Primăria Timişoara

E gata, tramvaiele circulă din nou pe Calea Stan Vidrighin

Au trecut aproape trei ani de când circulația tramvaielor pe Calea Stan Vidrighin a fost întreruptă pentru că zona a intrat în reparații. Aceasta a însemnat oprirea transportului spre una dintre cele mai importante platforme industriale a orașului, dar acum totul s-a rezolvat, circulația a fost redeschisă, iar primarul Dominic Fritz a ținut neapărat să fie prezent la relansarea liniilor 4 și 8.

A fost refăcută infrastructura subterană, drumurile, liniile de tramvai, au fost amenajate trotuarele, piste de biciclete și spații verzi. primii transportați cu tramvaiul au fost din nou copiii, așa cum s-a întâmplat și la inaugurarea de pe Bulevardul Cetății.

„După 2 ani și jumătate, în sfârșit am redeschis bulevardul Stan Vidrighin și pentru tramvai și cu asta, acest proiect a luat un bun sfârșit, în termen. Asta mă bucură cel mai mult. A costat 100 de milioane de lei, 67 de milioane de lei din fonduri europene. Restul banilor vin din bugetul local și cu asta am refăcut toată infrastructura, nu doar rutieră, ci și utilitățile, spațiile verzi și piste de biciclete. Chiar mă bucur pentru că știu că mulți aici în zonă au suferit, a fost un sacrificiu, dar pentru următorii 30 de ani vom avea o infrastructură cum trebuie; investim în transportul public, investim în modernizarea infrastructurii din Timișoara, astfel încât toată lumea să se poată deplasa cât mai ușor posibil”, a declarat Dominic Fritz, înainte de reluarea circulației tramvaielor.

Deocamdată, ambele linii de tramvai vor întoarce în bucla de la AEM. Cea de la Optica a devenit istorie, odată cu demararea lucrărilor la viitorul stadion, urmând să fie mutată câteva sute de metri mai spre oraș, în vecinătatea viitorului stadion.

Lucrările de reabilitate au fost executate de PORR Construct, în calitate de antreprenor general Contractul a fost semnat în luna martie a anului 2021, termenul de finalizare fiind de 36 de luni. Lucrările propriu-zise au început în aprilie 2022. Investiția a costat 101 milioane de lei, din care 67,5 milioane au fost fonduri europene nerambursabile

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Sorin Grindeanu, pe șantierul autostrăzii cu tuneluri pentru urși: ”Mobilizarea este una foarte bună și va continua să fie și mai bună”/FOTO

Pe șantierul tronsonului lipsă din autostrada Lugoj – Deva se lucrează, mobilizarea e bună, spune…

39 de minute ago

Victorie mare pentru Dumbrăvița, la „centenarul” lui Cosmin Stan

Etapa a X-a a Ligii a 2-a a consemnat o victorie importantă pentru CSC Dumbrăviţa,…

46 de minute ago

UPT, angrenată într-un proiect internaţional îndrăzneţ ce are ca temă implementarea simbiozei industriale

Într-o lume în care tranziția către o economie verde devine tot mai urgentă, proiectul CATALYST…

2 ore ago

SCM Timișoara se pregătește la Buziaș pentru Sibiu. Jucători răciți din cauza frigului din sala C. Jude

Prim-divizionara de baschet SCM Timişoara se antrenează astăzi și mâine la Buziaș și apoi pleacă…

2 ore ago

Pe data de 22 octombrie 2024, Economia circulară, în dezbatere la Timișoara

Timișoara va găzdui conferința CIRCULARIO, organizată de Cancelaria Prim-Ministrului și PIVOT-C, în colaborare cu Primăria…

3 ore ago

Andreea Gogan, confirmă aşteptările, trei medalii la naţionalele de juniori II

Săptămâna aceasta s-a desfășurat la Bascov - Argeş, etapa de campionat național, finală Juniori II,…

3 ore ago