Primăria Timişoara

E gata, tramvaiele circulă din nou pe Calea Stan Vidrighin

Au trecut aproape trei ani de când circulația tramvaielor pe Calea Stan Vidrighin a fost întreruptă pentru că zona a intrat în reparații. Aceasta a însemnat oprirea transportului spre una dintre cele mai importante platforme industriale a orașului, dar acum totul s-a rezolvat, circulația a fost redeschisă, iar primarul Dominic Fritz a ținut neapărat să fie prezent la relansarea liniilor 4 și 8.

A fost refăcută infrastructura subterană, drumurile, liniile de tramvai, au fost amenajate trotuarele, piste de biciclete și spații verzi. primii transportați cu tramvaiul au fost din nou copiii, așa cum s-a întâmplat și la inaugurarea de pe Bulevardul Cetății.

„După 2 ani și jumătate, în sfârșit am redeschis bulevardul Stan Vidrighin și pentru tramvai și cu asta, acest proiect a luat un bun sfârșit, în termen. Asta mă bucură cel mai mult. A costat 100 de milioane de lei, 67 de milioane de lei din fonduri europene. Restul banilor vin din bugetul local și cu asta am refăcut toată infrastructura, nu doar rutieră, ci și utilitățile, spațiile verzi și piste de biciclete. Chiar mă bucur pentru că știu că mulți aici în zonă au suferit, a fost un sacrificiu, dar pentru următorii 30 de ani vom avea o infrastructură cum trebuie; investim în transportul public, investim în modernizarea infrastructurii din Timișoara, astfel încât toată lumea să se poată deplasa cât mai ușor posibil”, a declarat Dominic Fritz, înainte de reluarea circulației tramvaielor.

Deocamdată, ambele linii de tramvai vor întoarce în bucla de la AEM. Cea de la Optica a devenit istorie, odată cu demararea lucrărilor la viitorul stadion, urmând să fie mutată câteva sute de metri mai spre oraș, în vecinătatea viitorului stadion.

Lucrările de reabilitate au fost executate de PORR Construct, în calitate de antreprenor general Contractul a fost semnat în luna martie a anului 2021, termenul de finalizare fiind de 36 de luni. Lucrările propriu-zise au început în aprilie 2022. Investiția a costat 101 milioane de lei, din care 67,5 milioane au fost fonduri europene nerambursabile

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

S-au anunţat câştigătorii concursului „Revoluționarul din familia mea”

Primăria Timișoara anunță finalizarea concursului „Revoluționarul din familia mea”, un proiect dedicat păstrării și transmiterii…

O oră ago

Itinerarul Revoluției din decembrie 1989 – celebrând 35 de ani de la Revoluție, din perspectiva Patrimoniul sub reflectoare

Noi nu uităm! În decembrie 2024 comemorăm 35 de ani de la evenimentele care au…

2 ore ago

Prins la puțin timp după ce a furat o… autoutilitară!

La data de 15 decembrie, polițiștii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul I.P.J. Timiș au…

4 ore ago

Primele transferuri la campioana de rugby, SCM USV Timișoara

Un tânăr de perspectivă revine din „împrumut”, iar un „internațional” ajunge pe Bega pentru a…

5 ore ago

Atlasul Tactil pentru nevăzători, realizat în premieră națională de Universitatea de Vest și Atos, premiat pentru inovație

Primul Atlas Geografic General Tactil din România, destinat persoanelor nevăzătoare, a fost lansat oficial în…

6 ore ago

ANAF nu va taxa cu 10% banii aflați la bancă

Conform unei informări transmise de ANAF, instituția dezminte categoric informațiile vehiculate recent în spațiul public,…

6 ore ago