină fonduri printr-un program de finanțare special, pentru a asigura finanțarea ultimului sector de autostradă, din traseul care ar lega Timișoara de Serbia, spre Belgrad. Este vorba de un program special, care susține realizarea de drumuri cu dublu rol, militar și civil, în cadrul acestuia jumătate din bani pentru cei 2,1 kilometri de autostradă ar veni de la Uniunea Europeană.

Drumul respectiv ar lega capătul autostrăzii A9, Timișoara – Moravița, de granița cu Serbia și de aici cu autostrada din partea sârbă. Sunt 2,1 kilometri de autostradă, iar finanțarea este solicitată printr-un program de mobilitate militară. Suma totală necesară ar fi de 266 de milioane de euro, iar proiectul include trei poduri, un nod rutier, respectiv vama cu Serbia și facilitățile din cadrul acesteia.

CNAIR a depus, pe 20 septembrie, Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „Proiectare și execuție Autostrada Timișoara – Moravița- Sector graniță” în vederea obținerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duală civilă – apărare; Pachetul Mobilitate Militară). CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

Obiectivul general al proiectului este: construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere dintre România și Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu cu reglementările în vigoare, conform CNAIR.

Obiectivul specific al proiectului este: construirea unei autostrăzi cu 2×2 benzi de circulație, conform prezentului formular de cerere, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea dublă a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătățirii atât a mobilității civile, cât și a celor militare.

Conform proiectului, alături de autostradă s-ar finanța realizarea a trei poduri, a unui nod rutier, un centru de întreținere și punctul de frontieră, care va ocupa 29 de hectare. Suma necesară investiției este de 266,58 de milioane, fondurile europene urmând să acopere 133,29 de milioane de euro din total.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

La Timișoara va avea loc dezbaterea „35 ani de libertate sau 35 ani de dezamăgire? Revoluția din 1989 și ce ar fi putut să fie”

Timișoara va găzdui, la mijlocul lunii viitoare, în organizarea primăriei, dezbaterea „35 ani de libertate…

49 de minute ago

Colterm întrerupe furnizarea căldurii şi apei calde în mai multe zone din oraş

Marţi, 19 noiembrie, vor avea loc mai multe întreruperi ale serviciilor furnizate de Colterm, acestea…

2 ore ago

Ciocnirea giganților: accident cu tramvaie! Două persoane au fost transportate la spital

Luni seara, după orele 18, ISU Timiș a fost anunțat despre producerea unui accident între…

2 ore ago

Catălin Drulă, atac dur la liderii PSD în scandalul Nordis: “Așa arată banditismul de stat”

Deputatul USR de Timiş, Cătlin Drulă, s-a dezlănţuit la adresa liderilor PSD, pe marginea scandalului…

2 ore ago

PNL Timiş a pierdut şi „războiul consilierilor” din Sânnicolau Mare. Cei şase consilieri excluşi din PNL au fost validaţi în instanţă

Judecătoria Sânnicolau Mare a validat mandatele celor şase consilieri locali din partea PNL pe care…

3 ore ago

Cosmin Şandru, despre Marcel Ciolacu: “Este un real pericol pentru țară, pentru siguranța națională”

Deputatul PNL de Timiş Cosmin Şandru afirmă că un preşedinte al României precum Marcel Ciolacu…

4 ore ago