Prefectul județului Timiș, Mihai Ritivoiu, a convoca, marți dimineață , Comitetul Județean pentru Situații de Urgență în vederea constatării iminentei situații de urgență în care se află județul Timiș..
Conform prefectului de Timiș “evenimentele care au dus la această situație complicată au următoarea cronologie:
3. Primăria Municipiului Timișoara adoptă Hotărârea de Consiliu Local nr. 117 din data de 21 martie 2023 prin care acordă un mandat special ADID Timiș în vederea delegării gestiunii activității de sortarea deșeurilor provenite din localitățile arondate la Zona 1 Timișoara. Hotărârea amintită mai sus a fost adoptată cu o întârziere de jumătate de an.
4. Din 21 martie 2023 și până în 09 august 2023, ADID Timiș poartă discuții cu ANRSC privind stația de sortare deșeuri Municipiul Timișoara. Totodată, în această perioadă a fost finalizată documentația de atribuire și a fost transmisă o adresă către toate UAT-urile din Zona 1 (în total 32 de UAT-uri) pentru a emite HCL de acordare a unui mandat Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș în vederea delegării gestiunii activității de sortarea deșeurilor.
5. Primăria Municipiului Timișoara adoptă Hotărârea de Consiliu Local nr. 379 din data de 17 august 2023 privind aprobarea documentației care stă la baza delegării prin concesiune a gestiunii activităților de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecano-biologică a deșeurilor reziduale din Zona 1 – Timișoara.
6. Primăria Municipiului Timișoara adoptă Hotărârea de Consiliu Local nr. 434 din data de 02 octombrie 2023 privind modificarea art.1, paragraful 2 din HCL nr. 379/17.08.2023 privind aprobarea documentației care stă la baza delegării prin concesiune a gestiunii activităților de sortare a deșeurilor reciclabile și tratare mecano-biologică a deșeurilor reziduale din Zona 1 – Timișoara.
7. ADID Timiș publică abia în data de 04 octombrie 2023, pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (S.E.A.P), anunțul privind licitația pentru „Delegare prin concesiune a gestiunii activităților de sortare a deşeurilor reciclabile și tratare mecano-biologică a deşeurilor reziduale”.
8. Expirarea vizei anuale a autorizației de mediu a operatorului de sortare COLTERM în data de 10 octombrie 2023 care duce la pierderea valabilității autorizației de mediu, implicit.
9.Întârzierea publicării licitației amintite anterior pe S.E.A.P., la mai bine de un an de la data adoptării O.U.G. 133/2022, a condus la această iminentă situație de urgență deoarece contractarea unui nou operator pentru stația de sortare a deșeurilor s-ar întinde pe o durată de câteva luni. Stația de sortare ar ajunge la capacitate maximă de depozitare în decurs de 4 ore, ulterior acestui scurt interval de timp, fiind imposibil operatorului RETIM să colecteze deșeurile menajere”.
În concluzie, a fost convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență în vederea constatării iminentei situații de urgență, pentru că fără adoptarea acestei hotărâri, atât municipiul Timișoara, cât și celelalte 31 de unități administrative-teritoriale din Zona 1 Timișoara, ar ajunge, afirmă prefectul Mihai Ritivoiu “ în situația de a nu putea fi colectat deșeul menajer, ajungându-se ulterior la o problemă de igienă, chiar de sănătate pentru populație”.
Update. Primăria Timișoara reacționează la comunicatul Prefecturii
Având în vedere constatarea ”iminentei stări de urgență” a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU), Primăria Timișoara spune că situația nu i se datorează. Operarea stației se face de către ADID, nu de către municipalitate, spun reprezentanții acesteia. De asemenea, în răspunsul dat la situația apărută, Primăria nu vorbește despre o hotărâre luată în ultimul moment de Consiliul local.
“Constatarea CJSU este un pas birocratic important pentru ca Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș (ADID) să poată contracta un operator tranzitoriu pentru stația de sortare a deșeurilor care până în prezent a fost operată de COLTERM. Conform unor modificări legislative din toamna anului trecut, organismul responsabil pentru gestionarea stației de sortare a deșeurilor este ADID, deși Primăria este proprietarul stației. În octombrie 2022, Primăria Municipiului Timișoara a prelungit contractul cu COLTERM cu un an tocmai pentru a da timp pentru organizarea unei licitații pentru un nou operator care să asigure continuitatea serviciilor. Deși Primăria era pregătită să lanseze această licitație pentru desemnarea unui nou operator, noile reglementări prevăd obligativitatea ADID de a derula licitația și de a contracta stația de sortare. ADID a lansat licitația în sfârșit săptămâna trecută, iar până la finalizarea acesteia, este nevoie de o procedură de achiziție în regim de urgență pentru un operator tranzitoriu. Primăria Municipiului Timișoara încurajează ADID să încheie negocierile pentru desemnarea operatorului nou, astfel încât sistemul de sortare a deșeurilor să nu sufere sincope”, au transmis reprezentanţii PMT.
Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…
Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…
Exilat în ultimii zece ani la Oradea, pe motiv că-i stătea ca un ghimpe în…
Una dintre cele mai vechi societăți românești din domeniul tipăriturilor, societatea Grafoprint din Timișoara, a…
În dimineața de 5 noiembrie, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara, împreună cu…
Fostul primar al Timişoarei, Nicolae Robu, afirmă că a acceptat poziţia de consilier personal al…