Administratie

CNAIR cere bani pe un proiect de finanțare militar și civil pentru ultimii kilometri din autostrada Timișoara – Serbia

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să obțină fonduri printr-un program de finanțare special, pentru a asigura finanțarea ultimului sector de autostradă, din traseul care ar lega Timișoara de Serbia, spre Belgrad. Este vorba de un program special, care susține realizarea de drumuri cu dublu rol, militar și civil, în cadrul acestuia jumătate din bani pentru cei 2,1 kilometri de autostradă ar veni de la Uniunea Europeană.

Drumul respectiv ar lega capătul autostrăzii A9, Timișoara – Moravița, de granița cu Serbia și de aici cu autostrada din partea sârbă. Sunt 2,1 kilometri de autostradă, iar finanțarea este solicitată printr-un program de mobilitate militară. Suma totală necesară ar fi de 266 de milioane de euro, iar proiectul include trei poduri, un nod rutier, respectiv vama cu Serbia și facilitățile din cadrul acesteia.

CNAIR a depus, pe 20 septembrie, Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „Proiectare și execuție Autostrada Timișoara – Moravița- Sector graniță” în vederea obținerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duală civilă – apărare; Pachetul Mobilitate Militară). CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

Obiectivul general al proiectului este: construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere dintre România și Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu cu reglementările în vigoare, conform CNAIR.

Obiectivul specific al proiectului este: construirea unei autostrăzi cu 2×2 benzi de circulație, conform prezentului formular de cerere, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea dublă a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătățirii atât a mobilității civile, cât și a celor militare.

Conform proiectului, alături de autostradă s-ar finanța realizarea a trei poduri, a unui nod rutier, un centru de întreținere și punctul de frontieră, care va ocupa 29 de hectare. Suma necesară investiției este de 266,58 de milioane, fondurile europene urmând să acopere 133,29 de milioane de euro din total.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

O oră ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

4 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

6 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

6 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

7 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

7 ore ago