Poșta Română a inaugurat astăzi, în 46 de oficii poștale din toată țara, sistemul STEP HEAR dedicat nevăzătorilor și persoanelor cu deficiență de vedere care îi ajută să acceseze serviciile poștale fără a avea nevoie de un însoțitor. Astfel, se extinde la nivel național proiectul pilot al sistemului STEP HEAR, inițiat anul trecut la Oficiul Poștal nr. 39 din București, cu sprijinul Asociației Nevăzătorilor din România. Și Poșta Mare din Timișoara beneficiază de vineri de acest sistem.
La ora actuală, în România, sunt aproximativ 90.000 de persoane cu deficiențe de vedere și nevăzătoare. Un număr semnificativ dintre aceștia sunt clienți. Prin tehnologia implementată în cele 47 de oficii poștale, Poșta Română este una dintre puținele companii care oferă posibilitatea clienților cu aceste deficiențe să beneficieze de facilitățile care oferă un grad crescut de independență privind accesul la serviciile poștale.
Pe data de 13 aprilie 2023, Compania Națională ,,Poșta Română”, în cadrul unui proiect pilot de sprijin al clienților nevăzători, a adaptat primul oficiu poștal astfel încât, atunci când o persoană cu deficiențe de vedere îi trece pragul, să obțină cu ușurință informațiile necesare deplasării în interiorul oficiului și accesării serviciilor poștale, fără a avea nevoie de un însoțitor.
Sistemul Step-Hear constă într-o aplicație care se descarcă gratuit de pe AppStore sau Google Play în telefonul mobil și care, în momentul în care se interconectează cu senzorii instalați în oficiul poștal, va comunica un mesaj audio pre-înregistrat care conține toate informațiile necesare deplasării și accesibilității clienților. Astfel, persoanele cu deficiențe de vedere se vor putea descurca singure în interiorul oficiilor poștale, doar folosind această aplicație.
”Vorbim de aplicația STEP HEAR, este o aplicație a care vine în în sprijinul persoanelor cu dizabilități de atât auditive, cât și de vedere. Este o aplicație pe care noi o folosim în astăzi în 46 de oficii poștale din România. Iată, după 160 de ani de Poșta Română, instituția mai face un pas mare spre digitalizare și vine în sprijinul clienților noștri cu dizabilități. Este o aplicație pe care cei care o folosesc ar trebui să o aibă deja în telefon. Ei sunt anunțați când se apropie de Poșta Română că pot beneficia de acest serviciu, când ajung, dau indicații e unde este soneria, este anunțat colegul nostru în interiorul oficiului poștal că urmează să ne vină un client cu aceste deficiențe”, a spus Adrian Lulciuc, director Sucursala Regională de Poștă Timișoara
Revenind la realitate, persoana care folosește sistemul și nu se descurcă poate apăsa soneria aflată pe aparatul instalat și o persoană din cadrul poștei va veni să ajute solicitantul. Sistemul e apreciat și de beneficiari, dar aceștia spun că ar fi fost util și un covor tactil care să ghideze persoanele cu deficiențe spre ghișeu.
Proiectul este doar la început și urmează să fie aplicat și în alte unități.
”Doar momentan e doar la Poșta Mane. Cum, încă o dată, repet, ea este implementată în 46 de oficii poștale din România, în general în oficiile mari poștale de municipiu, reședință de județ și în sectoare. Din experiența noastră avem clienți cu aceste deficiențe. Probabil la sfârșitul lunii o să vedem o statistică câți clienți au beneficiat de ea și atunci o să știm să evaluăm. Probabil erau însoțiți, venea cineva, șine anunța și tot așa. Acum, un coleg de-al nostru încerca să-l ajute cu cu prioritate”, a mai declarat Lulciuc la lansarea noului sistem.
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…