Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, e optimist și e ferm convins că nu va fi nevoie ca instituția să consume din banii viitorului ciclu de finanțare din bani europeni, la etapizare, pentru extinderea la patru benzi a DJ 691. El susține că lucrările au fost în așa fel programate, încât cele care sunt eligibile pentru finanțare europeană să fie gata până la finalul anului, iar cele neeligibile să fie finalizate după 1 ianuarie. Aici intră inclusiv mutarea stâlpilor de firobuz din Dumbrăvița.
E absolut necesar ca până de sărbători să se circule pe patru benzi de la Timișoara la autostradă, spune Nica.
”Până de sărbători trebuie să circulăm pe patru benzi din Timișoara până la autostradă, evident că în condiții de șantier în zona Dumbrăvița, evident că nu vor fi finalizate lucrările pe tronsonul 1, dar cheltuieli eligibile nu sunt toate de pe tronson 1. noi ne-am programat în așa fel lucrul, în așa fel încât cheltuielile neeligibile să fie realizate în mare măsură după 1 ianuarie și să ne concentrăm pe acele cheltuieli eligibile, care pot fi decontate din fonduri europene. Cheltuielile eligibile sunt strict legate de structură, cele cu stâlpii nu sunt eligibile. Nu o să vă treziți ca la Giarmata cu stâlpul în asfalt, acea chestiune a fost clară, asumată, ați văzut că s-a rezolvat”, a spus Nica.
El a mai menționat că șicanele primăriei Timișoara nu s-au încheiat odată cu predarea stâlpilor. Curentul electric a fost efectiv tăiat după o lună și două săptămâni, iar când curentul a fost tăiat s-a tăiat doar plusul, dar nu și minusul!
”Trebuie să îl întrebați pe domnul Fritz, când s-a tăiat efectiv curentul? Știți că la la o lună și două săptămâni a tăiat efectiv curentul? După ce a trebuit să ies public, să spună că, iată, ne bagă bețe în roate. Când au tăiat, au zis că au tăiat, dar au tăiat doar plusul, n-au tăiat și minusul, adică degeaba”, a mai menționat Nica.
O altă problemă legată de acest drum apare la trecerea cu cale ferată de la Giarmata. ”Aici se așteaptă încă o aprobare, dar e o chestiune de zile până se rezolvă. Am să vă anunț și pe această temă, zilele acestea, săptămâna viitoare o să fac un anunț. Lucrurile, din ce știu, sunt în linie dreaptă, dar nu vreau să mă pronunț acum. Sper că nu trebuie să merg la București, sper că se rezolvă și că modul de abordare al domnului Grindeanu e diferit de cel al celor din Primăria Timișoara. Sunt trei instituții implicate, de fiecare dată constructorul a aflat că mai trebuie să mai meargă la o instituție, și la încă o instituție, și să plătim o altă taxă, și o altă taxă. De șase luni am început demersurile. Noi ne-am apucat deja, facem pregătirile, e o chestiune de zile.”, a mai spus Nica.
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…
Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…
Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…
Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…
Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…
Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…