Economic

Ministrul sârb al Transporturilor vrea să schimbe modul de acces al românilor spre vestul Europei

Românii vor putea să ajungă cel mai ușor în vestul Europei, după ce vor ieși din țară pe la vama Jimbolia, este părerea lui Goran Vesic, ministrul Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii din Serbia. El se referă la ”soluția chinezească”, drumul care să lege această vamă de Backi Breg, prin drumul Zâmbetul Voivodinei, în niciun caz de autostrada Timișoara – Belgrad, pentru care autoritățile române insistă.

Drumul respectiv, nu va fi vorba de o autostradă, va lega localitatea de la granița Serbiei cu Ungaria și Croația de Srpska Crnija, adică partea sârbă a graniței de la Jimbolia, pe traseul Bački Breg, Sombor, Kula, Vrbas, Srbobran, Bečej, Novi Bečej, Kikinda și Srpska Crnja. Finanțarea acestei inițiative aparține Chinei, cu care țara vecină a semnat un acord în acest sens.

Conform lu Goran Vesic, șoseaua Zâmbetul Voivodinei va fi gata în 2026., va avea o lungime de aproape 186 de kilometri, va schimba complet modul de viață al cetățenilor din nordul Voivodinei și va fi cea mai rapidă legătură pentru cetățenii români care merg în Europa Occidentală, anunță Televiziunea Novi Sad.

Ca minunea acestui drum să fie completă, sârbii ar fi vrut acest drum terminat la Nakovo, unde există punctul de trecere a frontierei cu Lunga pe partea română, dar în urma discuțiilor purtate cu autoritățile din țara noastră s-a decis ca drumul să ajungă la Srpska Crnija. Tot ministrul sârb afirmă că la Srpska Crnija se va construi un mare punct de frontieră.

Aceste opinii sunt total diferite de cele ale Ministerului Transporturilor din România, care merge înainte cu proiectul autostrăzii Timișoara – Moravița. De aici, autostrada trebuia să meargă spre Belgrad. Se pare că sârbii sunt destul de mult lipsiți de interes pentru acest proiect, în plus pun și tot felul de piedici, de genul solicitării ca România să plătească integral din fondurile sale un eventual punct de frontieră pe noua autostradă, un proiect care necesită o investiție extrem de mare. Probabil că la acest dezinteres contribuie și înțelegerile semnate cu unul dintre cei mai importanți parteneri ai Serbiei, China, care are propriile planuri, dar vine cu o grămadă de bani pe care îi investește în infrastructura sârbă, desigur conform viziunii lor strategice.

În paralel, ca parte a acordului cu chinezii, se va realiza și o autostradă între Belgrad și Zrenjanin, de 105 kilometri, care, la rândul ei, va fi legată de Novi Sad, de un nou drum expres, deci și de actuala autostradă care leagă Belgradul de Ungaria, pe la punctul de frontieră din apropierea Szegedului.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Descopră noua tendință de shopping cu haine și accesorii de probă!

Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…

3 minute ago

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…

6 minute ago

În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO

Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…

12 minute ago

ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița

În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au…

38 de minute ago

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea…

57 de minute ago

<b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>

Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…

2 ore ago