Administratie

Surpriza ”rutieră” pregătită de Serbia pentru România. Țara vecină face un drum expres de la granița cu Ungaria la Jimbolia

În timp ce oficialii de la Ministerul Transporturilor și CNAIR fac și desenează planuri, omologii din Serbia o iau pe altă ”direcție”. În urmă cu două luni, Ministerul Construcțiilor și Infrastructurii din Serbia a semnat un contract amplu în China, pentru finanțarea și construirea a peste 300 de kilometri de drumuri moderne în țara vecină. Surpriză, pe listă e și un drum expres care ajunge nu la Moravița ci la … Jimbolia.

Valoarea acordului semnat cu chinezii este de patru miliarde de euro și vizează 300 de kilometri de noi drumuri.

Conform portalului 021.rs, primul acord se referă la drumul expres ”Zâmbetul Vojvodinei”. Aceasta ar urma să plece din localitatea Backi Breg, aflat lângă Sombor, la granița cu Ungaria și Croația, și va continua spre Sombor, Kula, Vrbas, Becej, Novi Becej, Kikinda și la final va ajunge la Srpska Crnja. Deci la granița cu România, la Jimbolia.

Este un drum de 186 de kilometri, plus legătura spre Srpska Crnja, adică aproximativ 200 de kilometri în total. Surprinzător, acest drum nu a fost gândit doar ca o legătură care să rezolve problema traficului ridicat așteptat pentru acea parte a Serbiei, dar și ca o legătură alternativă între Ungaria și România. Tot ca o veste interesantă, lucrările la acest drum expres încep în această perioadă și deja au fost acordate documentele de construire pentru primii 5,5 kilometri.

În paralel, ca parte a acordului cu chinezii, se va realiza și o autostradă între Belgrad și Zrenjanin, de 105 kilometri, care, la rândul ei, va fi legată de Novi Sad, de un nou drum expres, deci și de actuala autostradă care leagă Belgradul de Ungaria, pe la punctul de frontieră din apropierea Szegedului.

În ceea ce privește autostrada spre Vârșeț, românii par să fie mai înaintați cu proiectul, chiar dacă sârbii proiectaseră deja traseul, cu mult timp înainte. Cel mai probabil, această autostradă se va realiza cu fonduri europene. Iată că, totuși, chinezii sunt mai rapizi și mai conciși decât oficialii de la Bruxelles care par să piardă trenul influenței în favoarea asiaticilor.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Programul de lucrări al SDM în ziua de 9 mai 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 09.05.2024, unde se vor executa reparaţii…

26 de minute ago

Dominic Fritz vs. Clanurile din Timișoara. Ce s-a mai recuperat pe lângă strada Cezar?

Strada Cezar, blocată de ani de zile, de clanurile Cârpaci și Stancu, a fost revendicată.…

15 ore ago

Cristian Moș – “ Îmi iau angajamentul că dacă nu voi respecta termenele proiectelor pe care le voi demara voi demisiona”

Când și-a anunțat intenția de a candida pentru funcția de primar s-a vehiculat că face…

16 ore ago

Primăria Timișoara și partenerii din programul campusului de învățământ dual se pun pe promovat acest sistem educațional

Cu banii asigurați pentru ridicarea unui campus pentru învățământ dual, Primăria Timișoara, împreună cu ceilalți…

16 ore ago

Alfred Simonis: Lupta pentru Institutul de Oncologie din Timișoara a fost cea mai grea

Institutul Regional de Oncologie Timișoara, care se va ridica pe Calea Torontalului, este cea mai…

17 ore ago

Cod galben de averse şi grindină. Banatul nu scapă de vremea rea

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, miercuri, o atenţionare meteo Cod galben de averse, grindină…

17 ore ago