Economic

Ministrul sârb al Transporturilor vrea să schimbe modul de acces al românilor spre vestul Europei

Românii vor putea să ajungă cel mai ușor în vestul Europei, după ce vor ieși din țară pe la vama Jimbolia, este părerea lui Goran Vesic, ministrul Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii din Serbia. El se referă la ”soluția chinezească”, drumul care să lege această vamă de Backi Breg, prin drumul Zâmbetul Voivodinei, în niciun caz de autostrada Timișoara – Belgrad, pentru care autoritățile române insistă.

Drumul respectiv, nu va fi vorba de o autostradă, va lega localitatea de la granița Serbiei cu Ungaria și Croația de Srpska Crnija, adică partea sârbă a graniței de la Jimbolia, pe traseul Bački Breg, Sombor, Kula, Vrbas, Srbobran, Bečej, Novi Bečej, Kikinda și Srpska Crnja. Finanțarea acestei inițiative aparține Chinei, cu care țara vecină a semnat un acord în acest sens.

Conform lu Goran Vesic, șoseaua Zâmbetul Voivodinei va fi gata în 2026., va avea o lungime de aproape 186 de kilometri, va schimba complet modul de viață al cetățenilor din nordul Voivodinei și va fi cea mai rapidă legătură pentru cetățenii români care merg în Europa Occidentală, anunță Televiziunea Novi Sad.

Ca minunea acestui drum să fie completă, sârbii ar fi vrut acest drum terminat la Nakovo, unde există punctul de trecere a frontierei cu Lunga pe partea română, dar în urma discuțiilor purtate cu autoritățile din țara noastră s-a decis ca drumul să ajungă la Srpska Crnija. Tot ministrul sârb afirmă că la Srpska Crnija se va construi un mare punct de frontieră.

Aceste opinii sunt total diferite de cele ale Ministerului Transporturilor din România, care merge înainte cu proiectul autostrăzii Timișoara – Moravița. De aici, autostrada trebuia să meargă spre Belgrad. Se pare că sârbii sunt destul de mult lipsiți de interes pentru acest proiect, în plus pun și tot felul de piedici, de genul solicitării ca România să plătească integral din fondurile sale un eventual punct de frontieră pe noua autostradă, un proiect care necesită o investiție extrem de mare. Probabil că la acest dezinteres contribuie și înțelegerile semnate cu unul dintre cei mai importanți parteneri ai Serbiei, China, care are propriile planuri, dar vine cu o grămadă de bani pe care îi investește în infrastructura sârbă, desigur conform viziunii lor strategice.

În paralel, ca parte a acordului cu chinezii, se va realiza și o autostradă între Belgrad și Zrenjanin, de 105 kilometri, care, la rândul ei, va fi legată de Novi Sad, de un nou drum expres, deci și de actuala autostradă care leagă Belgradul de Ungaria, pe la punctul de frontieră din apropierea Szegedului.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Dumbrăviţa pierde pe teren propriu cu CSM Slatina, după un meci cu şase goluri, toate în repriza secundă

Singura echipă din Timiş din eşalonul secund al fotbalului românesc, CSC Dumbrăviţa, nu a reuşit,…

6 minute ago

Cel mai probabil Cosmin Tabără va prelua din nou conducerea PNL Timişoara, după plecarea lui Cristain Buşoi

În urma “transferului” lui Cristian Buşoi pe lista Camerei Deputaţilor a PNL Dolj, funcţia de…

46 de minute ago

Incursiune în istoria învăţământului timişorean. Gala aniversară ELITh – 100 de ani de excelență, inovație și impact global la Universitatea Politehnica/Foto

Universitatea Politehnica Timișoara a sărbătorit, vineri 27 septembrie, Gala aniversară ELITh – un moment unic…

O oră ago

Cei mai buni meșteșugari vin la Timișoara, la Muzeul Satului Bănățean, la Târgul Meșterilor Populari

Meșteșugari autentici vin, săptămâna viitoare, la Timișoara pentru a participa la o nouă ediție, cea…

2 ore ago

Deținuții de la Popa Șapcă încep școala. Aproape 100 de persoane vor face carte

Marți, 1 octombrie, la Penitenciarul Timișoara începe un nu an școlar pentru 96 de deținuți.…

2 ore ago

Festivalul Ceaunelor se mută duminică la Giarmata Vii

Duminică, 29 septembrie de la ora 14, la Giarmata Vii va avea loc a doua…

3 ore ago