Administratie

La CJ Timiș și la instituțiile subordonate se pregătește marea restructurare. Pleacă aproximativ 700 de persoane, se economisesc 80 de milioane de lei

Aproximativ 700 de persoane angajate în cadrul Consiliului Județean Timiș și în structurile aflate în subordinea instituției nu vor avea un început de an fericit. Noua conducere a administrației județene pregătește cea mai amplă reformă și restructurare de personal din România. Deocamdată nu știm sigur câți oameni vor fi dați afară, cum se va face aceasta, dar știm că speranța este de economisire a 60 până la 80 de milioane de lei din bugetul județului, care vor fi economisiți anual.

Deocamdată noua organigramă a CJT și a instituțiilor din subordine nu există, se lucrează la ea și în funcție de aceasta se vor concedia oamenii. Important e să se facă economii, banii vor lua drumul investițiilor, spune Alfred Simonis, preşedintele CJ Timiş. Doar cei care performează vor rămâne, spune acesta.

”A durat mai mult decât ne-am dorit, am analizat în detaliu, mai avem foarte puțin timp până vom pune în transparență organigrama CJ Timiș. Vă asigur că va fi cea mai amplă restructurare și reformă pe care a făcut-o vreodată cineva în România. Și nu vorbesc doar de aparatul propriu, ci de tot ce înseamnă instituții din subordinea CJ Timiș. Nu suntem aici pentru a face asistență socială. Vor rămâne cei care au performanțe, cei care sunt capabili, competenți, care au perspectiva de a aduce plus valoare acestei instituții și vor pleca toți ceilalți. Va fi o organigramă și o restructurare, nu doar în aparatul propriu al CJ Timiș, ci vorbesc de tot ceea ce înseamnă instituții descentralizate din subordinea CJ Timiș”, a declarat Simonis.

Se începe chiar la CJT, după care urmează restul structurilor. Probabil cele mai multe persoane vor pleca de la Direcția Prestări Servicii, sunt numeroase locații cu pază fizică, care pare să fie inutilă pentru că tehnica video a evoluat.

„Începem cu aparatul propriu al CJ Timiș, care va fi redus cu între 20 și 30%, în primă fază, după care vom face noi și noi evaluări. Iar după aceea DGASPC, care, undeva din luna mai, va intra cu o nouă organigramă, cu în jur de 150 de persoane mai puțin. De la Direcția de Prestări Servicii, sute de persoane vor pleca de acolo undeva în martie sau aprilie. Sute de persoane, practice. Astăzi, Direcția Prestări Servicii păzește sute de obiective pe care nu avem de ce să le păzim, potrivit legi. Nu avem nicio obligație legală de a păzi aceste centre, ba mai mult, unele sunt dotate cu camere video, cu senzori și cu toată aparatura necesară pentru a nu fi obligați să păzim fizic aceste centre. Cheltuim zeci de milioane de lei în fiecare an pe plata acestor salarii și, practic, nu avem nevoie de toți oamenii despre care vă spuneam. Ne vom ocupa de restructurare la muzee, evident, acolo unde e nevoie”, a mai declarat Simonis.

Restructurări sunt prevăzute și la instituțiile culturale. Pentru artiști, Simonis spune că nu trebuie să fie angajați permanent, pot lucra doar pe contract când prestează. La Protecția Copilului se vorbește din nou despre externalizarea unor servicii către ONG. Și muzeele se pot aștepta la plecări de personal. Dorința este de a economisi între 60 și 80 de milioane de lei.

”La Centrul de Cultură și Artă, poate nu e nevoie să avem toți soliștii angajați la Consiliul Județean. Poate putem să-i contractăm în momentul în care avem un eveniment. Și așa mai departe. La DGASPC, dacă vom tarifa foarte bine aceste externalizări de servicii sociale, vom găsi persoane, ONG-uri, societăți, care vor dori să preia din serviciile sociale și astfel creștem și calitatea și reducem și costurile. Ne vom ocupa de restructurări la muzee, acolo unde e nevoie, nu discutăm de restructurarea personalului calificat și de cel de care avem nevoie. În același timp, despre tot ce înseamnă Centrul de Cultură și Artă, tot ce înseamnă instituții care țin de CJ Timiș vor intra într-un amplu program de restructurare care, de anul viitor, ne vor aduce între 60 și 80 de milioane de lei în plus pentru investiții, în fiecare an. Gândiți-vă ce putem face cu 80 de milioane de lei în fiecare an și ce am fi putut face în ultimii 10 ani cu 800 de milioane”, a mai transmis liderul CJT.

Organigrama e în lucru și mai durează câteva săptămâni până va ajunge în următoarea etapă, adică dezbaterea publică. Ideea e să se ajungă la aproximativ 2000 de angajați.

„În final, trebuie să rămânem undeva sub 2000 de angajați, de la 2700 și ceva undeva după jumătatea acestui an. Nu e un concurs sau o competiție între care dăm mai mulți oameni afară, vă asigur că e cea mai serioasă reformă și structurare pe care a făcut-o vreodată o instituție, pentru că în timp ce facem disponibilizări nu înființăm structure în care angajăm din nou aceiași oameni. Câți vor fi în structura CJ Timiș atâția vor rămâne angajați. Nu o să căutăm artificii prin care scriptic să arate foarte bine, dar, de fapt, sunt de trei ori mai mulți prin tot felul de structuri și structurele, că să spun așa”, a mai spus președintele CJT.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Cinci tone de gunoaie, ridicate dintre blocuri. Pe mai multe străzi se introduc sensuri unice

Zona Musicescu – Hărniciei – Mureș rămâne în continuare în atenția primăriei pentru amenajarea de…

12 ore ago

Începe rezervarea locurilor pentru vânzarea de flori și aranjamente florale pentru luna martie

Ca în fiecare an, în apropierea zilei de 8 martie, Primăria Municipiului Timișoara preia cereri…

12 ore ago

După succesele interne, Felix Dogariu își face cunosc numele și în Europa

Felix Dogariu se numără printre primii cei mai buni opt floretiști ai Europei la cadeți.…

13 ore ago

Furturi cu repetiție din… farmacie! Acum a venit și nota, arest preventiv

Polițiștii Secției 4 Urbane Timișoara au reținut pentru 24 de ore, un bărbat bănuit de…

17 ore ago

Cadrele didactice UPT vor fi pregătite pentru integrarea responsabilă a inteligenței artificiale în procesul educațional. Analiza rectorului Drăgan

Universitatea Politehnica Timișoara lansează un program amplu de pregătire a cadrelor didactice din toate facultățile…

17 ore ago

Primăria Timișoara vrea să anuleze datoriile mai mici de 40 de lei la bugetul local

Aveți datorii mai mici de 40 de lei la primărie? Dacă vor fi de acord…

18 ore ago