Mai afli lucruri interesante și de la doamna primar de Craiova, Olguța Vasilescu. Recent, dumneaei a povestit la TV câte lucruri folositoare a făcut în Bănie, doar că nu mai poate face poduri peste Jiu cu fonduri europene pe motiv că UE nu mai finanțează decât poduri pentru mijloace de transport în comun. Pentru mașinile mici, gata. Să băgăm noi banii noștri, pentru că noi n-avem suficiente poduri pentru câte mașini mici putem să ne cumpărăm. Dar să ne întoarcem la Timișoara, unde nu prea avem mijloace de transport în comun. Poduri mai avem, mai facem la Solventul, dar prin Circumvalațiunii nu găseai tramvaie.
N-am mai urcat într-un tramvai nr. 4 sau 5 de patru ani. Doi ani am avut pandemia și prudența te făcea să nu calci unde se mai îmbulzește lumea. Apoi a venit șantierul. Liniile lui 4 și 5 au fost scoase și montate altele, asfaltul la fel, modernizare care a mers chiar bine ca timp măcar. Pentru calitate mai vedem după o utilizare mai îndelungată. Unii s-au mai plâns că banda rutieră e prea îngustă, că parcările sunt puse aiurea, dar am aflat apoi că intenționat s-au făcut așa, ca o descurajare pentru iubitorul de mașină mică. Apoi, curba de la capăt în Torontalului n-a fost calculată bine și vagonul tramvaiului lovea un stâlp. S-a remediat repede, înainte de Anul Nou. Speranța ca după revelion să vedem tramvaiul s-a aprins din nou.
Două lucruri am așteptat cu viu interes de la inceputul de an nou. Buletinul cu cip și pornirea tramvaliului 4. Niciuna nu s-a întâmplat fără multă, multă răbdare, deși oficialitățile le-au anunțat ca fiind la îndemână din prima lună a lui 2024. Pentru tramvai, municipalitatea a avut nevoie de o comisie care să preia lucrarea. Probabil primul tramvai trebuie să plimbe comisia, căci altfel nu înțeleg de ce s-a dat drumul la circulație rutieră în diferite etape de realizare a lucrării, iar la tramvai trebuie așteptată comisia. Dar și-așa, comisia aia se tot adună de la final de decembrie.
Dacă administrația orașului știa că durează atât de mult până comisia aia se pune pe picioare, de ce nu au lucrat la componența ei mai din timp? Îl aveau acolo pe Chiș Culiță, ce naiba?! De ce n-a tăiat stâlpul, dacă trebuia tăiat? De ce, de ce, de ce? Tot comisia trebuia să-l taie? De ce să te grăbești să termini lucrarea, cum a făcut-o firma Porr, iar când e gata lași omul să stea cu ochii în soare după un tramvai pe care nu l-a mai luat de patru ani? Uitați-vă în mașinile care stau în trafic diminețile. Să vedeți cum în marea lor majoritate au câte un om în mașină. Cel de la volan, firește. Nu, categoric, tramvaiul 4 nu va rezolva această fudulie în totalitate! Mulți dintre români merg cu mașina pentru că o au pur și simplu, nu că n-ar putea ajunge mai repede altfel dintr-un loc în alt loc al Timișoarei.
Vorbim de strategie, că UE nu ne mai dă bani decât pentru poduri care să permită circulația autobuzelor și tramvaielor. S-o vedem, dar atunci vom avea alte neajunsuri. Tramvaie prea pline, trotuare prea înguste, bicicliști prea îndrăzneți. Vom înjura UE, vom vrea înapoi mașina tradițională, parcarea pe borduri cu avariile pornite… Sunt fericit. Duminică voi vedea primul tramvai. Ora a fost aleasă cu mare tâlc: 12,30. Mă simt ca în 1869, doar că nu văd calul.
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…