Primăria Timişoara

Emiterea autorizațiilor de construire trece în mediul online, la Timișoara

Ca un efect al pornirii superportalului administrativ al Primăriei Timișoara, administrația capitalei Banatului marchează o nouă premieră. Din 29 aprilie 2024, municipalitatea va prelua cereri și va emite autorizațiile de construire online. Cetățenii și firmele care doresc să construiască în Timișoara vor avea opțiunea să depună pentru autorizația de construire și prin Portalul Unic al Municipiului Timișoara după ce își înregistrează un cont. 

În prezent, orice cetățean poate deja să depună online cererea pentru un certificat de urbanism și pentru alte acte emise pe pagina de servicii.

Adăugăm un nou serviciu digital, care scutește mult din timpul pierdut de timișoreni cu statul la coadă la ghișeu. Și, în același timp, crește transparența primăriei, pentru că cei care depun online, nu doar dosarele pentru autorizații de construire ci și pentru alte probleme, sunt informați la orice oră de stadiul cererii și de orice completări sau clarificări sunt necesare. Digitalizarea nu înseamnă că închidem ghișeul de la Primărie, ci, dimpotrivă, lucrăm să îmbunătățim serviciile de consultanță și informare pe care le oferă funcționarii primăriei pentru cei care nu se descurcă la fel de bine online”, anunță primarul Dominic Fritz.

Prin această măsură se dorește reducerea timpului de procesare și eliberare a autorizațiilor de construire. Deoarece procesul va fi posibil și online, persoanele fizice și juridice care depun în acest mod vor putea fi notificate cu privire la stadiul cererii, completări și clarificări cerute de Primăria Timișoara. Toate aceste completări vor putea fi rezolve atât în cadrul platformei online, cât și la sediul Primăriei.

Profesioniștii și firmele de specialitate din domeniul construcțiilor și urbanismului vor putea accesa serviciul de depunere online, aplicând semnătura electronică calificată pe toate documentele solicitate. Planșele vor fi acceptate strict în format PDF vectorial. 

Începând cu finalul anului 2024, primăria va prelua documentele necesare doar în format electronic, indiferent dacă sunt transmise fizic sau online.

Cei interesați să se înregistreze pe Portalul Unic al Municipiului Timișoara, o pot face în câțiva pași simpli aici, completând formularul de pe site, sau prin ROeID, sistemul de identitate digitală din România. ROeID este metoda digitală echivalentă cu prezentarea actului de identitate la un ghișeu fizic.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…

40 de minute ago

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

4 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

4 ore ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren/UPDATE

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

5 ore ago

Demarează acțiunea de autorizare a comercianților stradali de produse specifice de Sfântul Nicolae

Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…

6 ore ago

Sâmbăta viitoare se deschide Târgul de Crăciun de la Timișoara

Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…

6 ore ago