Administratie

CNAIR cere bani pe un proiect de finanțare militar și civil pentru ultimii kilometri din autostrada Timișoara – Serbia

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să obțină fonduri printr-un program de finanțare special, pentru a asigura finanțarea ultimului sector de autostradă, din traseul care ar lega Timișoara de Serbia, spre Belgrad. Este vorba de un program special, care susține realizarea de drumuri cu dublu rol, militar și civil, în cadrul acestuia jumătate din bani pentru cei 2,1 kilometri de autostradă ar veni de la Uniunea Europeană.

Drumul respectiv ar lega capătul autostrăzii A9, Timișoara – Moravița, de granița cu Serbia și de aici cu autostrada din partea sârbă. Sunt 2,1 kilometri de autostradă, iar finanțarea este solicitată printr-un program de mobilitate militară. Suma totală necesară ar fi de 266 de milioane de euro, iar proiectul include trei poduri, un nod rutier, respectiv vama cu Serbia și facilitățile din cadrul acesteia.

CNAIR a depus, pe 20 septembrie, Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „Proiectare și execuție Autostrada Timișoara – Moravița- Sector graniță” în vederea obținerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duală civilă – apărare; Pachetul Mobilitate Militară). CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

Obiectivul general al proiectului este: construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere dintre România și Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu cu reglementările în vigoare, conform CNAIR.

Obiectivul specific al proiectului este: construirea unei autostrăzi cu 2×2 benzi de circulație, conform prezentului formular de cerere, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea dublă a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătățirii atât a mobilității civile, cât și a celor militare.

Conform proiectului, alături de autostradă s-ar finanța realizarea a trei poduri, a unui nod rutier, un centru de întreținere și punctul de frontieră, care va ocupa 29 de hectare. Suma necesară investiției este de 266,58 de milioane, fondurile europene urmând să acopere 133,29 de milioane de euro din total.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Supărare mare la PNL Timiș. Alin Nica le ”fură” candidatul la funcția de primar în Dudeștii Noi, pe ultima sută de metri

Partidul Național Liberal Timiș se vede în situația de a nu avea candidat la funcția…

8 ore ago

Accident mortal pe DN 6 în a doua zi de Paşte

Familie îndoliată în a doua zi de Paşte. Accident rutier pe DN6, localitatea Sadova Veche,…

8 ore ago

Timișul rămâne atractiv din punct de vedere imobiliar

Județul Timiș rămâne în topul național al vânzărilor de imobile. Cele mai multe vânzări au…

15 ore ago

Lucrările la partea din spate a Pieței Badea Cârțan au fost finalizate

Strada aflată în spatele Pieței Badea Cârțan beneficiază acum de asfalt nou. Administrația anunță că…

15 ore ago

Cum va fi vremea în Banat în următoarele două săptămâni

Meteorologii anunţă o vreme caldă, în intervalul 6 - 19 mai, cu o medie a…

15 ore ago

SCM Timişoara, la ultimul meci pe teren propriu în acest sezon

Baschetbaliștii bănăţeni înfrunta CS Vâlcea 1924, mâine (marți, 7 mai), la ora 18.00, la sala…

17 ore ago