Dacă pe partea de infrastructură rutieră investițiile pentru dezvoltare merg bine, pe partea de infrastructură feroviară sunt probleme, întârzieri, iar ritmul de lucru nu este unul deosebit, e de părere ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Pe tronsonul dintre Oradea și Cluj lucrurile sunt mult mai avansate, pe cel dintre Caransebeș – Arad situația nu e la fel de fericită.
La Timișoara, parte din Caransebeș – Arad, a fost problema cu celebrul sens giratoriu suspendat de pe strada Baader. Discuțiile nu au fost ușoare cu primăria, spune ministrul, dar, până la urmă, s-a ajuns la un numitor comun și este așteptată demararea lucrărilor și pe lungimea căii ferate din Timișoara.
Grindeanu spune că, având în vedere blocajul existent în orașul de pe Bega, a ridicat chiar problema renunțării la proiect,
”După ce am ieșit public și am spus că o să anunț la UE că renunțăm la proiect, atunci s-au gândit cei de la primărie că e bine să aibă un dialog cu noi. Într-un final am ajuns la un punct de vedere comun, și-au dat acordul, au fost în stare proiectanții după acel acord să înceapă faza de proiectare, au terminat-o în mare parte, acum s-a intrat în faza de execuție. E un procent destul de bun pe Lugoj – Timișoara, până la Gara de Est. În următoarele săptămâni se va începe și de la Ronaț spre Arad. În cam două luni se va începe și pe Caransebeș – Lugoj. Ritmul trebuie să fie foarte bun, să respectăm calendarul”, a spus Sorin Grindeanu.
El spune că pe cel de-al doilea tronson de cale ferată reabilitat cu bani europeni a avut parte de o colaborare net superioară.
„Au fost două tronsoane feroviare finanțate pe PNRR, Caransebeș – Arad și Episcopia Bihorului – Cluj-Napoca. Pe Episcopia Bihorului – Cluj se lucrează în acest moment pe trei loturi din patru, dacă nu mă înțel. V-am dat exemple de cum au colaborat cei de la CFR cu Primăria Oradea, ei veneau și ne impulsionau, și cum am colaborat cu Primăria Timișoara, e o diferență ca de la cer la pământ”, a mai declarat, la Timișoara, Grindeanu.
Mai bine e pe partea de cale ferată dintre Lugoj și Timișoara. Ritmul trebuie menținut și accelerat, pentru a nu se pierde fondurile europene.
„Pe partea de căi ferate, așa cum știți, au început lucrările pe PNRR între Caransebeș și Arad la primul tronson și cel mai important, și unde se lucrează cel mai bine, este Lugoj – Timișoara. Deja au început lucrările, sunt destul de înaintate, și n-aș vrea ca aceste lucrări de modernizare să aducă disconfort locuitorilor din Lugoj. Din contră, aceste lucrări trebuie să crească confortul cetățenilor, să fluidizeze traficul. Lucrările pe lotul Lugoj – Timișoara la calea ferată au început, sunt în faza de execuție, este cel mai înaintat lot. Aici lucrează o companie mare, spaniolă. Pe toate aceste patru loturi trebuie să fim foarte atenți la monitorizare și să se țină de ritmul de execuție, astfel încât să nu ieșim și să depășim sfârșitul anului 2026, când se termină finanțarea prin PNRR”, a declarat Grindeanu.
Guvernul închide un punct de frontieră din Timiș, încă înainte ca acesta să fie deschis.…
Cu doar câteva zile înainte de Crăciun, Primăria Timișoara a lansat în licitație proiectul pentru…
Administrația Bazinală de Apă Banat nu are prea multă putere atunci când se pune problema…
„De Crăciun, fii mai bun!”, este unul din îndemnurile pe care le tot auzim în…
Singurul campionat românesc masculin activ între Crăciun şi Anul Nou rămâne cel de baschet. Liga…
În perioadele cu temperaturi scăzute, majoritatea plantelor intră în starea de repaus, transmit reprezentanţii Horticultura.…