Administratie

Contractul de execuție pentru Centura Vest merge înainte. Contestațiile au fost respinse de instanță

Contestațiile depuse la licitația pentru stabilirea firmei care va realiza Centura Vest, ultima bucată din varianta de ocolire a Timișoarei, au fost respinse de Curtea de Apel București. Societatea turcă de construcții care a câștigat licitația poate semna contractul, după zece zile din acest moment, când a fost emisă decizia justiției.

Compania Nurol Insaat Ve Ticaret AS. a câștigat licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru realizarea Centurii Vest. Rezultatul a fost contestat de ocupantele locurilor 2 și 3, Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4) (România), respectiv societatea Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA, cea care a obținut contractul de execuție al noii legături DN 59 (bifurcația Sânandrei) – A1, tot în urma unei contestații.

”S-a desemnat câștigătorul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor! Vorbim de același constructor turc, având în vedere că decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menținută prin soluția definitivă a Curții de Apel București, din data de 25 octombrie, și validează, de altfel, rezultatul anunțat inițial de CNAIR”, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).

Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și trebuie construită în 30 de luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție). Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv: un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m); un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m); un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m); 4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).

Semnarea contractului va fi posibilă după 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse noi contestații.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Primăria Timișoara cere șapte milioane de euro pentru ca centrul Multiplexity să devină în sfârșit realitate

Așa cum am anunțat deja, Primăria Timișoara depune pentru finanțare europeană un proiect în valoare…

5 ore ago

Ilie Bolojan vorbeşte de necesitatea unei alianţe PNL – USR. Ce vor spune liderii PNL Timiş?

Premierul Ilie Bolojan, totodată preşedinte PNL, a declarat, miercuri, într-un interviu la Digi FM, că…

6 ore ago

Vești bune, la final de an, pentru locuitorii comunei Moşniţa Nouă. S-a semnat contractul pentru ridicarea unei noi grădiniţe moderne

O nouă grădiniţă urmează să fie construită în localitatea Moşniţa Nouă, aceasta urmând să deservească…

7 ore ago

Problemele cu bătrânii de la Lenauheim au creat o nouă comisie, la Prefectură

Situația descoperită la căminul de bătrâni de la Lenauheim a făcut Prefectura Timiș să ia…

7 ore ago

Bilanț pe plus la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în 2025

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș a avut un nou an bun. 2025 a…

11 ore ago

800.000 de euro, prin ADR Vest, pentru dezvoltarea mobilității urbane

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a publicat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru…

11 ore ago