Primăria Timişoara

Emiterea autorizațiilor de construire trece în mediul online, la Timișoara

Ca un efect al pornirii superportalului administrativ al Primăriei Timișoara, administrația capitalei Banatului marchează o nouă premieră. Din 29 aprilie 2024, municipalitatea va prelua cereri și va emite autorizațiile de construire online. Cetățenii și firmele care doresc să construiască în Timișoara vor avea opțiunea să depună pentru autorizația de construire și prin Portalul Unic al Municipiului Timișoara după ce își înregistrează un cont. 

În prezent, orice cetățean poate deja să depună online cererea pentru un certificat de urbanism și pentru alte acte emise pe pagina de servicii.

Adăugăm un nou serviciu digital, care scutește mult din timpul pierdut de timișoreni cu statul la coadă la ghișeu. Și, în același timp, crește transparența primăriei, pentru că cei care depun online, nu doar dosarele pentru autorizații de construire ci și pentru alte probleme, sunt informați la orice oră de stadiul cererii și de orice completări sau clarificări sunt necesare. Digitalizarea nu înseamnă că închidem ghișeul de la Primărie, ci, dimpotrivă, lucrăm să îmbunătățim serviciile de consultanță și informare pe care le oferă funcționarii primăriei pentru cei care nu se descurcă la fel de bine online”, anunță primarul Dominic Fritz.

Prin această măsură se dorește reducerea timpului de procesare și eliberare a autorizațiilor de construire. Deoarece procesul va fi posibil și online, persoanele fizice și juridice care depun în acest mod vor putea fi notificate cu privire la stadiul cererii, completări și clarificări cerute de Primăria Timișoara. Toate aceste completări vor putea fi rezolve atât în cadrul platformei online, cât și la sediul Primăriei.

Profesioniștii și firmele de specialitate din domeniul construcțiilor și urbanismului vor putea accesa serviciul de depunere online, aplicând semnătura electronică calificată pe toate documentele solicitate. Planșele vor fi acceptate strict în format PDF vectorial. 

Începând cu finalul anului 2024, primăria va prelua documentele necesare doar în format electronic, indiferent dacă sunt transmise fizic sau online.

Cei interesați să se înregistreze pe Portalul Unic al Municipiului Timișoara, o pot face în câțiva pași simpli aici, completând formularul de pe site, sau prin ROeID, sistemul de identitate digitală din România. ROeID este metoda digitală echivalentă cu prezentarea actului de identitate la un ghișeu fizic.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu

Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui…

15 ore ago

Oprit în trafic înainte de a produce nenorociri! Beat „mort” şi fără permis, cu tupeu la volan

„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut…

16 ore ago

Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident

Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta…

17 ore ago

CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care…

17 ore ago

Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri

Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali…

17 ore ago