Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să obțină fonduri printr-un program de finanțare special, pentru a asigura finanțarea ultimului sector de autostradă, din traseul care ar lega Timișoara de Serbia, spre Belgrad. Este vorba de un program special, care susține realizarea de drumuri cu dublu rol, militar și civil, în cadrul acestuia jumătate din bani pentru cei 2,1 kilometri de autostradă ar veni de la Uniunea Europeană.
Drumul respectiv ar lega capătul autostrăzii A9, Timișoara – Moravița, de granița cu Serbia și de aici cu autostrada din partea sârbă. Sunt 2,1 kilometri de autostradă, iar finanțarea este solicitată printr-un program de mobilitate militară. Suma totală necesară ar fi de 266 de milioane de euro, iar proiectul include trei poduri, un nod rutier, respectiv vama cu Serbia și facilitățile din cadrul acesteia.
CNAIR a depus, pe 20 septembrie, Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „Proiectare și execuție Autostrada Timișoara – Moravița- Sector graniță” în vederea obținerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duală civilă – apărare; Pachetul Mobilitate Militară). CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.
Obiectivul general al proiectului este: construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere dintre România și Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu cu reglementările în vigoare, conform CNAIR.
Obiectivul specific al proiectului este: construirea unei autostrăzi cu 2×2 benzi de circulație, conform prezentului formular de cerere, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea dublă a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătățirii atât a mobilității civile, cât și a celor militare.
Conform proiectului, alături de autostradă s-ar finanța realizarea a trei poduri, a unui nod rutier, un centru de întreținere și punctul de frontieră, care va ocupa 29 de hectare. Suma necesară investiției este de 266,58 de milioane, fondurile europene urmând să acopere 133,29 de milioane de euro din total.
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…
PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns la un acord de coaliție pentru…